Mijn Volvo 244 DL uit 1977 is onlangs voorzien van een gasinstallatie
( L.P.G. ).
Men zegt dat de kleppen 100% moeten staan en de onsteking 100% moet zijn.
Kleppen zelf stellen is dat moeilijk??
Evt. vervangen door elektronische ontsteking en nieuwe bugiekabels en nieuwe bobine.
Wie kan mij zeggen of het volgende lonend is?
-Pertronix Contactloze Elektronische Ontsteking, Set nr. ??? , Prijs +/- € 95 *
-Pertronix 40.000volt bobine, € 51.38
Wilt u het helemaal af hebben monteer dan de Pertronix Low Risistance Bougiekabelset:
-Pertronx “High Performance” “Low Resistance” bougiekabel set, 4 cilinder € 59.57 Verkrijgbaar in de kleur zwart, rood en blauw. Aansluitingen recht of haaks op de bougie en haaks op de verdeelkap.
Alleen maar voordelen !! Pertronix biedt u de meest economische oplossing ter vervanging van uw contactpunten en produceert ook nog eens de meest krachtige vonk ooit t.o.v. alle andere after market producten! Met Pertronix behoud u de classic look en de originele vervroeging karakteristiek. Er zijn reeds 3.000.000 exemplaren verkocht.
Elektronische ontsteking
-
- 2nd Gear member
Leesvoer voor ea tbetreft de electronische ontsteking:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... pic=2104.0
worden alle types wel een beetje besproken o.a.:
- 123
- Lumenition
- Pertronix
Moeilijk? nou nee, een eerste keer misschien, en zeker met bovenstaande handleiding gaat het heel goed.
Lastig is alleen de juiste gereedschappen en voldoende plaatjes in allerlei maten te hebben. (niet echt goedkoop en ook nog eens lastig te vinden)
http://volvolvo.nl/index.php?option=com ... pic=2104.0
worden alle types wel een beetje besproken o.a.:
- 123
- Lumenition
- Pertronix
Topic: Cursus kleppen stellen Volvo 244Kleppen zelf stellen is dat moeilijk??
Moeilijk? nou nee, een eerste keer misschien, en zeker met bovenstaande handleiding gaat het heel goed.
Lastig is alleen de juiste gereedschappen en voldoende plaatjes in allerlei maten te hebben. (niet echt goedkoop en ook nog eens lastig te vinden)
- Birnie F
- 2nd Gear member
Zelf heb ik een Pertronix in mijn Amazon Kombi van 1965 zitten, is werkelijk ideaal, simpel te monteren en ooit meer afstellen.
Een 240 van 1977 heeft die nog een B20 blok?
zo ja dan is kleppenstellen heel eenvoudig heb je geen vulplaatjes voor nodig, alleen voelermaatjes en handgereedschap.
Als je een blok hebt met bovenliggende nokkenas heb je speciaal gereedschap nodig en vulplaatjes.
Vulplaatjes kan je krijgen bij Martens in Deurne, ik heb daar een complete set gekocht, alle maten in 4-voud voor een heel schappelijke prijs.
Klepgereedschap via het forum van Volvo 240 register contact persoon Timen smit ff zoeken op dat forum.
Een 240 van 1977 heeft die nog een B20 blok?
zo ja dan is kleppenstellen heel eenvoudig heb je geen vulplaatjes voor nodig, alleen voelermaatjes en handgereedschap.
Als je een blok hebt met bovenliggende nokkenas heb je speciaal gereedschap nodig en vulplaatjes.
Vulplaatjes kan je krijgen bij Martens in Deurne, ik heb daar een complete set gekocht, alle maten in 4-voud voor een heel schappelijke prijs.
Klepgereedschap via het forum van Volvo 240 register contact persoon Timen smit ff zoeken op dat forum.
-
- Starter
Hallo Volvo Rob en Birnie F,
Alvast bedankt voor jullie reactie.
In mijn Volvo zou een B21A motor met 100 PK. moeten liggen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
In mijn Volvo zou een B21A motor met 100 PK. moeten liggen.
-
- Starter
Hallo,
Ik heb Timen al twee mailtjes gestuurd maar krijg geen antwoord. Zou hij op vakantie zijn?
Heeft iemand een telefoonnummer?
Mijn Typeschild zegt: Vehiclenr: 2444 H 1 213296
Type: 244-410-2211-17
Kan hier iemand het motortype uithalen?
Ik heb Timen al twee mailtjes gestuurd maar krijg geen antwoord. Zou hij op vakantie zijn?
Heeft iemand een telefoonnummer?
Mijn Typeschild zegt: Vehiclenr: 2444 H 1 213296
Type: 244-410-2211-17
Kan hier iemand het motortype uithalen?
- Birnie F
- 2nd Gear member
Kijk eens op de volgende site vor je identificering:
http://www.w-und-g.de/willkommen.htm
http://www.w-und-g.de/willkommen.htm