Ik overweeg een Volvo 90 XC (6 cyl) te kopen, een bedrijfswagen die ik over ca 3 jaar prive ga overnemen. Ik heb een D5 geprobeerd maar die diesel rijdt als een tractor (sorry). Nu overweeg ik, na 25 jaar dieselen, LPG.
Mijn vraag is wie heeft ervaring met XC90 op gas, eventueel met een XC70 na 200.000 km.
Alvast bedankt voor reacties
XC 90 op LPG
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27.01.2007 - 22:31
diesel is voor te stoken
gas is voor te koken
en benzine is voor te rijden.
Ik heb nog iet meegemaakt dat een volvo xc90 met gas heb gezien.....ik woon naast een tankstation en die verkopen gas maar ik heb er nog geen gezien.
De volvo t6 heeft bij mij een verbruik van gem 16 ltr/100km.
gas is voor te koken
en benzine is voor te rijden.
Ik heb nog iet meegemaakt dat een volvo xc90 met gas heb gezien.....ik woon naast een tankstation en die verkopen gas maar ik heb er nog geen gezien.
De volvo t6 heeft bij mij een verbruik van gem 16 ltr/100km.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 24.02.2007 - 22:22
Toen ik vorig jaar mijn XC90 bij de fabriek in Gotheborg bestelde, heb ik hiernaar geinformeerd. Zij deden het niet bij de XC90 en raadden het af; het zou schade kunnen toebrengen aan de motor. Ik heb tot nu toe maar een prototype gezien met LPG van een Duitse auto tuner. Geen gezicht, overigens. De uitsparing van het noodbandje is veel te ondiep, waardoor de tank er helemaal onderuit steekt. Indien er wel XC90 met LPG rijden is dit prutswerk door amateurs; je bent immers meteen je Volvo garantie kwijt.
Motto: Blij rijden met je XC90 op diesel/benzine
Motto: Blij rijden met je XC90 op diesel/benzine
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
In Nederland halveer je door zo´n "lpginbouwactie" ineens de waarde van je XC90, maar het blijft altijd jouw XC90 en jouw geld...Ludo schreef:als je een keertje naar Belgie komt, zie je wel wat XC90's die het met lpg doen...
Op www.mobile.de staan 2 XC90''s op gas, maar op andere sites (o.a. AutoScout24) staan er in heel Europa geen.... XC90 op gas, lekker courante auto!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ik zei toch, kom een keer in Belgie kijken, dan kun je zelf zien dat het geen gepruts is zoals je vaak ziet in NL.beer1952 schreef:Indien er wel XC90 met LPG rijden is dit prutswerk door amateurs; je bent immers meteen je Volvo garantie kwijt.
én je kan tegelijkertijd met eigen ogen zien dat het wél goed kan.
en welk verhaal zit hier achter, ken je dat ook?.Aantje schreef:Ken 1 XC90 op gas. Niet doen alleenmaar problemen, Cilinderkop, uitlaatspruitstuk kleppen cilinders.
ik ken er ook wel die problemen hebben, maar een probleem heeft ook een oorzaak!.
onlangs een S40 van 2006 gezien met verbrande kleppen, 62.000 en nog wat km, volledig gaar.
op de vraag hoeveel flashlube de beste man had gebruikt op die kilometers: euh moest dat potje bijgevuld dan?. :roll:
persoonlijk vind ik dan 62.000km nog heel erg goed...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ludo, het mooiste van dat laatste voorbeeld is dat alle kosten gemoeid met de reparatie van die S40 "kosten man" zijn, Volvo doet daar in de garantie helemaal niets aan, dat hoor ik ook jou hier niet zeggen..... zonder een constante zorg gaat het doorgaans fout.
Volgens AutoScout24 staat er ook in Belgie geen enkele XC90 op gas te koop.
Volgens AutoScout24 staat er ook in Belgie geen enkele XC90 op gas te koop.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
uiteraard is dat voor zijn eigen rekening.bart simpson schreef:@ludo, het mooiste van dat laatste voorbeeld is dat alle kosten gemoeid met de reparatie van die S40 "kosten man" zijn, Volvo doet daar in de garantie helemaal niets aan, dat hoor ik ook jou hier niet zeggen..... zonder een constante zorg gaat het doorgaans fout.
.
iemand met een D5 bv die z'n kop bij de dealer niet laat zien de eerste ton, en dan met problemen aankomt zal ook niet hoeven rekenen op garantie....
ligt ook een beetje aan de goodwil van de dealer.
overigens, er komt binnenkort een nieuw (beter?) additief voor lpg motoren op de markt, die betere garanties zou moeten geven dan flashlube.
en of er een XC90 op lpg te koop staat weet ik niet, was dat de vraag dan?.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Iemand op gas hoeft met 1000km of 2 maanden zijn gezicht al niet meer te laten zien bij de dealer als het gaat om garanties op door gas veroorzaakte problemen, dat is toch een verschil...Ludo schreef:uiteraard is dat voor zijn eigen rekening.bart simpson schreef:@ludo, het mooiste van dat laatste voorbeeld is dat alle kosten gemoeid met de reparatie van die S40 "kosten man" zijn, Volvo doet daar in de garantie helemaal niets aan, dat hoor ik ook jou hier niet zeggen..... zonder een constante zorg gaat het doorgaans fout.
iemand met een D5 bv die z'n kop bij de dealer niet laat zien de eerste ton, en dan met problemen aankomt zal ook niet hoeven rekenen op garantie....
