welk bouwjaar niet?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Jaco S
4th Gear member
Berichten: 722
Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
Locatie: H´sluis

Ik heb weleens wat gehoord over de s40/v40 dat niet alle bouwjaren goed zijn, dat er veel fouten in zijn.
om welk jaar gaat dit???
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

De phase I is kwalitatief minder dan de phase II, dus tot 2000 waren ze (gemiddeld) kwalitatief wat minder.
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

Uhhhhh,

ik rijd nu al ongeveer 5 jaar een V40 T4 uit '98 maar buiten de jaarlijkse beurten tot nu toe nog niks bijzonder gehad.
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

Ik denk dat alleen de GDI motoren onder de "wat minder" kwalificatie vallen. Dat de PhaseII bijvoorbeeld betere rijeigenschappen heeft is duidelijk, maar of de algehele kwaliteit beter is durf ik te betwijfelen...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Gebruikersavatar
Rode T4
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.05.2006 - 08:58
Locatie: Zuid-Holland

Sluit me aan bij de vorige schrijfer. Wel zou ik voor een ph 2 gaan als je diesel wilt rijden.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
Gebruikersavatar
marsm104
5th Gear member
Berichten: 1168
Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Je doet natuurlijk een stapje vooruit in de tijd. Naar verhouding hebben Ph I modellen meer kilometers op de teller staan. Logich dat ze daardoor soms wat minder zijn. Maar als je geen geld hebt voor een Phase II, is een Ph. I toch niet verkeerd?
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Gebruikersavatar
DN
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16.05.2006 - 13:47
Locatie: Utrecht

Gewoon niet een met een GDI motor nemen
V40 1.9 TD Europa Racing Green
v40virgin
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 29.03.2007 - 19:34
Locatie: Eygelshoven

DN schreef:Gewoon niet een met een GDI motor nemen
Hoe weet ik of een motir GDI is of gewoon injectie??

Ik heb een v40 automaat 1.8 uit Maart 2000.
V40 1.8 Aut4 bj 2000 phase1 165000km
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

een "1.8i" is een GDI, de kale "1.8" is een gewone injectie
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

v40virgin schreef:
DN schreef:Gewoon niet een met een GDI motor nemen
Hoe weet ik of een motir GDI is of gewoon injectie??

Ik heb een v40 automaat 1.8 uit Maart 2000.
er bestaan geen GDI's met automaat
v40virgin
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 29.03.2007 - 19:34
Locatie: Eygelshoven

Gelukkig.......
V40 1.8 Aut4 bj 2000 phase1 165000km
v40virgin
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 29.03.2007 - 19:34
Locatie: Eygelshoven

Wat zijn trouwens jullie bevindingen over de automaat? Ik heb deze auto nu 2 weken. Ik vind het HEERLIJK!!!
V40 1.8 Aut4 bj 2000 phase1 165000km
Sjef
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 13.12.2005 - 16:52

MDA schreef:een "1.8i" is een GDI, de kale "1.8" is een gewone injectie
Op marktplaats zetten ze volgens mij overal "i" bij. Hoe kun je het nog meer weten?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Sjef schreef:
MDA schreef:een "1.8i" is een GDI, de kale "1.8" is een gewone injectie
Op marktplaats zetten ze volgens mij overal "i" bij. Hoe kun je het nog meer weten?
de rdw site
Sjef
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 13.12.2005 - 16:52

bart simpson schreef:
Sjef schreef:
MDA schreef:een "1.8i" is een GDI, de kale "1.8" is een gewone injectie
Op marktplaats zetten ze volgens mij overal "i" bij. Hoe kun je het nog meer weten?
de rdw site
Laat me raden, dan staat er bij handelsbenaming 1.8 of 1.8i?
Dus dan alleen nog even hopen dat het nummerbord niet weggepoetst is.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Nee, maar wel het vermogen, 90kW of 92kW.
Zonder iets aan basisinformatie kun je natuurlijk helemaal niets nazoeken
Volvo for life
Sjef
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 13.12.2005 - 16:52

90kW = 1.8?
92kW = 1.8i?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Sjef schreef:90kW = 1.8?
92kW = 1.8i?
ja

Die GDI is overigens niet persé een draak, voor een "probleemloos" functioneren is het juiste type benzine van groot belang, V-power (of een soortgelijk BP product) geeft aanmerkelijek minder inwendige vervuiling en daardoor veel minder problemen.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Ik heb de GDI gehad. Nooit geen problemen, ook niet met de standaard benzine. Maarrrrr...hij had pas 35 duizend gelopen toen ik 'm kocht.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

en er zit een lekkerdere versnellingsbak achter dan bij de normale 1.8
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”