na enkele jaren in een s60 D5 rondgereden te hebben, miste ik steeds meer de stations die ik daarvoor bezat.
daarom nu een V70N 2.5D gekocht van een jaar ouder! :oops:
het moest met gesloten beurs gebeuren,vandaar.
ben verder tevreden over de auto,maar toch een paar
vraagjes.
- is het normaal dat je tussen de 1000tpm en 2000 tpm
nagenoeg geen trekkracht hebt?
ik weet dat de D5 sterker is en meer NM heeft,maar nu een poosje rondgereden te hebben begin ik mij af te vragen:is dit normaal?
_en bij het gas loslaten wil de auto nog wel eens licht schokken,
als het toerental zakt.
dit komt bv voor bij het aankomen van een verkeerslicht, en je
laat het gas los om uit te laten vieren in de versnelling
en het toerental zakt, dan begint de auto licht te schokken bij ong
1300-1400tpm
-ook is de auto iets "zoekeriger" dan de s60
heb hem al laten uitlijnen maar zonder resultaat.
iemand anders die verschil in stuurgedrag heeft vernomen
tussen een S60 en een V70?
pfff, toch nog een lang verhaal geworden.
maar ik hoop iemand enige antwoorden hierop?
bvd
trekkracht 2.5D UPDATE!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 21:57
hoi , het vermogen begint bij mij ook rond dat toerental maar hij schokt niet en wat het zoekerige aangaat welke velg maat heb je , want een model 2000 heeft volgens mij 15 inch en balonnen van banden en dat maakt zoekerig. (p.s. de 2,5 is niet zo soepel als de D5)
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Weinig trekkracht tussen 1000 en 2000 toeren klopt wel. In tegenstelling tot de D5 heeft de 2.5D een behoorlijk groot turbogat. Het is ook niet ondenkbaar dat de luchtmassameter aan vervanging toe is.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Woger
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
- Locatie: Roosendaal
Ook ik heb dit 'probleem' van een turbogat. Ik heb hem laten chippen en sindsdien is het turbogat nog groter, maar minder erg, want als hij op de 2000 toeren komt...
.
Dat schokken bij het loslaten van het gas vanaf ongeveer 1400 toeren is volgens mij een probleem van de 2.5D serie en heeft volgens mij te maken met de brandstofpomp. Ik heb wel eens ergens gelezen dat je deze bij Bosch kan laten afstellen, maar dat dit nogal kostbaar is omdat alle riemen e.d. dan eruit moeten. Hoeveel heeft ie op de teller staan?
Hiervoor had ik een S40 en die stuurde duidelijk strakker, maar ja, die had met dezelde bandjes de helft van het gewicht te versjouwen.

Dat schokken bij het loslaten van het gas vanaf ongeveer 1400 toeren is volgens mij een probleem van de 2.5D serie en heeft volgens mij te maken met de brandstofpomp. Ik heb wel eens ergens gelezen dat je deze bij Bosch kan laten afstellen, maar dat dit nogal kostbaar is omdat alle riemen e.d. dan eruit moeten. Hoeveel heeft ie op de teller staan?
Hiervoor had ik een S40 en die stuurde duidelijk strakker, maar ja, die had met dezelde bandjes de helft van het gewicht te versjouwen.
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
heb ik zelf ook aan gedacht, ware het niet dat hij vanaf 2000tpm wel goed trekt.Weinig trekkracht tussen 1000 en 2000 toeren klopt wel. In tegenstelling tot de D5 heeft de 2.5D een behoorlijk groot turbogat. Het is ook niet ondenkbaar dat de luchtmassameter aan vervanging toe is.
_________________
V70 - 2.5D
ook trekt hij moeiteloos door naar hogere snelheden,dus dacht ik eingelijk
niet ad luchtmassameter.
alhoewel dit nogwel de orgineele is,dus bijna 8 jr oud
en het verbruik:1:13/14 valt mij iets tegen(rustige rijstijl)
mn D5 met dezelfde rijstijl moeiteloos 1:16/17
het laten kontroleren of de pomp wel goed op tijd staat,is dit veel werk(lees duur)?Ook ik heb dit 'probleem' van een turbogat. Ik heb hem laten chippen en sindsdien is het turbogat nog groter, maar minder erg, want als hij op de 2000 toeren komt... .
