Hi forumleden,
Zoals het onderwerp al doet vermoeden heb ok een storing. Gisteren avond de timer voor voorverwarmen op 0600 uur gezet. Vanmorgen kwam ik bij de auto, deze gaf aan dat voorverwarmen niet mogelijk was I.v.m. te lage accuspanning, dat terwijl de auto aan de lader hing en een volle accu heeft.
Na een aantal keer de auto starten sloeg de verbrandingsmotor aan. Elektrisch rijden was niet mogelijk. De melding werd zichtbaar incl een schildpadje. Nou heb ik op benzine gewoon naar werk kunnen rijden zonder andere bijzonderheden.
Vanmiddag nog steeds zelfde melding. Wat me wel opviel was dat de airco ook niet werkt. Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt!
Het aandrijfsysteem vereist service XC60 T8 MY22
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6924
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Klinkt als dat er iets is met jou airco systeem waardoor de auto niet elektrisch wil rijden. Kan een bugje zijn, kan iets minder simpel zijn. Geen ervaring mee, maar mogelijk dat iemand hier op het forum een vergelijkbaar geval heeft gehad/kent.
En anders naar de dealer om het te laten uitlezen.
En anders naar de dealer om het te laten uitlezen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6924
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Zou best kunnen, maar dan had TS een brief van Volvo moeten hebben (tenzij hij een import auto heeft die niet vernederlandst is).
Over dit probleem loopt een topic op het forum: viewtopic.php?t=97806&start=120
Over dit probleem loopt een topic op het forum: viewtopic.php?t=97806&start=120
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29.10.2019 - 17:20
Ik heb de auto bij een dealer gekocht in Duitsland en zelf ingevoerd. Meer Nederlands dan krijg ik hem volgens mij niet met mooie Nederlandse gele kentekenplaten
Bj 11-2021.
Storing blijft ook na een dagje stilstaan. Bij doortrekken geeft de verbrandingsmotoren wat schokken. Zal gevolg zijn van de storing gok ik.
Ik laat vrijdag weten wat volgens de dealer het probleem is. Tot die tijd sta ik wat vaker bij de pomp want het verbruik is ook wat gestegen (1:10)

Storing blijft ook na een dagje stilstaan. Bij doortrekken geeft de verbrandingsmotoren wat schokken. Zal gevolg zijn van de storing gok ik.
Ik laat vrijdag weten wat volgens de dealer het probleem is. Tot die tijd sta ik wat vaker bij de pomp want het verbruik is ook wat gestegen (1:10)
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6924
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Zeker wel, langs de NL dealer en de auto daar laten invoeren in het NL'se systeem van Volvo, zogenaamd "Vernederlandsen" als administratief proces

Hier meer info: https://www.nieuwenhuijse.nl/werkplaats ... erlandsen/
Kun je vrijdag gelijk bij de dealer laten doen

Je noemt 1:10 wat gestegen? Wat is je normale verbruik dan als ik vragen mag?
Hopen dat het allemaal meevalt verder vrijdag.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 25.02.2017 - 16:57
Hoeft niet, mijn V90 is ook kapot, maar stond geen terugroepactie op. Wel zelfde cel kapot. Wacht inmiddels al 2 maanden, geen zicht op wanneer onderdeel er is..Gouwe schreef: ↑16.09.2025 - 09:05 Zou best kunnen, maar dan had TS een brief van Volvo moeten hebben (tenzij hij een import auto heeft die niet vernederlandst is).
Over dit probleem loopt een topic op het forum: viewtopic.php?t=97806&start=120
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29.10.2019 - 17:20
Had jij dezelfde storingen?Rolling schreef: ↑17.09.2025 - 19:31Hoeft niet, mijn V90 is ook kapot, maar stond geen terugroepactie op. Wel zelfde cel kapot. Wacht inmiddels al 2 maanden, geen zicht op wanneer onderdeel er is..Gouwe schreef: ↑16.09.2025 - 09:05 Zou best kunnen, maar dan had TS een brief van Volvo moeten hebben (tenzij hij een import auto heeft die niet vernederlandst is).
Over dit probleem loopt een topic op het forum: viewtopic.php?t=97806&start=120
Auto is al bekend bij de dealer, de pech gehad dat 2 weken na aankoop de (elektrische) standkachel kapot ging. Deze is overigens netjes door Rutten vervangen en betaald door de Duitse Car Garant.
Mijn normale gebruik zonder accu zat ik tussen de 1:12-1:14 gemiddeld. Ik heb zelden een zware voet