Waarom ik even vermelde dat er geen XC90's op gas te koop staan is om te illustreren dat er geen markt is voor zo'n object...
- samplersam
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 19:37
- Locatie: Harlingen
Een XC90 op lpg lijkt me niet echt praktisch. wat is de inhoud van de lpg tank dan? sta je elke 250 kilometer bij de lpg pomp.
Ik vind de D5 een prettige motor, ik heb ook tractor gereden Fred, heb jij wel eens op een tractor gezeten?
Waarom vind je de D5 een tractor motor, wat zijn je argumenten hiervoor?
Passagiers vragen mij soms: is het een diesel? nee hoor, gewoon benzine zeg ik dan. Merken ze niks van!
De D5 is een betrouwbare en zeer soepele diesel, ik heb weinig ervaring met lpg, maar ik vind het ook niet veilig, zeer brandbaar bij lage temperaturen. Ik zou niet een lpg wagen in mijn garage gestald willen hebben.
Overweeg je keus nog eens, en laat je goed informeren.
Ik vind de D5 een prettige motor, ik heb ook tractor gereden Fred, heb jij wel eens op een tractor gezeten?
Waarom vind je de D5 een tractor motor, wat zijn je argumenten hiervoor?
Passagiers vragen mij soms: is het een diesel? nee hoor, gewoon benzine zeg ik dan. Merken ze niks van!
De D5 is een betrouwbare en zeer soepele diesel, ik heb weinig ervaring met lpg, maar ik vind het ook niet veilig, zeer brandbaar bij lage temperaturen. Ik zou niet een lpg wagen in mijn garage gestald willen hebben.
Overweeg je keus nog eens, en laat je goed informeren.
Drives Porsche 911SC 210 pk (1983) Indian Red
V40 td Europa 90 pk (1997)
S60 2.4 140 pk (2001) Maya-Yellow
XC70 D5 163 pk Geartronic (2003) Ash-Gold
V40 td Europa 90 pk (1997)
S60 2.4 140 pk (2001) Maya-Yellow
XC70 D5 163 pk Geartronic (2003) Ash-Gold
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Volgens mij sta je dan inderdaad heel vaak bij de tank!
Maar succes!
Maar succes!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Je krijgt namelijk een klein ringtankje dat onder de auto hangt. Het ergste is dat het er niet uit ziet. Een Koprevisie voor een XC90 T6 kost rond de €6000,- (geen geintje).Daarvoor kan je een hoop stoken voordat je die koprevisie eruit hebt. Die XC90 is bij ene erkende volvo dealer in de regio utrecht in onderhoud.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat iemand met 25 jaar dieselervaring een moderne D5 diesel (met 185pk en 6 bak) als "een tractor" ziet verbaasd mij trouwens hogelijk...
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10.07.2007 - 21:06
Beste mensen, allereerst iedereen bedankt voor de snelle, waardevolle en leuke reacties.
Misschien heb ik mensen in het hart geraakt met "tractor". dat geldt niet wanneer je op een bepaalde constante snelheid rijdt, maar zodra je gas geeft om op te trekken begint het "tractor lawaai". Ik rij nu in een Renault Espace (3 liter/6 cyl) en daar kun je gas geven wat je wilt maar blijft het een stille motor. Het enige probleem met zo'n Renault is dat ik die na drie jaar niet wil overnemen. Vandaar mijn interesse in Volvo
Misschien heb ik mensen in het hart geraakt met "tractor". dat geldt niet wanneer je op een bepaalde constante snelheid rijdt, maar zodra je gas geeft om op te trekken begint het "tractor lawaai". Ik rij nu in een Renault Espace (3 liter/6 cyl) en daar kun je gas geven wat je wilt maar blijft het een stille motor. Het enige probleem met zo'n Renault is dat ik die na drie jaar niet wil overnemen. Vandaar mijn interesse in Volvo
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Moet zeggen dat onze XC70 D5 bij stilstand ook klinkt als een traktor. heel ander geluid als je de schitterende vijf cilinders van de V50 er naast hebt...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is toch diezelfde motor die de 1,5 ton zelden of nooit haalt zonder grootse en meeslepende problemen? Stiller is niet altijd beterFred M H schreef:Ik rij nu in een Renault Espace (3 liter/6 cyl) en daar kun je gas geven wat je wilt maar blijft het een stille motor
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat is een verschil tussen Nederland en Belgie.bart simpson schreef:Iemand op gas hoeft met 1000km of 2 maanden zijn gezicht al niet meer te laten zien bij de dealer als het gaat om garanties op door gas veroorzaakte problemen, dat is toch een verschil...
hier zit zelfs een dealer die de garantie gewoon laat doorlopen.
er bestaat méér dan een ringtankje hoor.Paul schreef:Volgens mij sta je dan inderdaad heel vaak bij de tank!
een dubbele actieradius tegenover benzine behoort daar toe...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Op eigen risico en rekening misschien, maar 100% zeker niet op risico en rekening van Volvo ABLudo schreef:dat is een verschil tussen Nederland en Belgie.bart simpson schreef:Iemand op gas hoeft met 1000km of 2 maanden zijn gezicht al niet meer te laten zien bij de dealer als het gaat om garanties op door gas veroorzaakte problemen, dat is toch een verschil...
hier zit zelfs een dealer die de garantie gewoon laat doorlopen.