De Gasklep, een verhaal

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Peveo
2nd Gear member

Mijn trouwe V70 automaat uit 2002 met 278.000 op de teller begint de laatste tijd wat ouderdomsverschijnslen te krijgen...
Recentelijk gaf de verwarmingsmotor de geest en dat was met de huidige temperaturen geen plezier, die is dus vervangen alsmede de warmtewisselaar die goed gecorrodeert was.
Volgende probleem dinde zich weer aan, Motorsysteem service vereist verscheen in het display.
Nu kan ik storingen middels een Autel geval zelf uitlezen maar daar was niets raars te zien ,geen storingsmeldingen. Wel op meldingen wissen gedrukt en voila...geen Motorsysteem service melding meer.
Ik rijd vervolgens weer rond zonder melding, maar na een stuk gereden te hebben, motor uit en als ik vervolgens weer weg rijd is de melding er weer.
Uitlaten lezen bij de garage en kreeg ik te horen dat het iets met Gasklep was. Component stroef/defect was de conclusie van de meet apparatuur.
Auto rijd gewoon goed en ik merk weinig vermogensverlies.

Spuitbus gekocht om gasklep te reingen, klep schoon gemaakt maar daar zat weing tot niets aan roet op en het zag er allemaal netjes uit op het gezicht.
Afstand van 100km gereden zonder probleem, terugreis van 100km was geen probleem totdat ik even een pauze inlaste.. en jawel daar was hij weer.....Motorssyteem service vereist.....

Niet goed voor mijn humeur.

Nu lees ik dat het een bekend probleem is voor deze V70 types en dat het gasklep huis vervanghen dient te worden, ingeleerd, etc. en....dat deze gasklephuizen niet meer teverkrijgen zijn tenzij gereviseerden...

Hoe zit dat precies? Zijn die dingen nog te krijgen? En hoe prijzig gaat het zijn...want anders denk ik aan inruil van mijn V70.
Ga binnenkort Europa in met mijn V70 en heb natuurlijk geen zin in gedoe met mijn Zweed.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”