Dat schokken bij het loslaten van het gas vanaf ongeveer 1400 toeren is volgens mij een probleem van de 2.5D serie en heeft volgens mij te maken met de brandstofpomp. Ik heb wel eens ergens gelezen dat je deze bij Bosch kan laten afstellen, maar dat dit nogal kostbaar is omdat alle riemen e.d. dan eruit moeten. Hoeveel heeft ie op de teller staan?
Hiervoor had ik een S40 en die stuurde duidelijk strakker, maar ja, die had met dezelde bandjes de helft van het gewicht te versjouwen.
_________________
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
de auto heeft inmiddels 350dkm gelopen maar start en rijd verder super
heeft ook altijd z,n beurten op tijd gehad bij de volvo dealer
mischien maak ik mij wel zorgen om niets.
maar niemand die wel eens in een S60 rijd EN in een V70 en kan vertellen of hier enig verschil in stuureigenschappen te bemerken zijn?
geen glans zonder wrijving
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Bij mij is de LMM op 7-jarige leeftijd vervangen. Vooral onder de 2000 rpm was mijn auto traag (niet constant trouwens, soms was het erg, soms minder erg). Zodra de turbo mee ging blazen ging het wel weer.toppertje schreef:...
ook trekt hij moeiteloos door naar hogere snelheden,dus dacht ik eingelijk
niet ad luchtmassameter.
alhoewel dit nogwel de orgineele is,dus bijna 8 jr oud
en het verbruik:1:13/14 valt mij iets tegen(rustige rijstijl)
mn D5 met dezelfde rijstijl moeiteloos 1:16/17
Gemiddeld 1:13 / 1:14 doet die van mij ook. Alleen wanneer ik uitsluitend snelwegkilometers maak wordt het iets zuiniger.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
tijdens het afstellen van de pomp kunnen ze op de pc meteen zien of de lmm nog goed werkt. ik zou het in die volgorde dan ook aanpakken.
afstellen pomp kost ca 50 euri.
woon je in de achterhoek is misschien fasttech een goed adresje.....
www.fasttech.nl
afstellen pomp kost ca 50 euri.
woon je in de achterhoek is misschien fasttech een goed adresje.....
www.fasttech.nl
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
dat van fastech hat ik al in mijn achterhoofd.
stel dat alles wel ok is, dan kunnen zij mischien de auto evt chippen zodat ik tussen de 1000tpm en 2000tpm wat meer trekkracht krijg.
ik ben opzich niet een hardrijder dus veel pk,s kan mij niet zoveel boeien.
maar ik laat toch even kijken naar mn pomp en lmm
zodat ik iig zeker weet dat daar niets mis mee is
voordat ik evt een bezoekje breng aan bv fasttech.
stel dat alles wel ok is, dan kunnen zij mischien de auto evt chippen zodat ik tussen de 1000tpm en 2000tpm wat meer trekkracht krijg.
ik ben opzich niet een hardrijder dus veel pk,s kan mij niet zoveel boeien.
maar ik laat toch even kijken naar mn pomp en lmm
zodat ik iig zeker weet dat daar niets mis mee is
voordat ik evt een bezoekje breng aan bv fasttech.
geen glans zonder wrijving
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
als het kan...... dan kunnen ze het daar!!!
ik zou ze gewoon even bellen en vragen. ze hebben heel veel autokennis en mogelijk hebben ze deze vraag al eerder aan de hand gehad.
ik zou ze gewoon even bellen en vragen. ze hebben heel veel autokennis en mogelijk hebben ze deze vraag al eerder aan de hand gehad.
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Woger
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 16.06.2006 - 15:57
- Locatie: Roosendaal
Ik heb mijn auto ook laten chippen bij fasttech en nog steeds erg tevreden. Ik heb hem destijds voornamelijk laten chippen omdat de volvo dealer zei dat er geen probleem was met de auto (uitlezen gaf geen storing) en dat ie gewoon traag was ingereden.
Fasttech heeft hem gechipped en na 15 meter testrit hadden ze al door dat de LMM kapot was. Ze hadden er nog een liggen en 10 minuten later had ik er 70PK bij!
Het probleem van het afstellen van de pomp, volgens mij, was dat de distributieriemen los moeten en dat zou het relatief duur maken.
