V60 T6 rijlogboek en 3g

Plaats reactie
StefanOD
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22.07.2021 - 14:02

Sinds deze maand rijd ik in volle tevredenheid in een V60 T6 My26.
Echter sinds enkele dagen is mijn verbinding van LTE naar 3g gegaan, tevens mis ik in mijn rijlogboek de laatste 2 dagen de ritten.
Deze staan wel klaar in het rijlogboek in de auto.
Hebben meerdere hier last van?

Gr, Stefan.
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6804
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

App heeft wel eens nukken. Even geduld misschien?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1089
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

App een keer verwijderen en opnieuw installeren heeft mij en anderen ook weleens geholpen.
Erik

S60 T5 R-design
StefanOD
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22.07.2021 - 14:02

kawaman schreef: 26.08.2025 - 11:54 App een keer verwijderen en opnieuw installeren heeft mij en anderen ook weleens geholpen.
hellaas helpt dit niet, ik denk gewoon nog een paar dagen wachten.
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1089
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Dan gaat geduld weer een schone zaak worden
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
hnsclmns
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 27.03.2025 - 16:18
Locatie: omg. Eindhoven

Home knop vasthouden en opnieuw laten starten. Ook last van gehad en momenteel (even afkloppen) gaat het weer erg goed. Ligt in mijn optiek aan de auto en niet aan de app
Volvo V60 Ultra, dark T8, Forest lake (my2026)
VW 1500 Karmann Ghia Typ 14, 1968 (kirschrot, zwart dak)
Chris vw
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 23.04.2024 - 16:35

Heb hetzelfde en zoals gezegd resetten van de auto zorgt ervoor dat het weer gaat werken. Missende data wordt niet meer bijgewerkt.
Zit nu even te kijken, vandaag heeft hij 2 ritten niet opgeslagen, en afgelopen dagen ook niet. Maar de rit vanavond 300m naar de laadpaal weer wel. Het is kort gezegd gewoon niet betrouwbaar.
V90 T8 Ultra Executive 2025 MY26
V60 B3 Business pro 2020 MY21
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6804
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ik kan me er iets bij voorstellen dat als jij iets reset voordat gegevens van de auto naar de server zijn verstuurd dat je het dan ook kwijt bent.
Hier voor zover ik kan nagaan nooit last gehad van ontbrekende ritten, heb het jaren gebruikt voor mijn km administratie.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 27.08.2025 - 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 2198
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Wen er maar aan. Volvo en software(updates) is geen prettige combinatie :) Als je moet kunnen vertrouwen op goede ritregistratie, zou ik voor een alternatief gaan kijken.

3G/LTE switched regelmatig. Toevallig de grens over geweest met de auto? De ene keer een modemreset nodig (voorruitontwasemingknop 20 seconden inhouden, je ziet op een gegeven moment het SOS lampje in het dak rood knipperen, dan kun je normaliter los laten), de andere keer gaat ie vanzelf terug.
Gebruikersavatar
hnsclmns
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 27.03.2025 - 16:18
Locatie: omg. Eindhoven

Chris vw schreef: 26.08.2025 - 22:57 Heb hetzelfde en zoals gezegd resetten van de auto zorgt ervoor dat het weer gaat werken. Missende data wordt niet meer bijgewerkt.
Zit nu even te kijken, vandaag heeft hij 2 ritten niet opgeslagen, en afgelopen dagen ook niet. Maar de rit vanavond 300m naar de laadpaal weer wel. Het is kort gezegd gewoon niet betrouwbaar.
kijk je dan in de app of in het rijlogboek in de auto. Mijne werkt nu prima.
Zie af en toe nog dat de app niet is bijgewerkt, maar dat deze wel in het rijlogboek staan. Een dag later is alles weer bijgewerkt in de app en denk dat het dan meer de data-verbinding is.
Volvo V60 Ultra, dark T8, Forest lake (my2026)
VW 1500 Karmann Ghia Typ 14, 1968 (kirschrot, zwart dak)
StefanOD
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22.07.2021 - 14:02

hnsclmns schreef: 27.08.2025 - 14:20
Chris vw schreef: 26.08.2025 - 22:57 Heb hetzelfde en zoals gezegd resetten van de auto zorgt ervoor dat het weer gaat werken. Missende data wordt niet meer bijgewerkt.
Zit nu even te kijken, vandaag heeft hij 2 ritten niet opgeslagen, en afgelopen dagen ook niet. Maar de rit vanavond 300m naar de laadpaal weer wel. Het is kort gezegd gewoon niet betrouwbaar.
kijk je dan in de app of in het rijlogboek in de auto. Mijne werkt nu prima.
Zie af en toe nog dat de app niet is bijgewerkt, maar dat deze wel in het rijlogboek staan. Een dag later is alles weer bijgewerkt in de app en denk dat het dan meer de data-verbinding is.
Inderdaad staan wel in rijlogboek in de auto maar niet in de app. Ik heb het scherm gereset en zal straks kijken wat dit voor resultaat brengt. Dataverbinding blijft ook na reset op 3G staan.
Chris vw
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 23.04.2024 - 16:35

