automaat problemen

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
gerry850t5r
Starter

hallo familie: ik (gerry) heb automaat moeilijkheden: alleen bij een koude automaat tot ongeveer 5 km als hij in de D stand staat schakeld hij niet over naar een hogere versnelling, maar zet ik hem in stand 3 zijn er geen problemen, is er misschien iemand die mij hier echt wat verder kan helpen en mij liever niet door verwijst naar het forum , in afwachting, gerry
Ludo
6th Gear member

hoogstwaarschijnlijk de standenschakelaar.
als de bak niet doorschakelt, en je gaat dan even naar stand 3, dan wederom naar D, schakelt ie dan wél door?.
v700r
5th Gear member

Maareh......wat heeft dat met een turbo te maken?
Groeten van Frans.
gerry850t5r
Starter

hi. Ludo bedankt voor je goede raad , maar het heeft geen invloed als ik naar de 3 ga hij schakeld pas over als hij warmer word naar de overdrive, op dat moment is hij erg gevoelig op het gaspedaal bij de kleinste beweging schakeld hij dan weer naar 3 pas na opwarm periode totaal geen problemen, als het de standen schakelaar was zou hij dat toch ook moeten doen bij bedrijfsthemparatuur. gerry. (de tweede reactie op mijn vraag, ik heb het over 850 turbo 5cyl race (t5r) en daar zit een turbo op 50er
Ludo
6th Gear member

850 Race?, dat is een nieuwe, nog niet gehoord. :twisted:

ik ben er 99% zeker van dat het de standenschakelaar is.
een mechanisch probleem doet zich zowel bij koude als arme motor voor.
knippert op het dashboard ook het oranje pijltje?.
zoek anders maar eens op het 850 forum, een veel besproken item.
http://www.volvo850forum.nl
of als je echt zeker wil zijn, foutcodes (laten) uitlezen.
ik durf wedden dat er code 3-2-3 uitkomt. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”