Automatische niveauregeling.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
HMG
4th Gear member

Als je het kenteken hebt kan ik voor je zien of er nivomat op zit.
De kogel voor een trekhaak met nivomat zit lager dan een zonder nivomat. De schokdemper zijn sowiezo veel dikker dan de gewone.
yrrah
2nd Gear member

Ik ben er zelf eigenlijk wel zeker van dat er geen niveauregeling onder zit, maar extra zekerheid is natuurlijk nooit weg.
Het kenteken is: 54-JV-XF.

Ik heb ook nog wat andere vragen waar mogelijk iemand een antwoord op weet:
Waar moet ik op letten als ik mogelijk tweedehands zo'n systeem op de kop kan tikken.
Is leeftijd bijvoorbeeld erg belangrijk, hoe kan ik vooraf? controleren of het systeem goed werkt?
Wat is een redelijke prijs?

Ben benieuwd of iemand deze vragen kan beantwoorden.

Yrrah.
HMG
4th Gear member

Yrrah

Ik zal morgen eens kijken of het erop zit/ hoort , ja of nee.

Een complete set bestaat uit 2 schokdempers, 2 veren en een stabstang.
Je moet dus meer vervangen dan alleen de schokdempers.

Als je een gebruikte set koop moet je er natuurlijk wel op letten dat ze niet lek zijn,. bij een goede sloper gebeurt dat ook niet mag ik aannemen.
Van een particulier kopen lijkt me lastiger, als het er eenmaal opzit is er geen reden om het er onderweg te halen, en als het gebeurt heeft men de oude veren vast en zeker niet bewaard.

Zo uit het hoofd is een nieuwe set +/-800 ex,.. maar zeker weten doe ik het niet.

Je hebt vaste én afneembare trekhaken voor een auto mét nivomat.

Mvg HMG
HMG
4th Gear member

Volgens de gegevens zit het er inderdaad niet op.
Setje kost 812,46 incl BTW, onderdeelnummer 9499085.
yrrah
2nd Gear member

Hallo HMG,

Ik heb ondertussen een aanbod van een particulier gekregen, het schijnt een setje uit 2001 te zijn.
De reden dat deze man de niveauregeling voorhanden heeft, komt voort uit het feit dat hij zijn auto verlaagd heeft. Hij zegt dat ze 100% zijn.

In het voorlaatste commentaar geef je aan dat er naast de schokbrekers ook andere veren gemonteerd moeten worden. Deze zijn ook beschikbaar en dus te koop.
Verder noem je een stabstang? Bedoel je daar een stabilisatiestang mee? Waar wordt / zit deze gemonteerd?

Graag je reactie,

Yrrah.
HMG
4th Gear member

Yrrah.!

Die stabitisatrostang is alleen nodig bij een Cross Country zie ik net., dus dat is niet nodig.
Volvo raadt het alleen aan bij bij rijden met een zware aanhanger ivm optimaal weggedrag.
Onderdeelnummer 9451828 € 116,86 incl btw

Mvg HMG
sjoebert
2nd Gear member

ik wil het wel voor je monteren. :wink:
eventueel bijklussen.... voor weinig aan alle volvo`s :)
yrrah
2nd Gear member

Hallo Sjoebert,

Als ik daadwerkelijk besluit tot koop over te gaan, neem ik wel contact met je op om eventueel concrete afspraken te maken.

Yrrah.
yrrah
2nd Gear member

sjoebert schreef:ik wil het wel voor je monteren. :wink:
Hallo Sjoebert,

Ik heb onlangs een niveauregeling gekocht op de tweedehands markt en ik ben nu benieuwd naar waar die montage door jou mogelijkerwijs gaat plaatsvinden.
Ik heb nl. het donkerbruine vermoeden dat deze locatie niet echt naast de deur is, althans niet voor mij.
Ikzelf woon in de omgeving van Hardenberg. Ik vraag me dus af of het, gezien de af te leggen kilometers, de moeite waard is.
Dit is natuurlijk mede afhankelijk van het kostenplaatje voor de montage van de nivomat.

Groeten,

Yrrah.
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Zie ik het nu goed dat je een XC70 nivomat set hebt gekocht voor montage onder een normale V70?

