Hallo,
Een lastige :
Ik heb een S40 uit 2003 .. zeg maar het laatste model van de vorige serie.
Wanneer ik een tijdje heb gereden (dus waarschijnlijk bij een warme motor), hoor ik een ratelend (meer een soort dieselgeluidje) geluid links van mijn motorcompartiment (dus links van de cilinders .. waar de riemen zitten).
Het geluid is niet continue , maar met intervallen van 1 seconde ongeveer. Dus in platte text : niks --> grrrrrrrr ----> niks ------> grrrrrrr. Het klinkt echt als metalen dieselgeluid.
Het is een 1.8 (dus NIET een GDI 1.8i).
Wat kan dit zijn ? Of is dit juist iets wat 'hoort' .. ?
S40 bj. 06-03 raar motorgeluidje bij warme motor.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 16.07.2006 - 17:29
Hey bedankt ! Dat is het hem dus.
Zucht ..... weer kosten aan de auto .... Dit jaar al 600 euro uitgegeven aan gedoe .. en niet eens grote beurt nog gehad !! Allemaal incidenteel. Om gek van te worden. Misschien maar es een VW of Japanner gaan rijden
Zucht ..... weer kosten aan de auto .... Dit jaar al 600 euro uitgegeven aan gedoe .. en niet eens grote beurt nog gehad !! Allemaal incidenteel. Om gek van te worden. Misschien maar es een VW of Japanner gaan rijden

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 16.07.2006 - 17:29
Goeie online diagnose wederom van de kenners hier. Het was inderdaad de variabele nokkenas. En dan specifiek het tandwiel wat vastloopt / vastzit en de computer die het vervolgens wil corrigeren. (ofzoiets) Het geluid komt van de klep.
Anyway, gaat aardig centjes kosten. De distributieriem moet eraf en tandwiel vervangen worden. Ik combineer het maar met een grote beurt over paar weken.
Weten jullie of een distributieriem ALTIJD vervangen wordt als hij er af moet om iets te repareren ? Of kun je zo'n riem weer terugzetten.
Anyway, gaat aardig centjes kosten. De distributieriem moet eraf en tandwiel vervangen worden. Ik combineer het maar met een grote beurt over paar weken.
Weten jullie of een distributieriem ALTIJD vervangen wordt als hij er af moet om iets te repareren ? Of kun je zo'n riem weer terugzetten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 16.07.2006 - 17:29
Zo heb alles laten repareren incl. grote beurt.
Dus nieuw tandwieltje bij nokkenas (voor zover ik weet als 'leek') en distributieriem ook maar meteen vervangen. Die moest er toch af.
Kosten : € 800,- (das minder leuk)
Maar hij rijdt echt als een zonnetje nu ... bij stoplicht hoor ik de motor niet eens meer bijna.
Dus nieuw tandwieltje bij nokkenas (voor zover ik weet als 'leek') en distributieriem ook maar meteen vervangen. Die moest er toch af.
Kosten : € 800,- (das minder leuk)
Maar hij rijdt echt als een zonnetje nu ... bij stoplicht hoor ik de motor niet eens meer bijna.
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Pas geleden riem en spanrollen van mijn 1.8 Bi-Fuel laten vervangen. Kosten totaal € 390,- inclusief kleine beurt en BTW. Riem kostte 45,95 de spanrol kostte 85,- en de looprol kostte 77,10 (allemaal ex. BTW)
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver