Radiobekabeling pinout

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
elmecky
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 08.03.2005 - 21:55
Locatie: lanaken belgie

:? Ik zie de vraag vaker langskomen, maar nooit een concreet antwoord. De redenen om NIET met de kabeltjes zelf aan de slag te gaan maar een adapter te kopen zijn niet alleen legio, maar ook erg valide (meestal).

Echter, in mijn nieuwe oude 744 (1991) is al geknipt aan de originele stekker en er weer opnieuw aangeknutseld (ogenschijnlijk zelfs op dezelfde plek). Dit hele spel is wel netjes na het samendraaien van de koperdraadjes gesoldeert, maar bij het eruit halen van de bestaande clarion (of all shit, why this?) vielen de gebruikte en inmiddels opgedroogde stukjes isolatieband er al spontaan af.

Uiteindelijk (ik kan die lassen wel geisoleerd repareren/opnieuw doen) zit ik dus met de brede platte zwarte veertienpolige stekker én de vierkante (met ronde kopjes) negenpolige stekker.

Vlug een oude originele enkel-DIN radio uit de kelder gehaald met origineel enkel de platte stekker. Aangesloten, code ingevoerd, radio werkt, maar geen geluid uit de boxen.

In de witte 9-polige stekker zitten enkel 4 bruine kabels (bruin 2x en bruin-blauw 2x), welke mijns inziens voor de speakers links en rechts zijn.

De verloopjes van origineel naar ISO (halfords) heb ik al in huis. Tevens de verloop van open kabel-einden naar ISO.

Concrete vragen:

1 welke stekker (-combinatie) hoort origineel in mijn 1991-er 744 te zitten?

2 welke kabel(kleur) doet wat? (pinout).

3 wie maakt 15cm boxen voor in het voorportier en waar krijg ik die?

Zelfs in vadis is de exacte functie per kabel niet te vinden (of ik weet niet waar ik moet zoeken!)

Joost: Nee, de V70 is er nog. De 740 is de ex van mijn broertje en komt er als backup bij. Radio wordt een Marquant met CD/MP3/USB/SD. (cheap, yet functional)

740 (1984, 800k+), 245 (1985, 240K), current V70 (213.114Km)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”