Uitlaat geluid volvo S70 2.4 NA
- bramrj
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 08.08.2024 - 22:08
Hallo, ik wil het geluid van mijn S70 2.4 NA ietsje luider. Ik vind op youtube alleen maar straight pipes maar dat is voor mij té. Heeft iemand ervaring met de standaard uitlaat de demper vervangen voor een sportdemper van bijvoorbeeld magnaflow of borla, klinkt dit goed of is het verschil een tegenvaller? En heeft iemand hier misschien een filmpje van? Dankjewel!
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Hoi, begrijpelijke wens met een 5-cilinder haha
Die mag natuurlijk zo goed mogelijk tot z'n recht komen.
Of iets goed klinkt is helaas nogal persoonlijk. In z'n algemeenheid durf ik wel te stellen dat een 5-cilinder nog mooier wordt met de juiste uitlaat.
Ik heb zelf een 850 2.5liter gereden, in principe dus hetzelfde blok als de jouwe. Ik heb er toen een Ferrita 2.5inch catback op gemonteerd. Dat beviel mij heel goed. Bij normaal rijden (<2000 toeren) kun je zonder enig probleem gewoon praten met je bijrijder. Als je het gas intrapt gaat hij stevig roffelen. Hier een oud filmpje van hoe dat toen klonk, maar de geluidsopname kwaliteit was 13 jaar geleden is niet heel super...
Wat ik ook nog een tijdje gedaan heb is bovenop de Ferrita de katalysator vervangen voor een rechte pijp. Dan wordt de roffel nog luider. Dat geeft echter ook een diepe ondertoon die je binnen in huis hoort. Als toen nog thuiswonende student hoorde mijn familie precies wanneer ik aankwam of wegreed
Overigens niet zo hard dat ze het hinderlijk vonden, maar je hoorde het wel.
Tot zover mijn eigen ervaringen met een 2.5liter.
Voor mijn V70R zit ik nu ook in het proces om te kijken naar een sportievere uitlaat. Ter oriëntatie ben ik wat filmpjes op YouTube aan het beluisteren. Luister die met goede kwaliteit boxen om de diepe bass tonen te horen. Een voorbeeld:
(ik vind zelf de Borla het mooiste klinken)
Ik weet niet of er dit jaar nog een eindejaarsmeeting georganiseerd wordt van het volvo-forum, want anders is dat natuurlijk ook een ideaal moment om bij verschillende auto's te gaan luisteren.
Of iets goed klinkt is helaas nogal persoonlijk. In z'n algemeenheid durf ik wel te stellen dat een 5-cilinder nog mooier wordt met de juiste uitlaat.
Ik heb zelf een 850 2.5liter gereden, in principe dus hetzelfde blok als de jouwe. Ik heb er toen een Ferrita 2.5inch catback op gemonteerd. Dat beviel mij heel goed. Bij normaal rijden (<2000 toeren) kun je zonder enig probleem gewoon praten met je bijrijder. Als je het gas intrapt gaat hij stevig roffelen. Hier een oud filmpje van hoe dat toen klonk, maar de geluidsopname kwaliteit was 13 jaar geleden is niet heel super...
Wat ik ook nog een tijdje gedaan heb is bovenop de Ferrita de katalysator vervangen voor een rechte pijp. Dan wordt de roffel nog luider. Dat geeft echter ook een diepe ondertoon die je binnen in huis hoort. Als toen nog thuiswonende student hoorde mijn familie precies wanneer ik aankwam of wegreed
Tot zover mijn eigen ervaringen met een 2.5liter.
Voor mijn V70R zit ik nu ook in het proces om te kijken naar een sportievere uitlaat. Ter oriëntatie ben ik wat filmpjes op YouTube aan het beluisteren. Luister die met goede kwaliteit boxen om de diepe bass tonen te horen. Een voorbeeld:
(ik vind zelf de Borla het mooiste klinken)
Ik weet niet of er dit jaar nog een eindejaarsmeeting georganiseerd wordt van het volvo-forum, want anders is dat natuurlijk ook een ideaal moment om bij verschillende auto's te gaan luisteren.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28037
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De 2.5 heeft wel echt een ander geluid dan de 2.4 zoals de TS heeft.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
Shockwave
- 5th Gear member
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Veenendaal
Okay! Ik dacht dat alle 2.4/2.5 zonder turbo ruwweg hetzelfde klonken, maar toch niet dus 
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28037
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De 2.5 heeft echt de karakteristieke roffel die velen herkennen, de 2.4 is een stuk stiller.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D















