...hoe hard ken de jouwes?
- Hilbert
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 16.10.2005 - 10:03
- Locatie: Poortugaal
Mijn V40 1.8 i (1996) op 16 inch liep 210 op de teller. De verkoper die hem afleverde moest nog effe tanken en vroeg of het een twee liter was.... Heeft zeker te maken met inrijden denk ik. De 2e V40 1.8 zonder i
met 17" (1999) kwam zeurende aan op 200 (teller) aan mijheefr het niet gelegen... ik hou ze wel los ! Met de XC70 nog niet bij de buren geweest.....
met 17" (1999) kwam zeurende aan op 200 (teller) aan mijheefr het niet gelegen... ik hou ze wel los ! Met de XC70 nog niet bij de buren geweest.....
XC90 summum 2007 (my2008)
- danny V40
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 18.10.2005 - 20:15
- Locatie: Gendt
broere_paul schreef:Als ik geen foto had zouden jullie het niet geloven, maar:
Met mijn V40 phase 1 td (dus slechts 90pk) met 5 personen en VEEL bagage:
+200 op de teller (weliswaar in Duitsland, steil naar beneden, terwijl we al op top-snelheid reden.
Op vlakke weg haald hij, na lang wachten 180/185 op de teller. (is wel echt LANG wachten!)
foto:
V40 TD
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
- danny V40
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 18.10.2005 - 20:15
- Locatie: Gendt
Ik Geloof je wel heb ook regelmatig 190..............ff w8en 195 gereden kan wel.
je brandstof pomp op schroeven iets meer turbo druk (0.9 bar naar 1.3 bar) haal je het wel maar ja het duurt FF
gr danny
je brandstof pomp op schroeven iets meer turbo druk (0.9 bar naar 1.3 bar) haal je het wel maar ja het duurt FF
gr danny
V40 TD
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
- Znef
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 01.11.2005 - 23:37
- Locatie: ergens in België
- Contacteer:
Ja lol, in bergaf, da's vals spelen he
:P
Ik heb de mijne op vlakke weg al op 220 gekregen (op teller, dus 210 of zo echt), maar toen ging het bergop en viel ik meteen terug naar 190. Was in Duitsland.
Van de zomer met de defecte lambdasonde ook ff geprobeerd en geraakte maar aan 190 op teller :shock: Is ondertussen vervangen, motor draait terug normaal (ipv doodarm) en bougies en kabels zijn ook vervangen (ik reed blijkbaar op 3,5 cilinders :roll: ) en nu weet ik niet hoe snel ze gaat, heb het nog niet getest en ook niet veel zin. Nu ja, mijn max pk rpm ligt wel op 5900 ipv 5600 door de short ram intake (krijgt dus gemakkelijker lucht binnen).
Ik heb de mijne op vlakke weg al op 220 gekregen (op teller, dus 210 of zo echt), maar toen ging het bergop en viel ik meteen terug naar 190. Was in Duitsland.
Van de zomer met de defecte lambdasonde ook ff geprobeerd en geraakte maar aan 190 op teller :shock: Is ondertussen vervangen, motor draait terug normaal (ipv doodarm) en bougies en kabels zijn ook vervangen (ik reed blijkbaar op 3,5 cilinders :roll: ) en nu weet ik niet hoe snel ze gaat, heb het nog niet getest en ook niet veel zin. Nu ja, mijn max pk rpm ligt wel op 5900 ipv 5600 door de short ram intake (krijgt dus gemakkelijker lucht binnen).
Wooptidoo, I'm Znef and driving a Volvo :p
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- rnstreng
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 03.10.2005 - 21:36
- Contacteer:
Tja op vakantie naar slovenie Heb ik het even uit geprobeerd !Hij liep 212 op de teller. niet slecht voor 1300 kilotjes leeg en de vakantie bepaking erin. En dat voor een 1.8 !! eerlijk is eerlijk bij 200 de acceleratie er goed af, maar ben tevreden ! ook omdat de duitse overheid blijkbaar geen rolletje in de flitskast had zitten 
- smokingman
- 4th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
- Locatie: Spijkenisse
Afgelopen vakantie heb ik hem op 235 km/h gehad. Het was alleen errug druk in het Duitse landschap, waardoor ik niet harder kon. Aan de hoeveelheid gas die ik nog over had denk ik dat 245 km/h op de teller er wel in zit.
