Slotbout muurvast.....winterband wil er niet af

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
plaggie
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24.05.2006 - 19:58
Locatie: Zaanstad

Het is een tijd geleden dat ik hier geweest ben, maar zit nu echt met een probleem.

Euromaster heeft mijn winterbanden/zomerbanden in onderhoud tot dusver geen probleem. Maaaaaar......nu hebben die eikels mijn slotbouten de vorige keer vastgedraaid met een luchtsleutel waar ik al niet blij mee was, en nu is het zover dat ik nu nog steeds rond rij met 1 winterband aangezien de slotbout verN!@#$kt is. Ze hebben de 3 andere banden sucsesvol kunnen verwijderen maar de 4e niet. Ze hebben geen iedee hoe ze de bout los krijgen, en wacht nog steeds op een oplossing.

Nu ben ik zelf al naar de Volvo dealer geweest waar ik altijd op mijn wenken bediend wordt, maar zelfs die krijgen de bout niet los. wel adviezen gehad maar het heeft niet mogen baten.

Het binnen werk van de slotbout als de "moedersleutel" is compleet naar de hemel gedraaid en een setje van de dealer komen we ook niet ver mee.

Nu ben ik in gevecht met euromaster, en die willen op mijn bout lassen, maar met de risico voor mij. Met andere woorden als de velg beschadigd moet ik zelf voor een nieuwe velg opdraaien, dus niet.(Ze zegen dat ze nu bezig zijn met een andere oplossing......... :twisted: )

Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden? Ik heb al in andere topics gekeken maar nog niet echt iets gevonden wat mij kan helpen.

Alvast bedankt,


Rodger
Volvo V70 D5 Geartronic 200pk..............heerlijke auto.
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Hier het relaas van meerdere lotgenoten die door de Beunen met luchtsleutel geholpen zijn:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40678
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Als Euromaster ze er op heeft gezet moeten ze er naar mijn idee ook maar weer afhalen. En ze zouden dan ook het risico moeten dragen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

idd, op hun kosten een nieuw wielnaaf. voor mn 460 was dat 15 euro :D, maarja die had ik wel zelf naar de mallemoeren geholpen.
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Ik had het al een keer eerder ergens gepost, bij mij was de oplossing dat ze een beitel in de bout sloegen en toen heel voorzichtig de bout gedraaid hebben tot die er uit was.

Sterkte

p.s. wie sloopt moet het maar regelen dus pech voor de euromaster...
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6342
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Barry (Grillmeister) schreef:Ik had het al een keer eerder ergens gepost, bij mij was de oplossing dat ze een beitel in de bout sloegen en toen heel voorzichtig de bout gedraaid hebben tot die er uit was.
Splijten van de bout was ook de optie in mijn geval.
Barry (Grillmeister) schreef:p.s. wie sloopt moet het maar regelen dus pech voor de euromaster...
Inderdaad een onkostenpostje voor Euromaster zou ik zo zeggen...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gast

Moer er op lassen is geen probleem (als ze kunnen lassen).
Dit kan zonder beschadiging, alles met beleid. :P
Goed afdekken van de velg en boutgat is natuurlijk een vereiste.

Trouwens het risico bij de klant neerleggen, wat voor bedrijf is dat?
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Is de uitdraaitap linksdraaiend geen optie, of breekt dat af?
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

Frumpy schreef:Is de uitdraaitap linksdraaiend geen optie, of breekt dat af?
Is geen optie omdat de bout meestal veeeel te vast zit,ander bijkomst is dat je met een linkse tap eerst een gaatje moet boren waar de tap in komt ,dit lukt niet omdat erg hard staal is.
Gast

Hier is het probleem dmv lassen binnen 15 minuten zonder beschadiging opgelost.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”