Tesla (evt met abonnement) blijft volgens mij de meest voordelige DC lader met de maximale laad snelheid.
Met de app GO Charge zie je handig de AC laadprijzen per card provider, dat kan aan dezelfde laadpaal soms 50% schelen!
Handig is wel Shell met een “flat” tarief van momenteel 53 cent op elke AC laadpaal.
Meestal is de eigen Volvo Charge provider ook veel te duur, echter ik heb 1 positieve uitzondering gevonden:
Bij de meeste NL Mac Donalds staat een DC 50kw van Vattenfall, die kost bij Vattenfall zelf 65 cent, maar via Volvo charge slechts 39 cent! (Prijzen per KWh)

Goedkoop snelladen doe je bij.......
- Tukker999
- 4th Gear member
Ik ben het met je eens. Dat komt bij dat er bij de Tesla Supercharger altijd een goede gelegenheid is om een kop koffie te halen of wat te eten. Je hoeft niet in je auto te wachten tot je weer verder kunt.
Neem een abonnement als je op vakantie gaat, dat scheelt zeker 10 cent/kWh.
Als je alternatieven zoekt is het de moeite waard om eens op laadpastop10.nl te kijken of lees een goede uitleg over openbaar laden op Tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/li ... /2144286/0
Tot slot: je kunt je uiterste best doen en op jacht gaan naar de allerlaagste tarieven, maar het blijft een centenkwestie.
Stel: je gaat met je elektrische Volvo op vakantie en je rijdt 3000 km. Goedkoop versus duur laden scheelt 10 cent per kWh.
Dan is bij een verbruik van 20 kWh/100km het verschil tussen goedkoop en duur laden zo'n 60 euro.
Wat is het je waard om de hele vakantie achter goedkope laadmogelijkheden aan te jagen.
Ik heb er voorafgaand en tijdens het schrijven van deze post nog eens over nagedacht en kom tot de conclusie dat ik voor de vakantie een abonnement bij Tesla neem.
Goede dekking overal in Europa, comfortabele plekken en redelijke prijzen.
Lekker ontspannen op reis in mijn Volvo.
PS
Naderhand nog eens nagedacht en tot de conclusie gekomen dat al die koffie en andere versnaperingen mogelijk weer duurder zijn dan een meegebracht broodje en koffie uit de thermosfles nuttigen in de auto.
Ik denk dat ik aan vakantie toe ben.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

- 
				Tsjakha
- 2nd Gear member
Haha, let op, sinds afgelopen jaar hanteert Tesla tijdsgebonden tarieven, bodem tarieven van voorheen gelden nu alleen nog in de avond of in de ochtend tot 9 of 10 uur

Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn
						- Tukker999
- 4th Gear member
Ik zie door de bomen het bos niet meer als ik naar al die aanbieders kijk en heb wegens bovenvermelde ontspanning besloten mij er niet meer druk over te maken.
Voor mij gewoon Tesla Supercharger en niet verder nadenken.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:

Volvo V60 PIH 2013: