Weer een LPG discussie met DJ

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ludo,

Misschien wordt het tijd dat ook jij eens accepteerd dat het rijden op gas tot (meer) problemen kan leiden. Ongeacht het merk en het uitgevoerde onderhoud. Als jij een manier (of DE manier) zou hebben gevonden om deze problemen op te lossen (of nog mooier: zou kunnen voorkomen) had jij jezelf hier op het forum niet keer op keer hoeven te bewijzen, omdat je dan een grote bekendheid met je bedrijf zou hebben. Het op de juiste wijze informeren van (toekomstige) gebruikers van LPG stelt de eigenaar van te voren in elk geval in de gelegenheid extra kosten voor onderhoud in te calculeren. Dan valt het in elk geval niet zo tegen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ludo schreef:ook hier weer Bart, wat is hier allemaal aan vooraf gegaan?.
wie was deze vakman?.
en welke afspraken heeft hij destijds gemaakt met de klant?.
op de manier zoals jij het hier brengt is het wel degelijk een indianenverhaal.
Het begint doorgaans vrij simpel, een klant wil gas omdat dat zijn exploitatielast omlaag brengen gaat.
Een erkend gasinbouw station bouwt het in.
En de klant verwacht dat het daarna goed is.

Als ik jou goed begrijp is het zo specialisties dat vrijwel niemand dat inbouwen goed kan.

Wat ik suggereer is niet dat 100% van de installaties grote problemen geeft (want gesteld dat dat zo zou zijn overleeft geen enkele gasinbouwer die rampspoed) maar dat er een onevenredig hoog percentage in vergelijking tot benzine en dieselmotoren dat wel doet.
Voort is het een hard geven dat Volvo AB garantieclaims op o.a. cilinderkoppen gewoon afwijst omdat Volvo AB en Volvo NL gas NIET ondersteunen en dan is het mijn eigen praktijk ervaring dat jonge Volvo's op gas simpelweg minder waard zijn dan exemplaren zonder gas, opvallens is dat er in Europa best veel nog geen jaar oude Volvo's op gas te koop staan met soms nog geen 15.000km, dei hadden die lpginvestering vast allemaal al ruim terugverdient ..
Ik kan ook gewoon mijn hier mond houden en die enkeling met een nieuwe Volvo die zich gek heeft laten maken door die enthousiaste progasverhalen en die binnen 3 jaar met een kopprobleem staat op "rekening man" gewoon een nieuwe kop gaan leveren, en toch vraag jij mij die stelling beter te onderbouwen en suggereert ons zelfverklaart gasspecialist Davidjoost dat belangenverstengeling mij drijft om niet zo enthousiast over gas te zijn en wel over diesel, ik schets een kant die door velen ontkent wordt c.q. niet gezien wordt, gasinbouw geeft vaak problemen, technische en garantietechnische, maar het maakt mij niet echt uit wat een klant wil ik onthoudt hem/haar alleen die kant nooit.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

@Oceanracer, dat heb ik al vaker uitgelegd.
bart simpson schreef: Een erkend gasinbouw station bouwt het in.

Als ik jou goed begrijp is het zo specialisties dat vrijwel niemand dat inbouwen goed kan.
beter lezen Bart, gisteren schreef ik nog:
Ludo schreef:inbouwers/verkopers vind je op iedere straathoek.... helaas!.
het is niet omdat je erkend bent als inbouwer, dat je daarom ook een vakman bent.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ludo schreef:@Oceanracer, dat heb ik al vaker uitgelegd.
bart simpson schreef:Een erkend gasinbouw station bouwt het in.

Als ik jou goed begrijp is het zo specialisties dat vrijwel niemand dat inbouwen goed kan.
beter lezen Bart, gisteren schreef ik nog:
Ludo schreef:inbouwers/verkopers vind je op iedere straathoek.... helaas!.
het is niet omdat je erkend bent als inbouwer, dat je daarom ook een vakman bent.
Dat is met meer beroepen zo, ik vind gasinbouwbedrijven die al 25 jaar bestaan en een grote klantenkring hebben toch een klein streepje voor hebben.
Het is overigens erg kort door de bocht om als er problemen rond gas zijn meteen te spreken van ondeskundigheid, in jouw ogen is Volvo AB dus "ondeskundig" omdat zij gasinbouw niet ondersteunen?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bart simpson schreef:ik vind gasinbouwbedrijven die al 25 jaar bestaan en een grote klantenkring hebben toch een klein streepje voor hebben.
dat is nu net een verkeerde aanname.
eigenlijk is dat zelfs triest.
25 jaar bestaan, en geen stap verder gekomen... :?
bart simpson schreef:Het is overigens erg kort door de bocht om als er problemen rond gas zijn meteen te spreken van ondeskundigheid, in jouw ogen is Volvo AB dus "ondeskundig" omdat zij gasinbouw niet ondersteunen?
dat is weer wat anders.
Volvo weet dat de gebruikte materialen van mindere kwaliteit zijn.
maar er zijn oplossingen voor, het kan wel degelijk.
niet klakkeloos gas inbouwen, afrekenen en klant achteraf van het kastje naar de muur sturen!.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ludo schreef:Volvo weet dat de gebruikte materialen van mindere kwaliteit zijn. maar er zijn oplossingen voor, het kan wel degelijk.
niet klakkeloos gas inbouwen, afrekenen en klant achteraf van het kastje naar de muur sturen!.
Dat laatste laten we exclusief aan gasinbouwers over?
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32863
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

