HELP mijn v40 1.9 dci verbruikt veel

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
patriek
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 16.07.2007 - 16:55

De titel zegt het al.

Heb een 102 pk diesel uit 2000 aangeschaft met 230.000 op de klok. Bij de eerste tank geloofde ik het nog niet, maar vandaag weer getankt en het verbruik is 1 op 14,5!!!
Heb een normale rijstijl, rijd 40% binnen de bebouwde kom 60% erbuiten. weinig snelweg??

Is dit normaal.... waar kan dit aan liggen

P
Gebruikersavatar
Leon!!
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 10.08.2007 - 21:34
Locatie: Rockanje

Het is een vrij zware auto, en inderdaad wanneer je niet veel snelweg km'ers maakt, en veel moet optrekken gaat die veel verbruiken.
Don't drive faster than your guardian angel can fly
pena
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 30.01.2007 - 12:50
Locatie: Delft

Is het soms een automaat?
Dan tellen de stadse km's dubbel :P .
Volvo V40 2.0 aut 1998
Najreg
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:48
Locatie: Zwolle

Diesel met automaat is er volgens mij niet bij de V40. Mijn V40 102pk had een verbruik van 1:17 met stad en snelweg dus een verbruik van 1:14 is niet normaal volgens mij. Wat zegt de boordcomputer over het verbruik?
V40 Phase2 102Pk (2001) verkocht nu autoloos (vrouw opel astra van de zaak)
saab 9-3 ss 2.2 Tid 2003.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

keer uit laten lezen?
op turbowerking enz
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

idd heb je toch turbo druk??

normaal moet 1 op 17 minstens haalbaar zijn
in de zomer zelfs bijna 1 op 20
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

of pomptijdstip ivm distributieriem niet goed.
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

is commonrail he... zit geen pomp timing op...

rail staat altijd onder druk...

maar laten uitlezen is zkr geen slechte optie
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

in dat bouwjaar kan het ook een D1492T2 kunnen zijn ,dat is dus geen commonrail
mail je kenteken even via een PM als je wilt?
Gebruikersavatar
hvl
3rd Gear member
Berichten: 376
Lid geworden op: 15.09.2004 - 00:20
Locatie: gelderland

Ramon&Ramon schreef:in dat bouwjaar kan het ook een D1492T2 kunnen zijn ,dat is dus geen commonrail
mail je kenteken even via een PM als je wilt?
dan zou hij ook 95 pktjes moeten hebben ???

met kenteken weten we meer ( ze kwamen toen wel 102 )
Volvo is het wordt het en blijft het
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

even voor de duidelijkheid,om welke diesel het ook gaat,als de klepspeling te strak staat en ze zijn nog nooit gecontroleerd of gesteld,dan is het zaak om dat eerst te laten uitvoeren,mochten ze inderdaad te strak staan,dan stijgt het verbruik aanzienlijk.
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

commonrail hebben toch hydraulische kleppen stoters?
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

alle renault motoren (diesels)hebben vaste stoters,stellen dus om de 100000km.
patriek
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 16.07.2007 - 16:55

nou mensen. op 1 of andere manier werken de waarschuwingen niet. dus ik had nog niet alle reacties gelezen. In ieder geval erg bedankt.

:shock: dom, dom, dom als ik ben. Na het oppompen van de banden lig ik nu rond een nette 1 op 17, 1 op 17,5. Gelukkig, want voor de rest vind ik het echt een super auto.

Nu heeft zich echter een volgend euvel aangedient. De motor maakt een enorm soort van suizend, zuigend geluid. Volgens de monteur is dit normaal turbo geluid, maar ik geloof er niks van, want dit deed ie nog niet toen ik hem kocht. Het vermogen is normaal en de turboslang was ook niet lek.

Iemand suggesties, of zal ik de banden nog eens oppompen :o
patriek
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 16.07.2007 - 16:55

btw de kleppen staan ook wat strak en ja het is zeker een common rail
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

en die kleppen kun je stellen,geen enkele V of S40 diesel heeft hydraulische klepstoters!
Als ze te strak staan,krijg je van de winter het slechte aanslaan waarschijnlijk.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”