Weet iemand of er ergens toevallig een (verborgen) knopje zit om de bijrijders airbag uit te schakelen?
Met kinderen voorin (nee, niet een maxi cosi) raden ze het nog wel af (voorin met airbag), maar soms is er geen andere (reële) optie. En dan zou uitzetten wel handig zijn.
Airbag bijrijdersstoel uitschakelen
- Carfreak
- 7th Gear member
Ik vroeg me precies hetzelfde af! Wachten op het verlossende antwoord dan maar 

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 3rd Gear member
In de gebruiksaanwijzing kon ik niets vinden, dus ik ben bang ....overigens is de gebruiksaanwijzing erg gericht op de Zweedse situatie, waarbij ze ook voor grotere kinderen "achterwaartse" zitjes hebben. In NL zie je dat nauwelijks / niet. Ik kan me wel voorstellen dat dat nog veiliger is, maarja, hoe ver ga je? Thuisblijven als veiligste optie??? (bij wijze van spreken).
V70 - 140pk - 2003
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Er zit geen "verborgen knopje", de eerste eigenaar (jij?) had af fabriek een uitschakelbare airbag bij moeten bestellen, nu is de optie de airbag door de dealer (semi)permanent laten deactiveren of gewoon het kinderzitje achterin
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Geen idee, maar ik denk iets van € 75,--, daar komt bij dat je een verklaring moet tekenen waarbij je verklaard bekent te worden geacht met de aansprakelijkheden in geval van een ongeval.rlaak schreef:Hoi Bart
Enig idee wat een dealer daarvoor zou kunnen vragen ?
Ron
- C 30 T5
- 4th Gear member
Klopt, de stekker wordt blijvend van de airbag losgekoppelt. In plaats van de airbag wordt er een vervangende weerstand geplaatst die het verdere systeem niet beinvloed.
Dealer moet deze verklaring opbergen met de werkorder,en lange tijd bewaaren.
Dealer moet deze verklaring opbergen met de werkorder,en lange tijd bewaaren.