D5 "Turbogat"

Gast

Laat ik dit al eens op het Forum hebben gelezen.
En ik heb niet eens een automaat.................. :P
Oceanracer
Geartronic member

Ik ga met Alex mee, idd ook voor mij geen nieuws. :)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

Dan een vraag: waarom is dan niemand ermee gekomen? Ik heb op meerdere plaatsen dit probleem kenbaar gemaakt en ook behoorlijk zitten zoeken op 't forum.

Dit is geen rancune, absoluut niet... Alleen wil ik wel aangeven, dat voor dit punt dus het vullen van de kennisbank mij maanden eerder aan een oplossing zou hebben geholpen.

En dat is een ander topic... 'k weet 't

Laat 't een fijne Kerstavond worden!
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Ludo
6th Gear member

ufovolvo schreef:Dan een vraag: waarom is dan niemand ermee gekomen?
't is dat ik niet alles lees, anders had ik je er vast wel attent op gemaakt.
de zoekfunctie gebruiken op dit forum is inderdaad een kunst, lijkt soms een doolhof. :roll:

in dit topic bv gaf Louis op het einde aan dat er een softwarematige oplossing voor was.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=#31692
Gast

ufovolvo schreef:Dan een vraag: waarom is dan niemand ermee gekomen? Ik heb op meerdere plaatsen dit probleem kenbaar gemaakt en ook behoorlijk zitten zoeken op 't forum.

Dit is geen rancune, absoluut niet... Alleen wil ik wel aangeven, dat voor dit punt dus het vullen van de kennisbank mij maanden eerder aan een oplossing zou hebben geholpen.

En dat is een ander topic... 'k weet 't

Laat 't een fijne Kerstavond worden!
Ik begrijp je punt.
Ik denk dat ik (wij?) op het verkeerde been zijn gezet door "turbo gat". :?
Ofwel: geen vermogen tot de turbo erin komt". Dit is iets wat ook wel voor komt.
Blijkt nu dat de automaat er niet goed inkwam.

Hier leren we weer van. Ingevolg door vragen dus....... :P
En @Ben eens vragen om een betere zoekmachine. :wink: Ik kan mijn eigen topics soms niet eens weer vinden!! :cry:
Oceanracer
Geartronic member

Ook is het voor iedereen (dus ook voor mij, hahaha) onmogelijk om alle topics te lezen, inclusief de later geplaatste antwoorden. Zelf lees ik bijna alle nieuwe post's en bij de topics waar ik niet (direct) op reageer, klik ik rechts onderaan wel op "bekijk dit topic" wanneer dit onderwerp mijn bijzondere aandacht heeft.

Het topic wat Ludo aanhaalt is alweer van april 2006. Aflopen zomer ben ik zelf nog hier mee bezig geweest, vandaar dat ik het al wist. Jouw topic is van 1 maandje later. En mijn reactie van 24 augustus op jouw topic (over die V70 die ik op het oog had) heb ik om die reden (lees: jouw probleem met de automaat) dus niet aangeschaft. Misschien had ik jou er dan al op moeten wijzen, wat de oplossing er voor zou zijn. Ik begrijp nu dat je er nogal van baalt dat ik nu (pas) zeg dat ik het al wist. Daar bied ik dan bij deze mijn welgemeende excuses voor aan. Ik ga er soms wat te veel van uit, dat iedereen hier het forum net zo door zit te spitten als ik. Dat is natuurlijk niet zo. Nogmaals, sorry.
En toch goed dat je nog even je topic nieuw leven hebt ingeblazen. Enerzijds om met anderen te delen dat het D/N patroon is aan te passen en anderzijds om dit even uit te praten.
Dat het schakelpatroon D/N niet opnieuw te wijzigen was, is voor mij trouwens wel nieuw(s).
Wat betreft de titel Turbogat was inderdaad niet juist gekozen, maar ik had destijds wel in de gaten wat jij er mee bedoelde. De zoekfunctie kost soms wat tijd, maar ik kan wel altijd alles weer terugvinden. Maar ik moet er wel bij zeggen, dat ik alleen dingen zoek die ik al eens ergens meen te hebben gelezen. En dat zoekt natuurlijk altijd makkelijker.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
ufovolvo
4th Gear member
Contacteer:

hé Oceanracer... ik ben absoluut zonder enig gevoel van rancune. Toen ik de vraag dumpte had ik ook geen idee wat erachter zou kunnen zitten en had nog maar kort ervaring met deze diesel (en voordien nooit een diese gehad, ook geen andere turbomotoren). En het voelde in eerste instantie ook als "inkomen" van extra kracht.

Dus (toto op maandag): ik had zelf ook bepaald niet een goede topic-titel gekozen.

En ik heb geen zin om je excuses te accepteren... omdat ze volledig overbodig zijn. ;) We hebben in ieder geval weer een oplossing voor een probleem benoemd. En nu zijn er voor de volgende vraagsteller minimaal 3 die weten dat we even door moeten vragen.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
Gast

Wij noordelingen komen er wel uit! \:D/
Plaats reactie

Terug naar “S80”