hnsclmns schreef: 27.08.2025 - 14:20
kijk je dan in de app of in het rijlogboek in de auto. Mijne werkt nu prima.
Zie af en toe nog dat de app niet is bijgewerkt, maar dat deze wel in het rijlogboek staan. Een dag later is alles weer bijgewerkt in de app en denk dat het dan meer de data-verbinding is.
Auto logboek staat altijd alles in. Maar nu staat vandaag wel in de app maar gisteren nog steeds niet. En ervaring leert dat dit niet meer gaat komen. En heb hem gisteren niet gereset, dus stopt dan even en stuurt het toch weer door.
V90 T8 Ultra Executive 2025 MY26
V60 B3 Business pro 2020 MY21
Ebe66
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 05.04.2025 - 17:43

TCAM (modem) resetten?

Schijnt ook model afhankelijk te zijn, maar in principe achterruit vermarmingsknop ~20 secondedn ingedrukt houden totdat de sos led gaat knipperen. Na een paar minuten komt de verbinding terug.

Dit was in mijn V90 de oplossing
Chris vw
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 23.04.2024 - 16:35

Ebe66 schreef: 27.08.2025 - 17:40 TCAM (modem) resetten?

Schijnt ook model afhankelijk te zijn, maar in principe achterruit vermarmingsknop ~20 secondedn ingedrukt houden totdat de sos led gaat knipperen. Na een paar minuten komt de verbinding terug.

Dit was in mijn V90 de oplossing
Maar hij heeft gewoon internet vandaag, dus reset lijkt me niet nodig. En als ik wel reset heb gedaan van complete systeem in het verleden kwam het ook niet later alsnog binnen.
V90 T8 Ultra Executive 2025 MY26
V60 B3 Business pro 2020 MY21
Ebe66
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 05.04.2025 - 17:43

Chris vw schreef: 27.08.2025 - 18:33
Ebe66 schreef: 27.08.2025 - 17:40 TCAM (modem) resetten?

Schijnt ook model afhankelijk te zijn, maar in principe achterruit vermarmingsknop ~20 secondedn ingedrukt houden totdat de sos led gaat knipperen. Na een paar minuten komt de verbinding terug.

Dit was in mijn V90 de oplossing
Maar hij heeft gewoon internet vandaag, dus reset lijkt me niet nodig. En als ik wel reset heb gedaan van complete systeem in het verleden kwam het ook niet later alsnog binnen.
Ik had binnen een week nadat ik mijn wagen had hetzelfde, 3G ontvangst ipv LTE. Theoretisch dus alleen maar langzamer internet idd, Google maps deed het ook gewoon b.v., maar ook ik had geen update van het logboek. Na een herstart van de tcam weer LTE en logboek updates. Kan toeval zijn uiteraard maar kan ook geen kwaad om het te proberen lijkt me?
Maar ook idd, oude data komt niet alsnog door.
StefanOD
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22.07.2021 - 14:02

Ik heb de reset gedaan. Logboek is weer bijgewerkt. Ritten van zaterdag tot vandaag staan er weer in. Laatste rit naar huis staat er weer niet in. Verbinding is 3g ook na reset van modem.
Chris vw
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 23.04.2024 - 16:35

StefanOD schreef: 27.08.2025 - 19:59 Ik heb de reset gedaan. Logboek is weer bijgewerkt. Ritten van zaterdag tot vandaag staan er weer in. Laatste rit naar huis staat er weer niet in. Verbinding is 3g ook na reset van modem.
Na reset bij mij ook nog steeds 3G. Zie wel dat logboek van auto ook niet compleet is. Dus bij mij komt het dan ook niet meer binnen.
V90 T8 Ultra Executive 2025 MY26
V60 B3 Business pro 2020 MY21
StefanOD
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22.07.2021 - 14:02

Chris vw schreef: 27.08.2025 - 20:52
StefanOD schreef: 27.08.2025 - 19:59 Ik heb de reset gedaan. Logboek is weer bijgewerkt. Ritten van zaterdag tot vandaag staan er weer in. Laatste rit naar huis staat er weer niet in. Verbinding is 3g ook na reset van modem.
Na reset bij mij ook nog steeds 3G. Zie wel dat logboek van auto ook niet compleet is. Dus bij mij komt het dan ook niet meer binnen.
Sinds de reset met de homeknop werden alle ritten van het rijlogboek naar de app gestuurd dat ging goed. Echter worden de ritten nu niet meer bijgehouden in het rijlogboek en dus ook niet in de app. misschien dat de update die eraan zit te komen de oplossing is. Vraag me alleen af of dit bestand via 3G wel snel te downloaden is. Tijdens de update is de auto volgens mij niet te gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”