hans anesthesie schreef:Mijn achterklep kraakte en rammelde ook. Is met een reparatie setje van Volvo snel verholpen.
Die veerpootbrug; voorkomt die ook de zoekende voorkant bij volgas?
Ik heb dan maar 193 pk maar bij veel gas geven gaat de voorkant van de auto was aan het zwieren.
Hans.. maar 193..nee ok kom ik aan met mijn luttele 140 wel diesel overigens haha. Ik heb de garage gebeld, ik las ergens iets over een upgrade, en meteen gezegd waarom die niet op onze v70 zat! Beetje verontwaardigd werd er gezegd dat het maar een accessoire is.. maar goed als men echt zo tevreden over zo veervoorpootnogwat ding dan is het de moeite waard deze erop te laten zetten. Vraag me alleen wel af of het comfort minder wordt..
V70ORD5 schreef:Ik heb gisteren mijn klep ff open gehad, en daar zit ook een brug in. Deze loopt echter niet van veer"kop" naar veer"kop" maar daar zit, vlak naast de veer"kop" een klein verleng stukkie op. Deze staat middels zo een zelfde soort balk verbonden met de andere kant???
Zou dit hetzelfde zijn, maar dan in een andere uitvoering?
Mijn auto is een tweede handsje dus ik weet niet wat er allemaal aan geknutseld is. Er zit wel een Dynamic onderstel onder. Misschien heeft het daar mee te maken.
Bij jou zit die er standaard op (ik neem aan dat je die zwarte hebt, zoals ook bij de S60). De classic had dat niet.
Die zwarte balk bij de S60 en V70N is geen echte veerpootbrug. Is een balk voor de bevestiging van de motorsteun.
Ik heb op mijn 850 ook een veerpootbrug en het is idd een echte aanrader. Volgens Volvo past de brug niet op de modellen tot '94 maar met een kleine aanpassing past ie op alle 850 en S/V70 classic.
Rick., Je hebt gelijk. Ik ben even goed wezen kijken. Het is me nooit eerder opgevallen, maar idd. het is gewoon een ophangpunt voor de bovenste motorsteun. Bovendien kan de steun kantelen en ik denk dat er ook nog wel beweging is naar links en rechts. Dat is dus bij de echte veerpootbrug NIET het geval.
Bij de 850/X70 blijft echter mijn verhaal staan. Ik kan het ding aanraden. Heb zowel zonder als met gereden.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ik ben er al lang niet meer geweest, maar vroegâh toen er nog kuilen in de weg zaten ipv. verkeersdrempels, hadden ze bij Auto Rima altijd wel enkelen op voorraad (maar niet veel goedkoper dan nieuw bij de dealer).
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Is de veerpoot brug voor 67 euro die voor de 850 of voor de 70 serie? Ze zijn identiek maar ik heb gehoord dat ze een andere prijs hebben. Ik vind het zo goedkoop klinken voor een Volvo onderdeel, een kopie bij Rica kost al 72 euro. Ik zal maandag eens bij mijn volvo delaer vragen wat die voor een VPB willen hebben. Voor 67 euro is dat een goedkope verbetering.
Ja die had ik gezien op de webshop. Ik ben vanochtend bij Volvo Haarlem geweest. De onderdelen man dacht dat ie em alleen met de Ohlin schokbrekers kon leveren. Had geen idee hoe de VPB los geleverd moest worden en wat die kost. Hoe handig.
Ik ben vrijdag bij Volvo Amstelveen, zal daar ook eens vragen.