Dat gaat dus nooit passen. XC is AWD en heeft een totaal andere achteras.
yrrah
2nd Gear member

Hoi Sjoebert,

Nee hoor, het is een nivomat die onder een 'gewone' V70 2001 was gemonteerd. Heeft daar 108.000 km ondergezeten en werd vanwege een verlaging overbodig.
Er is mij verzekerd dat de kilometers absoluut kloppen en dat technische staat 100% is.
Ik heb nastuurlijk vooraf bij de dealer geinformeerd of de nivomat (lees: serienummer) past onder mijn Volvo.
Dat antwoord was positief, m.a.w. het lijkt goed.

Yrrah.
yrrah
2nd Gear member

[quote="yrrah"]Hoi Sjoebert,

Nee hoor, het is een nivomat die onder een 'gewone' V70 2001 was gemonteerd. Heeft daar 108.000 km ondergezeten en werd vanwege een verlaging overbodig......

Oeps... Sorry Sjoebert, deze reactie was bedoeld voor Johann.
yrrah
2nd Gear member

sjoebert schreef:ik wil het wel voor je monteren. :wink:
Hallo Sjoebert,

Ik heb onlangs een niveauregeling gekocht op de tweedehands markt en ik ben nu benieuwd naar waar die montage door jou mogelijkerwijs gaat plaatsvinden.
Ik heb nl. het donkerbruine vermoeden dat deze locatie niet echt naast de deur is, althans niet voor mij.
Ikzelf woon in de omgeving van Hardenberg. Ik vraag me dus af of het, gezien de af te leggen kilometers, de moeite waard is.
Dit is natuurlijk mede afhankelijk van het kostenplaatje voor de montage van de nivomat.

Groeten,

Yrrah.
Gertjan R
2nd Gear member

Yrrah,

Heb onderwerp met belangstelling gelezen. Zitten ze inmiddels onder je auto? En zo ja, hoe bevalt dat?

Zit een en ander ook te overwegen meer maar wil het eigenlijk alleen doen als het (veel) resultaat oplevert.

Ooit zelf bij een 855 gedaan, oude dempers er onderweg (na 380.000km met lpg-tank) en vervolgens nivomats met bijbeh veren er onder. Die auto reed daarna weer erg strak. :)

Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Groet
yrrah
2nd Gear member

Hallo Gertjan,

De nivomats zitten ondertussen onder de auto en ik kan je mededelen dat het uitstekend bevalt! De auto veert een stuk strakker en dat voelt goed aan. Ik kan het je dan ook van harte aanbevelen.
Maar... zo te lezen ben je niet onbekend met dit fenomeen.
Ik heb ze overigens via Marktplaats gekocht en dat is hoe je het ook bekijkt, toch enigszins een gok. Je kunt immers nergens op terugvallen. Maar tot nu toe lijkt het goed uit te pakken. Ze werken prima.
Deze waren beschikbaar gekomen vanwege het verlagen van de auto. Dat is, wat mij betreft, een logisch klinkend argument.
En een bijkomend voordeel: het prijsverschil is aanzienlijk als je het vergelijkt met de kosten van nieuwe nivomats.
Kortom: ik vind het een waardevolle investering!

Yrrah.
V70 classic 2000 - 140pk
V70 D5 2002 - 163pk Mistral green-Climate line-Mobility line-Estate line-Canaveral
S80 2.4 Elite 2004 170PK - Chrystal Green pearl - Climate en Mobility line - Regulus.
vOlOv
3rd Gear member

Misschien een gekke vraag, maar is automatische niveauregeling achteraf ook mogelijk voor de nieuwe S40? Of is Nivomat alleen voorbehouden aan de V en XC modellen?
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Nivoregeling kan ook op een S40, zowel af fabriek als achteraf.
Volvo for life
bud
1st Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:Nivoregeling kan ook op een S40, zowel af fabriek als achteraf.
EEEh...

kan officieel niet, ( ook niet v50 )
ik durf niet te zeggen waarom het niet kan,
maar er is geen set voor te koop, losse onderdelen natuurlijk wel !?
zal er eens induiken

gr,b
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

als de set af fabriek leverbaar is dan bestaat hij, en is daardoor voor vervanging en achteraf montage dus ook beschikbaar
Volvo for life
vOlOv
3rd Gear member

Die denkwijze had/heb ik ook. Wanneer ik de car configurator start op de volvo site mbt een nieuwe auto, zie ik automatische niveauregeling wel als optie bij de V50 opduiken, maar niet bij de S40 :(
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”