aanschaf V40
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 08.06.2007 - 14:40
- Locatie: geldrop
Ik weet het toch echt nog niet. Een Volvo ziet er vele malen beter uit, de onderhoudskosten verschillen volgens mij niet veel maar een 626 is weer veel ruimer.
Als ik zo naar de onderdeelprijzen kijk dan vallen me die ook nog wel mee.
Toch apart dat iemand op het Volvo-forum mij aanraadt een Mazda te kopen ::lol:
Als ik zo naar de onderdeelprijzen kijk dan vallen me die ook nog wel mee.
Toch apart dat iemand op het Volvo-forum mij aanraadt een Mazda te kopen ::lol:
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20783
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Niet zo vreemd,
Ga je voor echt degelijk en wat meer uitrusting. Neem een japanner. Bijvoorbeeld Mazda. En ik moet zeggen de 626 is gewoon goed.
Ga je voor stijl en neem je wat meer onderhoud voor lief. Kies VOLVO.
Niet dat VOLVO niet degelijk is. Dat is ie echt wel, zeker qua veiligheidsvoorzieningen. Maar feit is en blijft dat er wel eens rare storingen kunnen optreden. Onderdelen zijn niet echt de hoofdprijs maar de werkplaatskosten bij een dealer zijn dat wel.
Dat moet je gewoon onder ogen zien.
Maar voor mij (privé) geen andere auto dan VOLVO.
Ga je voor echt degelijk en wat meer uitrusting. Neem een japanner. Bijvoorbeeld Mazda. En ik moet zeggen de 626 is gewoon goed.
Ga je voor stijl en neem je wat meer onderhoud voor lief. Kies VOLVO.
Niet dat VOLVO niet degelijk is. Dat is ie echt wel, zeker qua veiligheidsvoorzieningen. Maar feit is en blijft dat er wel eens rare storingen kunnen optreden. Onderdelen zijn niet echt de hoofdprijs maar de werkplaatskosten bij een dealer zijn dat wel.
Dat moet je gewoon onder ogen zien.
Maar voor mij (privé) geen andere auto dan VOLVO.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 08.06.2007 - 14:40
- Locatie: geldrop
Ik heb net weer een uurtje of wat diverse topics door zitten lezen en ben toch wat problemen tegengekomen bij de V40. Vooral de diesels brengen het er minder goed vanaf als ik het goed lees (phase1). De benzine modellen al beter en de Phase 2 dan nog weer beter. Vooral de verlichting is een minpunt bij de meeste wagens en ook het onderstel wordt als 'week' ervaren door veel mensen. Zijn er motorisch bij benzine modellen van Phase 1 ook problemen? dus zowel de 1.8 en 2.0? Bij de mazda die ik nu heb zijn vooral de homokineten een erg zwak punt, ook de stabilisatorstangen zijn nogal eens kapot. Zijn er bij de V40 ook mechanische onderdelen die relatief snel het loodje leggen?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 08.06.2007 - 14:40
- Locatie: geldrop
wat vinden jullie een mooie prijs voor een wagen zoals ik die zoek? Dwz een V40, 1.8 benzine, uit +/- '99/'00, met max 150K op teller..
Ik heb een beetje rondgekeken en de meeste prijzen liggen zo tussen de 5500 en 7000 euro.
Ik heb een beetje rondgekeken en de meeste prijzen liggen zo tussen de 5500 en 7000 euro.
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
ik denk dat het voor een deel aan de uitrusting van de auto ligt, en wat je er mee wil.
Mijn auto heeft 6750, gekost, maar dat was ook doordat ik LPG wilde hebben.
In belgie schelen de prijzen ook nog wel denk ik
Mijn auto heeft 6750, gekost, maar dat was ook doordat ik LPG wilde hebben.
In belgie schelen de prijzen ook nog wel denk ik

S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- timvandoorn
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 26.08.2005 - 10:11
Ik denk dat dat wel redelijke vraagprijzen zijn, want er zit altijd ruimte om te zakken, dus die vraagprijs gaat altijd naar beneden. Dus als je zo rond de 6000 uitkomt, voor een nette en redelijk uitgeruste v40, heb je volgens mij een zeer goede prijs.jericho schreef:wat vinden jullie een mooie prijs voor een wagen zoals ik die zoek? Dwz een V40, 1.8 benzine, uit +/- '99/'00, met max 150K op teller..
Ik heb een beetje rondgekeken en de meeste prijzen liggen zo tussen de 5500 en 7000 euro.
Heb voor mijn v40 1.8 16v van 1997, 7000 neergelegd in 2005. Toen had die 125000 gelopen en keurige dealeronderhouden en geen ex-lease bak, want ik rijd auto zakelijk. Hij was verder zowat nieuw, nooit schade gehad en 6 maanden bovag garantie.
Dus hangt een beetje af van bovenstaande punten hoeveel je uit wil geven voor een goede v40. Ik zelf betaal liever iets meer voor een goed onderhouden en net bereden v40, dan dat ik duizend minder betaal voor een auto waarvan veel dingen (onderhoud, berijders, schades) onbekend zijn.
Some are born great, some achieve greatness, but volvo's have greatness thrust upon them.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 08.06.2007 - 14:40
- Locatie: geldrop
Kunnen jullie me nog verder wat tips geven waar ik op moet letten bij een proefrit? Hoe kan je bv merken of het blok nog goed is? Ik weet dat je voor het starten eerst even aan hetblok moet voelen of dat al warm is, het wil nog wel eens zijn dat een koud blok moeilijk start dus warmen ze hem vast op...
Verder zijn alle tips van harte welkom!!
Verder zijn alle tips van harte welkom!!