Fasttech heeft hem gechipped en na 15 meter testrit hadden ze al door dat de LMM kapot was. Ze hadden er nog een liggen en 10 minuten later had ik er 70PK bij!
Het probleem van het afstellen van de pomp, volgens mij, was dat de distributieriemen los moeten en dat zou het relatief duur maken.
S40 2.0 Lpi - 1996
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
V70 2.5D - 2000 - Fasttech
C70 Cabrio T5 - 1999
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ik weet niet of de distributieriem los moet, maar ik heb ook altijd begrepen dat het nog best een klusje is, dat afstellen. Het lijkt me sterk dat een Volvo dealer dat voor 50,- doet. Of wel ?Woger schreef:...
Het probleem van het afstellen van de pomp, volgens mij, was dat de distributieriemen los moeten en dat zou het relatief duur maken.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat lijkt me niet voor 50 euro,het belangrijkste is dat de nokkenastiming ook goed staat,dus als je het zeker wilt weten moet je bij het begin beginnen.
Als de nokkenastiming niet klopt ten opzichte van de krukas,krijg je ook de brandstofpomp niet op tijd..
Als de nokkenastiming niet klopt ten opzichte van de krukas,krijg je ook de brandstofpomp niet op tijd..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
afgelopen week twee TDI ,s gezien van het forum waar totaal niets van klopte ,van de afstelling.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
heb inmiddels mn pomp laten controleren,en
hij stond idd niet op tijd.
de pomp is op tijd gezet(heeft niets met distributieriem temaken.aparte riem)
maar geen verbetering in rijden gemerkt.

hij stond idd niet op tijd.
de pomp is op tijd gezet(heeft niets met distributieriem temaken.aparte riem)
maar geen verbetering in rijden gemerkt.

geen glans zonder wrijving
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
de afstelling heeft wel degelijk met de distributieriem te maken,als de nokkenas timing niet klopt ,klopt de pomptiming ook niet!
het is een aparte riem,maar deze zit wel op de dezelfde as als de pompriem.
het is een aparte riem,maar deze zit wel op de dezelfde as als de pompriem.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
Ramon&Ramon schreef: het is een aparte riem,maar deze zit wel op de dezelfde as als de pompriem.
je hebt helemaal gelijk ramon&ramon wat betreft de afstelling.
maar Ike v70dacht dat mischien de distributieriem eraf moest
ivm. afstellen pomp.
maar zoals gezegd,mn pomp stond dus niet op tijd, volgens de testkast
daarna is de pomp "goed""gezet,ook weer gecontroleerd met de testkast.
maar ad distributiezijde is niets gebeurd/afgesteld.
dus als ik het goed begrijp,dan kan het dus nog zo zijn dat de pomp niet goed op tijd staat?
iig rijd de auto niet beter hierdoor,ik verneem nu zelfs bijna niet waarneembare schokjes bij constante snelheid/toerental.
ook de schokjes bij dalend toerental bij bv afremmen op de motor
zijn nog aan wezig
geen glans zonder wrijving
Ik ben (nog) niet zo thuis in de distributie van de Volvo-diesels, maar misschien dat @Ramon dat weet.
Als je de krukas op tijd zet dan kan je bovenaan toch zien of de nokkenassen t.o.v. de achterplaat op tijd staan?
Indien deze diesels ook voorzien zijn variabele kleptiming, dan kan het een tand fout staan. Onkunde is dat dan.
Dat de pomp al niet op tijd stond, geeft al te denken....... :?
Als je de krukas op tijd zet dan kan je bovenaan toch zien of de nokkenassen t.o.v. de achterplaat op tijd staan?
Indien deze diesels ook voorzien zijn variabele kleptiming, dan kan het een tand fout staan. Onkunde is dat dan.
Dat de pomp al niet op tijd stond, geeft al te denken....... :?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Eerst moet de nokkenastiming kloppen en dan de pomptiming goed afstellen,andersom gaat helaas niet..
Dus om de nokkenas timing te controleren moet aan de pompkant de boel los.
Als dat goed afgesteld staat,dan pas kun je de pomptiming doen...
Dus om de nokkenas timing te controleren moet aan de pompkant de boel los.
Als dat goed afgesteld staat,dan pas kun je de pomptiming doen...