geluid vanonder motorkap
-
- Starter
Ik rijd reeds 2 jaar met een v50 1.6d en op enkele rammelgeluidjes na ondervond ik tot nu toe geen problemen. Sinds enkele weken constateer ik echter een vreemd geluid. Ongeveer een halve minuut na het stilleggen van de wagen komt er vanonder de motorkap een luid "buzz" geluid dat spontaan na een tiental seconden weer verdwijnt. Ik was van de week bij de dealer voor een 40.000 km servicebeurt en meldde het probleem. Men kon mij echter geen passende verklaring geven: waarschijnlijk een electronica-probleem, een of andere relais was de uitleg. Een testrit met een andere v50 leverde hetzelfde geluid op. Heeft er iemand dit probleempje al ondervonden en wat zou de oorzaak kunnen zijn?
- Pierke
- 1st Gear member
Ik heb soms hetzelfde voor, een geluid die je na het stilleggen van de motor duidelijk hoort. Na een tijdje gaat het inderdaad weer weg. Mijn dealer zei een jaar geleden dat het met de warmte afdrijving te maken had, een of andere ventilator die nog een X aantal seconden bleef draaien, zelfs nadat je de motor had afgelegd en helemaal afgesloten had.
Gebeurt heel dikwijls bij warmer weer als ik me goed herinner.
Heb er zelf geen aandacht meer aan besteed, maar is nu een jaartje geleden of zo en tot dusver geen problemen mee gehad.
Maar het kan natuurlijk zeker geen kwaad om nog eens te dubbelchecken met je dealer.
Gebeurt heel dikwijls bij warmer weer als ik me goed herinner.
Heb er zelf geen aandacht meer aan besteed, maar is nu een jaartje geleden of zo en tot dusver geen problemen mee gehad.
Maar het kan natuurlijk zeker geen kwaad om nog eens te dubbelchecken met je dealer.
V50 1.6D MY08 - Black Sapphire - Offblack leder (Topline) - met brilhouder! 
S40 2.0D MY03 - Silver

S40 2.0D MY03 - Silver
- Frumpy
- 5th Gear member
Bij de S80 zijn er twee dingen die na het afsluiten van de auto nog enige tijd nawerken, nl. de koelfan van de motor en een fan om het aircosysteem droog te blazen. Dit gaat ook gepaard met een zoem/blaas geluid.
Zal bij de 40's- en 50's ook niet anders zijn, denk ik.
Zal bij de 40's- en 50's ook niet anders zijn, denk ik.
- patrice
- 3rd Gear member
hallo, heb sinds verleden week mijn v50 1.6 d my 2008 , en ook ik hoorde toen mijn vrouw gisteren thuis kwam dat er precies een ventilator aan het draaien was, het was nochtans niet zo warm buiten , zo een 18 ° denk ik , niet meer, en ze had amper 10 km gebold tot bij ons thuis, vond het eigenlijk ook bizaar , want bij mijn andere wagen hoor ik zulk geluid enkel bij heel warm weer ,of indien ik lang op trage snelheid in een file rij bvb, maar nooit op een ander moment, de airco stond niet aan, dus zal het hiermee niet te make hebben denk ik, ik ben gewoon is in de wagen gestapt en opnieuw de motor laten draaien en daarna na een paar seconden weer uitgeschakeld, en toen was het ermee gedaan, vraag mij ook af wat dit kan zijn, de BC heeft niets gemeld, en geen enkel lampje is gaan branden op het dashbord, en de auto doet voor de rest heel normaal, als dat nog is voorkomt bij normaal temperatuur, zal ik het ook is aan de garage melden en om uitleg vragen!
mvg
mvg
rob_v schreef:Ik rijd reeds 2 jaar met een v50 1.6d en op enkele rammelgeluidjes na ondervond ik tot nu toe geen problemen. Sinds enkele weken constateer ik echter een vreemd geluid. Ongeveer een halve minuut na het stilleggen van de wagen komt er vanonder de motorkap een luid "buzz" geluid dat spontaan na een tiental seconden weer verdwijnt. Ik was van de week bij de dealer voor een 40.000 km servicebeurt en meldde het probleem. Men kon mij echter geen passende verklaring geven: waarschijnlijk een electronica-probleem, een of andere relais was de uitleg. Een testrit met een andere v50 leverde hetzelfde geluid op. Heeft er iemand dit probleempje al ondervonden en wat zou de oorzaak kunnen zijn?
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
-
- Starter
Eerst dacht ik ook aan een ventilator zoals bij mijn volvo 440 die na het stilleggen van de wagen overtollige warmte afvoerde. Het geluid is echter totaal anders: niet zoemend maar eerder een luide "bizzzzz" die na een tiental seconden afsterft. Volgens de dealer wordt dit niet veroorzaakt door een mechanisch onderdeel maar zou een electronische component ( een relais of iets dergelijks) de oorzaak zijn. Op de vraag waarom dit pas optreedt na 38.000 km kon men mij geen antwoord geven. Het is geen sporadisch geluid maar is te horen na iedere rit: korte of lange afstand, airco aan of uit, warm weer of koude, het maakt niet uit.
mvg
mvg
volvo 343 1.4 benzine - volvo 360 GLE 2.0 benzine - volvo 440 1.8 benzine
volvo v50 1.6 diesel flint grey
volvo v50 1.6 diesel flint grey