Meldingsgeluid verkeersborden uitzetten

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
TimN
2nd Gear member

Sinds een aantal weken rij ik in mijn nieuwe XC40 en wordt een beetje gestoord van alle meldingen van de verkeersborden want er staan er zoveel in dit land. Ik lees dat ik deze uit kan zetten alleen de locatie in de handleiding komt niet overeen met mijn menu opties. Wie kan mij helpen om deze uit te zetten!
Huidig XC40 2026 B4 Aurora Silver, Black leder, blond hemel Panoramadak, Adaptive Cruise Control, BLIS, Camera's rondom, trekhaak en nog wat opties.
V60 B3 Inscription 2021, Fusion Red, Blond leder, Panoramadak, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, BLIS, trekhaak en nog wat opties.
V60 T5 Momentum november 2018 - Birch Light Metalic, Lederen bekleding, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, trekhaak en nog wat opties.
Chris vw
2nd Gear member

Neem aan dat je geluid bedoelt als je iets te hard rijdt. Pijltje naar links op linkerkant van het stuur. Dan schakelt het uit. Wel elke keer doen na het starten.
V90 T8 Ultra Executive 2025 MY26
V60 B3 Business pro 2020 MY21
Hans Eilander
7th Gear member

Of dit:

Om verkeersbordherkenning uit te schakelen op een Volvo XC40, ga je naar de instellingen van het middendisplay, selecteer je "My Car", dan "IntelliSafe" en vervolgens "Road Sign Information". Daar kun je de gewenste waarschuwingen, zoals de snelheidslimietwaarschuwing, deactiveren of aanpassen.
Stappenplan:
Ga naar de instellingen: Druk op het instellingen-symbool op het middendisplay.
Selecteer My Car: Kies de optie "My Car" in het instellingenmenu.
Ga naar IntelliSafe: Zoek en selecteer "IntelliSafe".
Kies Road Sign Information: Selecteer "Road Sign Information" (Verkeersbordinformatie).
Deactiveer of pas aan: Hier kun je de waarschuwingen voor verkeersborden uitschakelen of de instellingen naar wens aanpassen.
Je kunt ook kiezen om de akoestische waarschuwingen bij een snelheidslimiet of flitspaal te activeren of deactiveren. :)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Henry82
6th Gear member

Bij de nieuwe auto's werkt dat niet meer Hans, na elke start staat het automatisch weer aan. Is een EU verplichting.
Gelukkig is het bij Volvo heel eenvoudig uit te zetten met inderdaad 1 druk op de knop.
Life is what happens while you're busy making other plans
Hans Eilander
7th Gear member

Henry82 schreef: 28.07.2025 - 10:28 Bij de nieuwe auto's werkt dat niet meer Hans, na elke start staat het automatisch weer aan. Is een EU verplichting. Gelukkig is het bij Volvo heel eenvoudig uit te zetten met inderdaad 1 druk op de knop.
Dank voor de aanvulling Henry. Dat wist ik niet van de nieuwste modellen. Wel weet ik uit ervaring, dat S/S niet permanent uit te schakelen is, maar na elke nieuwe start opnieuw moet worden uitgezet. Maar dat is maar een handeling van 2 seconden.
TimN
2nd Gear member

Hans Eilander schreef: 26.07.2025 - 21:21 Of dit:

Om verkeersbordherkenning uit te schakelen op een Volvo XC40, ga je naar de instellingen van het middendisplay, selecteer je "My Car", dan "IntelliSafe" en vervolgens "Road Sign Information". Daar kun je de gewenste waarschuwingen, zoals de snelheidslimietwaarschuwing, deactiveren of aanpassen.
Stappenplan:
Ga naar de instellingen: Druk op het instellingen-symbool op het middendisplay.
Selecteer My Car: Kies de optie "My Car" in het instellingenmenu.
Ga naar IntelliSafe: Zoek en selecteer "IntelliSafe".
Kies Road Sign Information: Selecteer "Road Sign Information" (Verkeersbordinformatie).
Deactiveer of pas aan: Hier kun je de waarschuwingen voor verkeersborden uitschakelen of de instellingen naar wens aanpassen.
Je kunt ook kiezen om de akoestische waarschuwingen bij een snelheidslimiet of flitspaal te activeren of deactiveren. :)
Deze optie bestaat niet (meer) in de laatste versie. Dus kan het alleen uitgezet worden via het stuurwiel.
Huidig XC40 2026 B4 Aurora Silver, Black leder, blond hemel Panoramadak, Adaptive Cruise Control, BLIS, Camera's rondom, trekhaak en nog wat opties.
V60 B3 Inscription 2021, Fusion Red, Blond leder, Panoramadak, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, BLIS, trekhaak en nog wat opties.
V60 T5 Momentum november 2018 - Birch Light Metalic, Lederen bekleding, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, trekhaak en nog wat opties.
TimN
2nd Gear member

Nu we het toch over instellingen hebben... wat ik mis in het console van de bestuurder is een klokje, en de totale km teller? Zie nergens of je dit aan zou kunnen zetten. Klok zie ik wel in het midden en de totaal KM via de app.
Hans Eilander
7th Gear member

Misschien loop ik wat achter de feiten aan, omdat er inmiddels veel is veranderd bij Volvo. Maar ik heb buiten temperatuur en tijd bovenin, en totaal kilometers, en dagteller TM onderin + het gemiddeld verbruik. (actieradius)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Henry82
6th Gear member

De totale km stand kun je ook oproepen door rechts op het stuur op het rondje te drukken. Dan komt er een popup met de boordcomputer, en de totale kilometerstand ook.

Hans, bij Sensus is het inderdaad allemaal gewoon standaard zichtbaar. TimN heeft een AAOS auto
Life is what happens while you're busy making other plans
Hans Eilander
7th Gear member

Henry82 schreef: 29.07.2025 - 08:25 Hans, bij Sensus is het inderdaad allemaal gewoon standaard zichtbaar. TimN heeft een AAOS auto
Dat dacht ik al. Wat ben ik dan toch een geluksvogel hé ?? :lol: :lol:
Ben
Executive Member
Contacteer:

Mag het nu weer ON TOPIC alsjeblieft
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Arthurj
2nd Gear member

S&S is toch (helemaal) ook niet meer uit te zetten op de nieuwste modellen (hier versie 2024)?
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Camera afplakken op je voorruit!

Heb ik gedaan op de zakelijke Peugeot en direct geen onzinnige meldingen meer over snelheid of lane-assist.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
FLITS34
3rd Gear member

……….en ook geen ingreep meer bi j een noodsituatie voor je, slechte tip! Het veiligheidssysteem zit er niet voor niets op!
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
Plaats reactie

Terug naar “XC40”