Inbouwen Parrot CK3100 in V70 MY2001

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
martin1749
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 30.09.2007 - 09:54

Heb sinds kort een V70 2.4T uit 2001 met HU-603 radio (met center speaker) en daar wil ik een Parrot CK3100 inbouwen - ik heb deze carkit al in m'n leaseauto (V50 2.0D) en ben hier erg tevreden over. Vanzelfsprekend heb ik het hele forum al doorgespit ik ben al veel wijzer geworden, maar heb toch nog een paar vraagjes zodat ik weet waar ik aan begin...

Ik heb begrepen dat naast de carkit zelf in de KRAM mutebox (http://www.pdaplus.nl/catalog/kram-mute ... -1636.html) en bijbehorende kabel (http://www.pdaplus.nl/catalog/kram-cark ... -1827.html) nodig heb om de carkit goed aan te sluiten - klopt dit?

Heb ik met deze kabels meteen alle benodigde aansluitingen en is het dus 'plug&play' of moet ik nog ergens bv. een constante stroomdraad vandaan halen?

Daarnaast: hebben jullie nog tips waar ik alle onderdelen goed weg kan bouwen (passen de mutebox en kabels gewoon achter de radio en nog tips hoe ik deze vast kan zetten zodat ik geen vervelende rammels krijg, en waar zou de parrot control unit geplaatst kunnen worden)?

Hoop dat jullie me kunnen helpen - dan zal ik een beschrijving met foto's van de inbouw terugplaatsen.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Jannock
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 03.09.2006 - 12:41

- volgens mij kloppen de mutebox en kabels. Je kunt dit altijd navragen bij pdaplus. Ik heb de ervaring dat als je een foutje maakt in je bestelling, zij een mail sturen met een advies dat je wellicht wat anders nodig hebt.
- alles is plug & play, echter je hebt zowel een + aansluiting nodig die over het contact geschakeld staat (parrot schakelt zichzelf dan na enige minuten uit) en een constante + om o.m. de ingegeven stemactivering te kunnen vasthouden.
- mutebox is niet zo groot, ik denk dat dit allemaal wel achter het dashboard past. Veelal is er ook wel links van het stuur een plaatsje om de control-unit te plaatsen.
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Heeft je V70 parking support? Want dan is volgens mij geen MutebBox nodig.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
martin1749
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 30.09.2007 - 09:54

Bedankt voor de antwoorden.

Mijn V70 heeft geen parking support. Die + over het contact en constante + die zitten toch gewoon op de radio aansluiting, of niet?
LeonV70
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 02.06.2007 - 20:31
Locatie: Groningen

Ik heb net een zelfde parrot ingebouwd in de Jag van mijn vader. Naast de meegeleverde kabels heb je voor een af fabriek audio systeem een verloopkabel nodig. Ook voor volvo bestaan deze kabels. Kijk op de site van Parrot. Deze verloopkabel komt tussen de kabel die nu in je radio gaat. Kind kan de was doen. Werkte bij mij in een keer.

Leon
V70 Bi-Fuel 2002
volvolvo
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 24.03.2007 - 00:54

PARROT, hoe te koppelen met HU803?

hallo,

mijn huidige carkit (voor Siemens S55) raakt overbodig omdat gsm-toestel kapot is.

overweeg nu Parrot CK3100.

kan deze op dezelfde kabel worden gekoppeld als nu de 'blackbox'van de siemens carkit?
Die zit onder best.stoel, en is gekoppeld aan hoofdsteun luidspreker, mutebox HU803 en microfoon boven achteruitkijkspiegel.)

zo nee, moet de hele HU803 worden uitgebouwd om Parrot eraan te koppelen of 'liggen de stekkers ergens te wachten'.

groet
martin1749
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 30.09.2007 - 09:54

Tijdje geleden de grote stap gewaagd en de parrot incl kram muteboxen geinstalleerd. Ipv de Parrot Ck3100 de CK3300 genomen - hierop zit een GPS muis die op de carkit aangesloten kan worden zodat de smartphone of PDA ook meteen kan TomTom-en...werkt perfect.

De inbouwklus viel op zich mee - het grootste probleem was eigenlijk het losmaken van de radio - daarvoor moest eerst het ecc-paneel eruit en dat zat heel goed vast...na 45 minuten pielen en trekken is het er gelukkig toch onbeschadigd uitgekomen.

Aansluiten met de KRAM mutebox kabelset een fluitje van een cent - tussen de twee connectoren van de radio en tussen de sigarettenaansteker. Eerst de boel alleen aangesloten om te testen (had de - van de accu er eerst afgehaald om allerlei electronica problemen te voorkomen) en dat werkte meteen perfect. Daarna de boel netjes weggewerkt:
  • KRAM kabelset geheel achter de radio - de twee muteboxen heb ik aan elkaar geplakt en linksachter de radio in een kleine holte geduwd en vastgezet - het gedeelte van de kabel dat aan de carkit box vast komt achterlangs naar het passagiersgedeelte geleid - aan deze kant het zijpaneel van de middentunnel verwijderd
  • De parrot box helemaal voorin de middenconsole met dubbelzijdig tape goed vastgeplakt - de microfoon en de GPS muis onder het dashboardkastje langs (daarvoor de plaat onder het kastje met twee schroeven verwijderd) en dan via de deurstijl naar de spiegel en daar vastgeplakt - en de GPS muis natuurlijk voorop op het dashboad
  • Het parrot schermpje aan de linkerkant van het pennenhouderspaneeltje geplakt - de kabel van het schermpje aan de achterkant gemaakt door het schermpje open te schroeven en een gaatje geboord in het pennenhouderspaneeltje (enige onomkeerbare wijziging aan de auto!) naar binnen geleid.
Al met al zo'n 3 uurtjes mee zoet geweest met een perfect resultaat!
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”