- volvov40t4
- 3rd Gear member
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 30.11.2005 - 17:43
- Locatie: noord-brabant
245 schijnt mogelijk te zijn, maar ben nogal een traage chauffeur. Tussen acceleratie ben ik wel erg over te spreken.
Als er weer zo'n golfje in je bumper loopt te duwen om dan even vol gas bij hem weg te rijden. Komen ze daarna voorbij met zo'n blik van "hoe kan dat nou?"
Blijft leuk.
Als er weer zo'n golfje in je bumper loopt te duwen om dan even vol gas bij hem weg te rijden. Komen ze daarna voorbij met zo'n blik van "hoe kan dat nou?"
Blijft leuk.
- qiud
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 17.10.2005 - 21:59
230 v40 t4 Duitse autobahn richting wintersport.
na 5 minuten kon ik op zoek naar een tankstation.
Toen ik uit de auto kwam rook het wel erg naar verbrand rubber!
Is het normaal dat je je banden gaat ruiken bij zo`n snelheid?
na 5 minuten kon ik op zoek naar een tankstation.
Toen ik uit de auto kwam rook het wel erg naar verbrand rubber!
Is het normaal dat je je banden gaat ruiken bij zo`n snelheid?
- qiud
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 17.10.2005 - 21:59
menjo schreef:Nee, dan zou er wel eens wat mis kunnen zijn met de uitlijning.qiud schreef:Is het normaal dat je je banden gaat ruiken bij zo`n snelheid?
Daar heb ik niks van gemerkt, auto stuurt kaarsrecht.
Kan het zijn dat het met de belading te maken heeft (4 pers. en bagage)?
- Alex
- 2nd Gear member
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 18.04.2005 - 15:53
Misschien dat de banden beide iets naar binnen staan waardoor de auto wel recht gaat maar er toch enige wrijving is. Iig had mijn auto er bij die snelheid geen last van en het lijkt me ook niet echt de bedoeling 
2012 Volvo V40 T4 Summum
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
-
bert67
- 4th Gear member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
- Locatie: Burgh-Haamstede
Toch niet toevallig met winterbanden gedaan die maar tot een bep snelheid mogen gaan??
De mijne V40 1.9d 95pk heeft ooit op de teller de 190 aangetikt. Zit regelmatig in Duitsland en cruise dan met een vaartje van 160 ongeveer. 2 kleine mannen op de achterbank en die wil ik wel heel houden, daarom rijden we ook Volvo. Tot de 180 loopt ie wel door, maar dan wordt het wat trager. Ik denk dat de 195 op de teller te halen is. Maar gezien de kilometerstand 258.000 inmiddels, ga ik het niet meer uitproberen en rij ik er hooguit 160-170 mee.
De mijne V40 1.9d 95pk heeft ooit op de teller de 190 aangetikt. Zit regelmatig in Duitsland en cruise dan met een vaartje van 160 ongeveer. 2 kleine mannen op de achterbank en die wil ik wel heel houden, daarom rijden we ook Volvo. Tot de 180 loopt ie wel door, maar dan wordt het wat trager. Ik denk dat de 195 op de teller te halen is. Maar gezien de kilometerstand 258.000 inmiddels, ga ik het niet meer uitproberen en rij ik er hooguit 160-170 mee.
- qiud
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 17.10.2005 - 21:59
nee, er zaten goede banden om , geschikt voor die snelheid.
