XC70 op het oog

Plaats reactie
ineke
1st Gear member

Hallo,

Ik heb een XC70 op het oog, het bouwjaar en maand januari 2002.
De auto heeft ongeveer 148.00 km op de teller.

Wat ik graag wil weten:

Wat zijn de onderhoudskosten per jaar ongeveer?

Wat zijn de zwakke punten? Ik heb begrepen dat de draagarmbussen met enige regelmaat vervangen moeten worden.

Ik rij nu een 850 T-5, is de XC70 qua kosten vergelijkbaar, de exeptionele reparaties uitgezonderd?

Zijn Pirelli's goedkoper dan Michelins en welke banden hebben de voorkeur ondeze deze auto?

Wat kost een Volvo koelkastje inzetbaar in het middenstuk van de achterbank?

Ik hoor graag jullie reacties!

Groet,

Ineke
Rofoxc70
2nd Gear member

Hallo Ineke,

De enige onderhoudskosten die ik heb is de jaarlijkse onderhoudsbeurt bij de Volvo dealer. En dit kost gemiddeld 400 Euro globaal genomen. Zonder evt. meerkosten voor vervanging van onderdelen e.d.

Heb alleen nog maar last gehad van de defect deurslot, een bekend probleem van de xc70 en v70. Verder alleen maar plezier gehad van deze geweldige auto.

Pirelli Scorpion zijn de standaardbanden onder de XC70 en deze voldoen mij prima.

Volgens mij ben je voor de mooie wegwerkte koelbox ongeveer 400 euro kwijt. Maar dan is het wel een mooi op de middelse zitplaats wegwerkt exemplaar.

Succes met je beslissing!

Gr.
Ronald
Volvo XC70 D4 GT 2015 Nordic+ Luxury, Intellisafe Pro Line, Twilight bronze en Hazel Brown
V60 D5 AWD GT R-design Polestar tuned 2011 Electric Silver metallic
V60 D3 GT 2011 Black Sapphire metallic
XC70 D5 GT Summum 2007 Black Sapphire metallic

2002 Ashgold V70 XC 2.4T benzine
ineke
1st Gear member

Ronald, dank je wel voor je antwoord. Jouw verhaal wordt bevestigd door anderen.

Ik denk dat ik mijn beslissing al genomen heb ;-) Mocht het binnenkort tot een daadwerkelijke aankoop leiden, dan meld ik me hier weer.

Groet,

ineke
vaan
1st Gear member
Contacteer:

Hallo Ineke,

Ik zoek er ook een XC70 ter vervanging van mijn 965. Heb je er al een en heb je nog tips?

Vast bedankt!
ineke
1st Gear member

Ja, ik heb er één gevonden en ben zeer tevreden.
Gewoon eerst zoeken en vergelijken mbv het internet (het aanbod is redelijk overzichtelijk, gezien het type) en dan een rondje gaan rijden.
Verder de onderhoudshistorie opvragen bij de betreffende dealer (als die info aanwezig is tenminste maar bij een auto van die leeftijd zal dat wel het geval zijn).
En natuurlijk was het toch ook een kwestie van gevoel ;-)

Succes!
kleizen
Starter

let wel op waar je de xc70 koopt.Van onze xc70 is de motor uitgebrand (oorzaak onbekend) maar deze wordt gerepareerd en komt gewoon weer via een handelaar op de weg.
vaan
1st Gear member
Contacteer:

Nou, ik heb er ook een.

2001, helemaal dealer onderhouden, LPG G3.

Fantastische auto! Toch heel veel meer dan de best luxe 965/V90.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”