aankoopadvies V50 T5

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Guestuser

Is er iemand met goeie / slechte ervaringen en evt aankoopadvies ( waar opletten etc) met een v50 T5 uit 2004.
Heb interesse in deze auto maar heb geen ervaring met volvo in het algemeen. Mijn 2e optie zou een xc70 uit 2001 zijn.Ook hierover zijn reacties welkom.
Alvast bedankt.
Sjoerd
drowel
5th Gear member

Ben zelf in het bezit van een V50 T5 uit 2004, geweldige auto. Rijd gewoon erg lekker. Auto rijd heerlijk rustig op de snelweg, maar is ook echt heel snel indien gewenst. Gewoon doen dus!
Bakboord1
4th Gear member

Wil je specifiek iets weten over de motor die in de t5 ligt of over een V50 algemeen van dat bouwjaar?
Over het laatste is al aardig wat bekend.
Over het eerste niet en helaas kan ik daar ook bij van dienst zijn.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
hans98
4th Gear member

Het enige advies is dat als je echt wil sporten, je een handbak moet nemen. (wil je iets minder sporten zonder te zweten, neem dan een Geartronic :-) )
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Guestuser

Het gaat mij om de T5 motor in combinatie met de v50.
Zo'n auto heeft altijd specifieke zaken waar je als koper op moet letten. Deze zou ik graag willen weten. Bijv extra op de aandrijflijn letten, gevoelige remmen. Hoe kun je zien of de vorige eigenaar hard heeft gereden(behalve de gewoonlijke zaken) etc.
Alvast bedankt
wildcheese
Starter

Ik heb een T5 AWD. De AWD kan ik alleen aanraden als je regelmatig een aanhanger moet trekken. Anders is het alleen maar extra gewicht wat ook nog eens stuk kan gaan. Mijne heeft al 2 keer serieuze defecten gehad.

De T5 is verder een lekkere reisauto. Persoonlijk vind ik niet dat het een snelle auto is, ik had hiervoor een T4 die wel een kick gaf. DeT4 is door een kennis overgenomen, op de snelweg maakt die T4 gehakt van m'n T5.

Ik heb verder nog ontzettend veel storingen gehad, maar de meeste zijn inmiddels opgelost of in ieder geval bekend bij Volvo.

Slechts een opvallend punt: bij kantelende motor (optrekken, afremmen op de moter etc) hoor je een tik - althans, bij mij. Dat kan opgelost worden, en ik quotte de dealer nu letterlijk: loctite te gebruiken om de motor en aandrijfunit aan elkaar te koppelen (/lijmen). Mocht je ooit een nieuwe koppeling nodig hebben, dan wordt dat een lastig verhaal als dat bij jouw T5 ook het geval is. Bij mij is het een leaseauto, dus ik kan er niet mee zitten, maar ik gaf wel aan de dealer aan dit nogal vreemd te vinden. Ik weet overigens niet of dit alleen voor de AWD versie geldt.
Guestuser

@ wildcheese, Bedankt voor je reactie.
Ga van de week proef rijden en dan ik het zeker in de gaten houden.
Mochten er nog meer mensen zijn met zulke tips/opmerkingen dan hou ik me aanbevolen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”