vervelend starten
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05
Ik heb nu al een paar keer gehad dat als ik mijn s60 diesel wil starten het net lijkt of hij maar op 2 of 3 cilinders loopt (na het starten), heel onregelmatig. En dan snel uitzetten en opnieuw starten verhelpt dit dan wel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05
Nog steeds heb ik dit probleem heel vaak.. de garage zegt er niets aan te kunnen doen totdat zij het zelf een keer horen/meemaken...
Het is net alsof alsof mijn volvo 2 motoren heeft waarvan er maar 1 start. Iemand hier meer ervaring mee?
Het is net alsof alsof mijn volvo 2 motoren heeft waarvan er maar 1 start. Iemand hier meer ervaring mee?
- T5Fred
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
- Locatie: Hillegom
Bij oude diesels hielp 2x voorgloeien nog wel eens. Misschien dat er een gloeibougie niet helemaal jofel meer is.
Ik heb geen idee of dit ook bij zo'n nieuwe diesel werkt, je kan het in ieder geval proberen.
Ik heb geen idee of dit ook bij zo'n nieuwe diesel werkt, je kan het in ieder geval proberen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05
ja ik ga mn auto toch niet 2x voorgloeien zeg.. en bij die nieuwe diesels hoef je niet meer voor te gloeien werd mij verteld door de garage.
en dat zo'n gloeibougie van begin afaan niet goed is lijkt me sterk.
Maargoed, ik snap niet dat volvo niet net als bepaalde duitsers software heeft die de auto voor je start bij het eventjes omdraaien van het contact.
en dat zo'n gloeibougie van begin afaan niet goed is lijkt me sterk.
Maargoed, ik snap niet dat volvo niet net als bepaalde duitsers software heeft die de auto voor je start bij het eventjes omdraaien van het contact.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 14:51
je moet even controleren of de retour van de injectors niet lek zijn. dan wil die wel eens moeilijk starten en op 2 of 3 pitten gaan lopen. dit heeft niks met voorgloeien te maken. het is simpel te testen dmv de retours los te koppelen en vervolgens stukje transpatante slang op de injectors te zetten. als lekken ze dan lopen tijdens en vlak na het starten de slangetjes gelijk vol met diesel.
al lekken ze kost het een setje van 5 injectoren. die zijn niet apart te koop. geloof iets rond de 1400 euro. als je geluk hebt zit er nog coulance op van 50%. scheelt de helft
al lekken ze kost het een setje van 5 injectoren. die zijn niet apart te koop. geloof iets rond de 1400 euro. als je geluk hebt zit er nog coulance op van 50%. scheelt de helft
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s 

Je kan ze ook bij een revisiebedrijf electronisch schoon laten maken.
Kost ongeveer 100 euro.
Kost ongeveer 100 euro.
Sjoebert,
Welkom op dit forum, weer iemand met technische kennis.
Mooi dat je alle open gebleven vragen nog even wil beantwoorden.
Staat er ook nog één bij niveauregeling (V70).
Kun je mij uitleggen wat een piezo element is. (Ik ben als monteur al een tijdje uit het vak).
En zijn deze injectoren dan in het geheel niet meer te reviseren?
Welkom op dit forum, weer iemand met technische kennis.
Mooi dat je alle open gebleven vragen nog even wil beantwoorden.
Staat er ook nog één bij niveauregeling (V70).
Kun je mij uitleggen wat een piezo element is. (Ik ben als monteur al een tijdje uit het vak).
En zijn deze injectoren dan in het geheel niet meer te reviseren?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 14:51
een injector met een piezo element wil zeggen dat het (simpel uitgelegd) anderom werkt dan een gewone verstuiver.
een piezo element reageert op stroom dmv uitzetten en inkrimpen. deze reageert zo vele malen sneller dan een gewone verstuiver met een spoel of die dmv druk opent. waardoor de verbranding nauwkeuriger wordt en de motor dus schoner wordt. (simpel uitgelegd)
het piezo is een soort metaalsoort. in zo`n injector zitten bijv 300 van die 0,1mm dikke piezo plaatjes op elkaar die het 30mm dik maken die met een stroompje een verplaatsing van 0,8mm teweeg brengen. en zo de injector openen.
helaas is dit systeem extreem gevoelig voor vocht en vuiligheid.
daarom is het genoodzaakt dat je elke beurt het branstoffilter aftapt van vocht en om de beurt vervangt.
een piezo element reageert op stroom dmv uitzetten en inkrimpen. deze reageert zo vele malen sneller dan een gewone verstuiver met een spoel of die dmv druk opent. waardoor de verbranding nauwkeuriger wordt en de motor dus schoner wordt. (simpel uitgelegd)
het piezo is een soort metaalsoort. in zo`n injector zitten bijv 300 van die 0,1mm dikke piezo plaatjes op elkaar die het 30mm dik maken die met een stroompje een verplaatsing van 0,8mm teweeg brengen. en zo de injector openen.
helaas is dit systeem extreem gevoelig voor vocht en vuiligheid.
daarom is het genoodzaakt dat je elke beurt het branstoffilter aftapt van vocht en om de beurt vervangt.
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s 

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dit probleem is een bekend probleem,snap niet dat de dealer zo reageerd.
Neem anders contact op met de technische afdeling in Beesd
Volvo nederland..
Injectoren zijn inwendig lek!
Neem anders contact op met de technische afdeling in Beesd
Volvo nederland..
Injectoren zijn inwendig lek!