Beste Forumleden,
Mogelijk kunnen jullie wat zeggen over een storing in een XC40. Mijn zoektocht levert weinig op helaas.
Mijn vriendin heeft een XC40 T3 MY21.
Nu kwam ze vanmorgen bij haar auto en stond haar kofferbak open, werkte haar autosleutel niet en waren alle instellingen van de auto gereset. De reservesleutel werkte wel dus daarmee kon ze naar haar werk. Op haar Volvo app kon ze zien dat de kofferbak kennelijk gisteravond rond 2300 uur al open moet zijn gegaan. Via de app had ze overigens de timer van de standkachel aangezet op vanmorgen. Geen idee of dat enig effect heeft gehad.
Vanmiddag reed zij vanaf haar werk weer naar huis en waren weer alle instellingen gereset.
Vanavond werd zij door de buren erop gewezen dat de achterklep van haar Volvo weer openstond. Terwijl ze de auto wel had afgesloten.
Wat voor soort storing kan dit zijn?
Storing XC40
- Gouwe
- 7th Gear member
De combinatie van reset van alle instellingen en een spontaan zichzelf openende achterklep: geen idee, maar ik zou zeggen naar de dealer met dat ding (gewoon langsrijden, niet bellen) en laten uitlezen. Kunnen ook twee losstaande issues zijn.
Klep open of auto van het slot af wil ook nog wel eens per ongeluk gebeuren door het aanraken van knoppen op de sleutel. Mogelijk een defecte sensor in de klep of schopsensor onder de bumper. Wellicht uit voorzorg de zekering van de achterklep er uit halen dan kan die in ieder geval niet meer spontaan open gaan.
Klep open of auto van het slot af wil ook nog wel eens per ongeluk gebeuren door het aanraken van knoppen op de sleutel. Mogelijk een defecte sensor in de klep of schopsensor onder de bumper. Wellicht uit voorzorg de zekering van de achterklep er uit halen dan kan die in ieder geval niet meer spontaan open gaan.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
Jeroen2566
- Starter
@Gouwe: bedankt voor je advies.
Vandaag de Volvo uit laten lezen, maar….. geen foutmeldingen. Bijzonder dus. Accu losgehaald en daarna weer aangesloten. Althans zo vertelde mijn vriendin het. Alles weer opnieuw ingesteld en tot op heden geen problemen meer. Kijken of het zo blijft.
Vandaag de Volvo uit laten lezen, maar….. geen foutmeldingen. Bijzonder dus. Accu losgehaald en daarna weer aangesloten. Althans zo vertelde mijn vriendin het. Alles weer opnieuw ingesteld en tot op heden geen problemen meer. Kijken of het zo blijft.
-
Stoyanov
- 3rd Gear member
Hou ons op de hoogte.Jeroen2566 schreef: ↑22.01.2026 - 20:51 @Gouwe: bedankt voor je advies.
En nog een vraag:
Kreeg je een melding in je Volvo-app dat je wagen niet was vergrendeld en stond de achterklep afgebeeld in oranje?
XC40 T3 R-Design 2021