En die Flexfuel Volvo's van Volvo zelf?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Paul schreef:En die Flexfuel Volvo's van Volvo zelf?
E85? nog niet echt voldoende ervaring mee om daar iets zinnigs van te zeggen
Laptom
2nd Gear member
Berichten: 191
Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52

bart simpson schreef: opvallens is dat er in Europa best veel nog geen jaar oude Volvo's op gas te koop staan met soms nog geen 15.000km, dei hadden die lpginvestering vast allemaal al ruim terugverdient ..
Beetje vreemde opmerking. Er staan ook Diesels te koop met 15000km op de teller.
bart simpson schreef: Ik kan ook gewoon mijn hier mond houden en die enkeling met een nieuwe Volvo die zich gek heeft laten maken door die enthousiaste progasverhalen en die binnen 3 jaar met een kopprobleem staat op "rekening man" gewoon een nieuwe kop gaan leveren, en toch vraag jij mij die stelling beter te onderbouwen en suggereert ons zelfverklaart gasspecialist Davidjoost dat belangenverstengeling mij drijft om niet zo enthousiast over gas te zijn en wel over diesel, ik schets een kant die door velen ontkent wordt c.q. niet gezien wordt, gasinbouw geeft vaak problemen, technische en garantietechnische, maar het maakt mij niet echt uit wat een klant wil ik onthoudt hem/haar alleen die kant nooit.
Bart, ik ben met je eens dat sommige een te rosekleurig brilletje ophebben bij het LPG verhaal. Het is een probleem dat er iets bijgezet wordt in je auto, en dat dit systeem kan falen. Natuurlijk heb je dan een grotere kans op storingen. En het is waar dat sommige LPG systemen de motortemperatuur 2-3 graden hoger zal liggen dan gewoon op benzine (ik zie dit ook op mijn boordcomputer). Sommige kleppen kunnen ook niet zo goed tegen door het gebrekkige smering en de hogere hitte. Voor sommige van deze problemen zijn er oplossingen (vloeibaar inspuiten van LPG en autolube)

Maar ik vind het jammer dat jij je aan sommige mensen irriteerd dat ze hard zeggen dat er geen problemen zijn met LPG. Het irriteerd mij (en sommige mensen) ook dat jij zegt dat LPG onherroepelijk problemen opleverd.
LPG is een toevoeging aan je auto en dus maakt je auto storingsgevoeliger. LPG mits verkeerd geinstalleerd en afgesteld kan sneller problemen geven aan je kop en kleppen. Allemaal waar. Maar er zijn genoeg gevallen waarin LPG goed werkt en dus deze problemen niet optreden. Ook voor nieuwere motoren voor vele km. Het is waar dat benzinemotoren en dus ook lpgmotoren wat minder km aankunnen dan diesel, maar dit hoeft mijn inziens niet aan lpg te liggen. Ik ken ook diesels die met 150k overlijden zijn. Overigens wel minder dan lpg motoren, daar heb je gelijk in.
Ik heb meer vertrouwen om in mijn 440 LPG Turbo 1990 naar Spanje te rijden dan de V70 2006 D5 van mijn broer te pakken laatste tijd. Deze D5 doet ook niet alles wat hij moet doen. Bovendien rijd ik goedkoper op LPG naar Spanje en vind het mileu het nog eens wat prettiger (okee, op sommige punten dan).
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Laptom schreef:
bart simpson schreef: opvallens is dat er in Europa best veel nog geen jaar oude Volvo's op gas te koop staan met soms nog geen 15.000km, dei hadden die lpginvestering vast allemaal al ruim terugverdient ..
Beetje vreemde opmerking. Er staan ook Diesels te koop met 15000km op de teller.
Je mist mijn punt wat, diesel is af fabriek zoals benzine dat ook is, lpg wordt gemonteerd om een besparing ten opzichte van benzine te gaan realiseren en dat ga je in die 15.000km nooit gerealiseerd hebben.
scania164
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 12.02.2007 - 15:17

bart simpson schreef:
scania164 schreef:Hallo
Ben het helemaal met Ludo eens wbt naar DE VAKMAN gaan.
Als iedereen dit zou doen dan zouden er ook minder van die lpg indianenverhalen zijn met negatieve ervaringen....
die "vakman" stuurt klanten met kopproblemnen weer terug naar de dealer die vervolgens iedere garantieclaim weer afwijst, en zo sta als gasrijder met lege handen daar je "vakman" je ook geen nieuwe cilinderkop geven gaat terwijl hij toch niet te belazert was om met je af te rekenen voor die gasinstallatie, niets indianenverhaal aan.
Dit bewijst wel weer hoe graag jij gelijk wilt hebben omdat je denkt dat je er meer verstand van hebt dan andere mensen en je vind lpg gewoon niks en daarom is geen enkel argument goed genoeg voor jou vd lpg fanaten!!!!

Gr Chris
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40663
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

En omdat er nu op de man gespeeld wordt gaat dit topic op slot.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Over alle vloeistoffen”