Zoals ik begrepen heb zit in alle duitse volvo's standaard een standkachel maar zijn deze vaak niet geactiveerd.
Nou blijkt dat men in Duitsland dit niet wil activeren bij de Volvo dealer. Is het in Nederland wel mogelijk een update van de boordcomputer te doen zodat de standkachel wel is aan te sturen?
Wat zou hier de prijs van zijn?
Standkachel in Duitse Volvo
- Kroon
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Volvo S60 D5 Edition, 2002, 163pk, Telefoon, Half Leder, HU803 met 300W, 16 inch lichtmetaal, 15 inch winterbanden, achteruitrij sensoren, electrische stoelen, afneembare trekhaak, klasse 3 alarm enz
Ik had begrepen dat de activering van de standkachel in NL aanmerkelijk goedkoper kan dan in Duitsland.
- Kroon
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Bedankt, kom hier een eind verder mee.
Blijft het raar vinden dat in de Duitse modellen wel standaard de standkachel zit en in de NL modellen niet. Is het daar kouder ofzo? Daarnaast betalen wij een heel stuk meer voor de auto (ligt ook aan de BPM natuurlijk) en mag je zoiets dan ook wel verwachten
Blijft het raar vinden dat in de Duitse modellen wel standaard de standkachel zit en in de NL modellen niet. Is het daar kouder ofzo? Daarnaast betalen wij een heel stuk meer voor de auto (ligt ook aan de BPM natuurlijk) en mag je zoiets dan ook wel verwachten
Volvo S60 D5 Edition, 2002, 163pk, Telefoon, Half Leder, HU803 met 300W, 16 inch lichtmetaal, 15 inch winterbanden, achteruitrij sensoren, electrische stoelen, afneembare trekhaak, klasse 3 alarm enz
- C 30 T5
- 4th Gear member
Ja,in duitsland heb je op sommige plaatsen een echte winter, net zoals met de winterbanden, komt ook niet zomaar uit de lucht vallen zulke akties.
En als men een auto maakt in de fabriek is die voor heel D hetzelfde, dus overal met bijverwarming dus ( de diesels dus )
En als men een auto maakt in de fabriek is die voor heel D hetzelfde, dus overal met bijverwarming dus ( de diesels dus )
- mjeuring
- 3rd Gear member
De standkachel wordt daar gebruikt om het motorblok sneller op temperatuur te krijgen en zo de uitstoot bij een koude motor te verminderen. Een milieu maatregel dus.Kroon schreef:Bedankt, kom hier een eind verder mee.
Marinus
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Contacteer:
En voor Nederland moest hij er waarschijnlijk uit, om de wagens nog enigzins betaalbaar te houden vanwege de hoge BPM en zo...
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- super60
- Starter
ik heb ook een s60 D5 uit duitsland ,en hierin zit ook een motor verwarmer
deze heb ik laten installeren als standkachel .
software programeren bij de dealer kost 185 euro.
maar na een dag deed hij het al niet meer ????
waarschijnlijk omdat hij dus enkele jaren niet gebruikt is .
Als ik hem start staat op het display eerst AAN ,en direct daarne weer UIT .
Weet iemand wat er aan de hand is .
moet ik hem opnieuw laten uitlezen of moet ik een onderdeel vervangen ..
b.v. de gloeistift ..
heeft iemand ervaring met dit probleem?????
groetjes een verder zeer tevreden volvo rijder..
deze heb ik laten installeren als standkachel .
software programeren bij de dealer kost 185 euro.
maar na een dag deed hij het al niet meer ????
waarschijnlijk omdat hij dus enkele jaren niet gebruikt is .
Als ik hem start staat op het display eerst AAN ,en direct daarne weer UIT .
Weet iemand wat er aan de hand is .
moet ik hem opnieuw laten uitlezen of moet ik een onderdeel vervangen ..
b.v. de gloeistift ..
heeft iemand ervaring met dit probleem?????
groetjes een verder zeer tevreden volvo rijder..