Zelf rijdt ik met kinderen in de auto ook niet harder dan 160 (op de Duitse autobahn en als het verkeer het toelaat)
Achteraf had ik van dat moment toch enige spijt om met zoveel medepassagiers zo hard te rijden. Dat doe ik in ieder geval niet meer!
Afgelopen weekend bij een vriend in Duitsland geweest, ook de vrouw en kids in de auto. Op de terugweg - de snelweg was leeg! - de cruise op 160.
Komt er toch plots uit de berm vlak voor de auto een fazant over. Uit reactie uitgeweken voor dat beest. Dit geeft echter bij die snelheid al een beweging die ik met de auto niet totaal verwacht had. Ik vraag me dan ook af wat er dan beter is uitwijken of doorrijden. Het liefst wijk ik uit. . ik was zeer geschrokken. En heb nog wel even nagedacht over hoe het mis had kunnen gaan.
Gelukkig de fazant leeft nog en met ons is er ook niks aan de hand, maar
het zet je toch even aan het denken.
Zelf rijdt ik met kinderen in de auto ook niet harder dan 160 (op de Duitse autobahn en als het verkeer het toelaat)
Achteraf had ik van dat moment toch enige spijt om met zoveel medepassagiers zo hard te rijden. Dat doe ik in ieder geval niet meer!
Afgelopen weekend bij een vriend in Duitsland geweest, ook de vrouw en kids in de auto. Op de terugweg - de snelweg was leeg! - de cruise op 160.
Komt er toch plots uit de berm vlak voor de auto een fazant over. Uit reactie uitgeweken voor dat beest. Dit geeft echter bij die snelheid al een beweging die ik met de auto niet totaal verwacht had. Ik vraag me dan ook af wat er dan beter is uitwijken of doorrijden. Het liefst wijk ik uit. . ik was zeer geschrokken. En heb nog wel even nagedacht over hoe het mis had kunnen gaan.
Gelukkig de fazant leeft nog en met ons is er ook niks aan de hand, maar
het zet je toch even aan het denken.
- smokingman
- 4th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
- Locatie: Spijkenisse
Ik ben zelf ooit eens met 100km/h op een haas gereden. En dat geeft behoorlijk wat schade. Aan de andere kant maakte ik totaal geen rare bewegingen waardoor de auto in een slip kon raken. Daar ging het allemaal te snel voor.qiud schreef: Afgelopen weekend bij een vriend in Duitsland geweest, ook de vrouw en kids in de auto. Op de terugweg - de snelweg was leeg! - de cruise op 160.
Komt er toch plots uit de berm vlak voor de auto een fazant over. Uit reactie uitgeweken voor dat beest. Dit geeft echter bij die snelheid al een beweging die ik met de auto niet totaal verwacht had. Ik vraag me dan ook af wat er dan beter is uitwijken of doorrijden. Het liefst wijk ik uit. . ik was zeer geschrokken. En heb nog wel even nagedacht over hoe het mis had kunnen gaan.
Gelukkig de fazant leeft nog en met ons is er ook niks aan de hand, maar
het zet je toch even aan het denken.
Want dat heb ik in Duitsland ook meegemaakt. Ik reed zelf ongeveer 180km/h en werd redelijk hard ingehaald door een Mercedes. Toen hij een paar honderd meter voorbij mij was, zag ik hem een uitwijkende beweging maken. Hierdoor raakte hij in een slip en belandde uiteindelijk op zijn kop, na wat obstakels te hebben geraakt, een heel eind verderop in de berm. Ik kan je vertellen dat dat geen prettig gezicht was en dat die beste meneer het voorval niet overleeft heeft.
Dus ik probeer (want je reactie is gewoon uitwijken) niet uit te wijken voor beesten. Liever de rompslomp van een schade regelen dan helemaal niets meer regelen.
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Even een oud topic open breken!
Vandaag moest ik van Emmen naar Hengelo... heel vervelend...

Vandaag moest ik van Emmen naar Hengelo... heel vervelend...

Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994




















