Zoals de topictitel al aangeeft, ik sta op het punt om een v40 uit april 1998 te kopen met 229.000km op de teller. Het is een 1.9 TD Europa versie in het zwart. Wat zijn nu de punten waar ik specifiek op moet letten. De distributieriem is vervangen bij 135.000KM en zou bij 270.000KM weer moeten.
Morgen ga ik kijken. De foto's die ik tot nu toe gezien heb zien er erg netjes uit, bekleding is bijv. gebruikt, maar niet beschadigd.
Wat zijn nu de punten waar ik specifiek bij een zo'n model op moet gaan letten? (en in het algemeen)
Een v40 op diesel kopen...
-
- 1st Gear member
- DeNNiS_
- 4th Gear member
de distributie eerder vervangen dat is al 1...
2 trekt hij goed... remmen testen en kijken naar slijtage... geen olie lekkages
rare tikken enz..
speling op versnellingspook (dit is vrij normaal) goedkoop temaken
scheef trekken??
rookt hij veel of weinig koude start goed enz?
2 trekt hij goed... remmen testen en kijken naar slijtage... geen olie lekkages
rare tikken enz..
speling op versnellingspook (dit is vrij normaal) goedkoop temaken
scheef trekken??
rookt hij veel of weinig koude start goed enz?
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 1st Gear member
DeNNiS_,
Alvast bedankt voor je snelle antwoord!
wat bedoel je precies met scheef trekken? (banden scheef afgesleten, of de auto scheef na een aanrijding? of trekken als je optrekt, naar links of rechts neigen...)
Op het roken zal ik letten, met dit weer zal een echt koude start niet meevallen, maar dat is zeker een aandachtspunt.
hoe kan ik het makkelijkst de remmen testen zonder de particuliere eigenaar de stuipen op het lijf je jagen
De speling op de versnellingspook en het ruwe schakelen komt meestal door kunststof busjes die te dicht op de uitlaat zitten ergens had ik al gelezen, maar hoe weet ik of dat de oorzaak echt is of dat er diepere, ergere problemen zijn?
En het lekken van olie even voor en na het rijden nakijken, maar zit er bij een v40 niet zo'n kap over dat het wat lastig te zien is of het ding ook lekt op de motor ergens? (gewone lekken kan ik vast wel zien aan het oprit
)
Alvast bedankt voor je snelle antwoord!
wat bedoel je precies met scheef trekken? (banden scheef afgesleten, of de auto scheef na een aanrijding? of trekken als je optrekt, naar links of rechts neigen...)
Op het roken zal ik letten, met dit weer zal een echt koude start niet meevallen, maar dat is zeker een aandachtspunt.
hoe kan ik het makkelijkst de remmen testen zonder de particuliere eigenaar de stuipen op het lijf je jagen

De speling op de versnellingspook en het ruwe schakelen komt meestal door kunststof busjes die te dicht op de uitlaat zitten ergens had ik al gelezen, maar hoe weet ik of dat de oorzaak echt is of dat er diepere, ergere problemen zijn?
En het lekken van olie even voor en na het rijden nakijken, maar zit er bij een v40 niet zo'n kap over dat het wat lastig te zien is of het ding ook lekt op de motor ergens? (gewone lekken kan ik vast wel zien aan het oprit

- J
- 3rd Gear member
koppeling checken (is laatst een heel topic over geweest volgens mij)
remmen testen door erg hard te remmen op een lege weg
zal de huidige eigenaar niet van schrikken denk ik, als je hem vooraf inlicht
Doet alle electra het?, uitlaat nog goed? onderhoudshistorie?
remmen testen door erg hard te remmen op een lege weg
zal de huidige eigenaar niet van schrikken denk ik, als je hem vooraf inlicht
Doet alle electra het?, uitlaat nog goed? onderhoudshistorie?
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
-
- 1st Gear member
nou het hoeft niet meer. Ze belden net op, hebben hem ingeruild naar bij een dealer, konden ze er 250 euro meer voor krijgen. zucht.
waardeloze mensen
waardeloze mensen

-
- 1st Gear member
nogal ja. Dat ze ook niet even mij gebeld hebben van te voren, ik had ze wel meer willen doen, maar goed, hier kan dus nu wel een slotje op. (overigens zag ik al veel meer van dit soort topics, misschien is het goed hier één grote sticky van te maken?).
-
- 2nd Gear member
Hoi Silbertanne, waarom een diesel ???? ik heb een schitterende V40 phase II 122 pk op lpi in de aanbieding contact me maar. Oja, 190.000 km. op de teller.
Volvo S60 140 pk. automaat 2004.
Volvo V70 170 pk. automaat 2006.
Volvo V70 170 pk. automaat 2006.