Ik heb weleens wat gehoord over de s40/v40 dat niet alle bouwjaren goed zijn, dat er veel fouten in zijn.
om welk jaar gaat dit???
welk bouwjaar niet?
- Robert
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
- Locatie: Oosterhout
Uhhhhh,
ik rijd nu al ongeveer 5 jaar een V40 T4 uit '98 maar buiten de jaarlijkse beurten tot nu toe nog niks bijzonder gehad.
ik rijd nu al ongeveer 5 jaar een V40 T4 uit '98 maar buiten de jaarlijkse beurten tot nu toe nog niks bijzonder gehad.
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Ik denk dat alleen de GDI motoren onder de "wat minder" kwalificatie vallen. Dat de PhaseII bijvoorbeeld betere rijeigenschappen heeft is duidelijk, maar of de algehele kwaliteit beter is durf ik te betwijfelen...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Je doet natuurlijk een stapje vooruit in de tijd. Naar verhouding hebben Ph I modellen meer kilometers op de teller staan. Logich dat ze daardoor soms wat minder zijn. Maar als je geen geld hebt voor een Phase II, is een Ph. I toch niet verkeerd?
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
er bestaan geen GDI's met automaatv40virgin schreef:Hoe weet ik of een motir GDI is of gewoon injectie??DN schreef:Gewoon niet een met een GDI motor nemen
Ik heb een v40 automaat 1.8 uit Maart 2000.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de rdw siteSjef schreef:Op marktplaats zetten ze volgens mij overal "i" bij. Hoe kun je het nog meer weten?MDA schreef:een "1.8i" is een GDI, de kale "1.8" is een gewone injectie
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 13.12.2005 - 16:52
Laat me raden, dan staat er bij handelsbenaming 1.8 of 1.8i?bart simpson schreef:de rdw siteSjef schreef:Op marktplaats zetten ze volgens mij overal "i" bij. Hoe kun je het nog meer weten?MDA schreef:een "1.8i" is een GDI, de kale "1.8" is een gewone injectie
Dus dan alleen nog even hopen dat het nummerbord niet weggepoetst is.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Nee, maar wel het vermogen, 90kW of 92kW.
Zonder iets aan basisinformatie kun je natuurlijk helemaal niets nazoeken
Zonder iets aan basisinformatie kun je natuurlijk helemaal niets nazoeken
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
jaSjef schreef:90kW = 1.8?
92kW = 1.8i?
Die GDI is overigens niet persé een draak, voor een "probleemloos" functioneren is het juiste type benzine van groot belang, V-power (of een soortgelijk BP product) geeft aanmerkelijek minder inwendige vervuiling en daardoor veel minder problemen.
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ik heb de GDI gehad. Nooit geen problemen, ook niet met de standaard benzine. Maarrrrr...hij had pas 35 duizend gelopen toen ik 'm kocht.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en er zit een lekkerdere versnellingsbak achter dan bij de normale 1.8
Volvo for life