Heeft er iemand ervaring met een elektronische ontstekingsmodule op een B20 motor?
Met het weertype van de afgelopen dagen (koud en vochtige lucht) heeft hij aardig wat moeite met tot leven komen en mijn collega zei dat zo'n module de oplossing was.
Verder houdt hij met dit weer regelmatig in en slaat nog wel eens over. Is dit een kwestie van op tijd zetten? Of ligt dat ook aan de ontsteking.
Wie weet raad?
elektronische ontsteking B20
- autounion
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18.02.2007 - 00:53
- Locatie: vlaardingen
one for you, one for me, one four 2.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik zou eerst eens de ontsteking nakijken, bougies, verdeelkap, rotor, kabels contactpunten en condensator vervangen en de kleppen stellen. Kijk dan of het probleem er nog is. Kost niet veel en dikke kans dat je probleem dan opgelost is. Als je minder onderhoud aan de ontsteking wilt hebben dan raad ik je de Pertronix electronische ontesteking aan. Super simpel en onzichtbaar intebouwen en nooit meer naar om kijken. Kost rond de €110,00. oa hier verkrijgbaar:
http://edsclassic.nl/
http://edsclassic.nl/
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Mijn Volvo 144 1972 met B20 startte vanochtend na vier dagen stilstand weer keurig op lpg. Het vroor op dat moment 6 graden!
Als alles in orde is (kabels, rotor, punten, ontstekingstijdstip, compressie, klepspeling,accu) dan werkt het dus goed.
M.i. is de oorzaak van al die slecht startende B18-B20's toch echt een kwestie van onderhoud of versleten motoren/verdelers etc.
Bij het aanschaffen van een electronische ontsteking hoef je geen punten meer te vervangen/stellen, maar al die andere zaken die ik noemde blijven natuurlijk onderhoudsgevoelig. Trouwens: er zijn ook electronische onstekingen die nog steeds de contactpunten gebruiken,ze gaan dan alleen langer mee.
Op het V44 frum zijn mensen met ervaring met de electronische ontsteking.
Als alles in orde is (kabels, rotor, punten, ontstekingstijdstip, compressie, klepspeling,accu) dan werkt het dus goed.
M.i. is de oorzaak van al die slecht startende B18-B20's toch echt een kwestie van onderhoud of versleten motoren/verdelers etc.
Bij het aanschaffen van een electronische ontsteking hoef je geen punten meer te vervangen/stellen, maar al die andere zaken die ik noemde blijven natuurlijk onderhoudsgevoelig. Trouwens: er zijn ook electronische onstekingen die nog steeds de contactpunten gebruiken,ze gaan dan alleen langer mee.
Op het V44 frum zijn mensen met ervaring met de electronische ontsteking.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 07.12.2007 - 19:10
- Locatie: Amersfoort city
als je er flink wat voor uitgeeft(€300) en je koopt een 123-Ignition dan ben je overal vanaf, werkt perfect, ik heb hem zelf op mijn B20 van mijn amazon zitten.
het nadeel van die setjes die alleen de puntjes vervangen is dat de verdeler die vaak versleten is (lagers, centrifugaal systeem enz) niet worden vervangen , dit kan ook nog de nodige problemen geven.
maar het is een hoop geld, anders zou ik zelf kiezen voor een origineel systeem dit is het goedkoopst in onderhoud.
groet Marcel
het nadeel van die setjes die alleen de puntjes vervangen is dat de verdeler die vaak versleten is (lagers, centrifugaal systeem enz) niet worden vervangen , dit kan ook nog de nodige problemen geven.
maar het is een hoop geld, anders zou ik zelf kiezen voor een origineel systeem dit is het goedkoopst in onderhoud.
groet Marcel