en hij komt wel uit MIJN portefeuille he en niet uit die van mijn werkgever
afbieden op de prijs
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
wat heet, een C30 staat in Belgie std. op 15" velgen (net als de S40/V50)Ben schreef:Appels en peren jongens.
Nederland <-> Belgie
Kale auto <-> aangeklede auto
-
- 2nd Gear member
wat heet, een C30 staat in Belgie std. op 15" velgen (net als de S40/V50)[/quote]
Hadden m'n oude sneeuwkettingen in Belgie nog wel gepast ws.....
Jaja, ik weet het volstrekt belachelijke opmerking en helmaal of topic...
Maar ik vind, afgezien van dat je idd. niet helemaal mag vergelijken de prijsverschillen toch best fors, komt volgens mij ook wel door een belasting als BPM in Nederland
Hadden m'n oude sneeuwkettingen in Belgie nog wel gepast ws.....

Jaja, ik weet het volstrekt belachelijke opmerking en helmaal of topic...
Maar ik vind, afgezien van dat je idd. niet helemaal mag vergelijken de prijsverschillen toch best fors, komt volgens mij ook wel door een belasting als BPM in Nederland
- patrice
- 3rd Gear member
hallo, toen ik mijn nieuwe v50 1.6d heb besteld , heb ik boven de basisprijs van 24.950 euro, 500 euro betaald voor de topline versie, + nog een paar euros extra opties, dus in totaal heb ik 27000 euro betaald, als je al deze opties en topline aan normale prijs moet uitrekenen dan kom ik zomaar rond de 30000 euro, en dan hou ik dus nog rekening bij dat de topline normaal gezien rond de 3000 euro kost (echte waarde van de opties appart over de 5000 euro) : in totaal is mijn wagen dus bijna 32500 waard, als je dit vergelijkt met de 27000 die ik betaald heb , is dat ook 16% goedkoper dan normaal, en dan heb ik nog de volvo tapijtjes gekregen van de garage, en sneeuwbanden ipv zomerbanden voor amper 100 euro extra, en... 5 jaar waarborg ipv 2 jaar..., als dat geen goede deal is dan weet ik het niet..., uiteindelijk bol ik met een goed uitgeruste volvo v50 voor de prijs van een ford focus 1.6tdci ghia met ongeveer dezelfde opties, en met maar 2 jaar garantie, bij volvo sterckx krijg je altijd 5 jaar garantie en dat vind ik een pluspunt, aangezien het ook privé wagen is en geen lease of dergelijke!
conclusie: een volvo moet je kopen als ze speciale acties doen, dan krijg je nog meer wagen voor uw geld. (momenteel is topline niet aan 500 euro maar aan 300 euro) groetjes en succes met de volgende aankopen...
conclusie: een volvo moet je kopen als ze speciale acties doen, dan krijg je nog meer wagen voor uw geld. (momenteel is topline niet aan 500 euro maar aan 300 euro) groetjes en succes met de volgende aankopen...
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
-
- 1st Gear member
Ik weet niet of de volvo dealers zo blij zijn met dit onderwerp
.
Heb recentelijk een volvo v70 2.0d kinetic, met alarm en bluetooth geleased. De leasemaatschappij kreeg 11% en mijn dealer is daarin na wat ruggespraak in meegegaan. Normaalgesproken hoef ik niet het onderste uit de kan en gun ik de dealers ook een hun marge. Zonder inruil is 8% volgens mij een goede deal.

Heb recentelijk een volvo v70 2.0d kinetic, met alarm en bluetooth geleased. De leasemaatschappij kreeg 11% en mijn dealer is daarin na wat ruggespraak in meegegaan. Normaalgesproken hoef ik niet het onderste uit de kan en gun ik de dealers ook een hun marge. Zonder inruil is 8% volgens mij een goede deal.
- patrice
- 3rd Gear member
ik ga helemaal met u akkoord, iedereen moet zijn brood verdienen, een ook de volvo garages, maar volgens mij is die 'topline' versie, aan verminderde prijs een promotie van volvo belgië en niet van de garage zelf, dat zal dus niet veel aan zijn marge veranderen denk ik, ik heb trouwens niet afgeboden, de verkoper heeft het mij zo in de hand geplaatst, en natuurlijk heb ik dit allemaal aangenomen, ik was ook vergeten te zeggen, dat ik boven die goede prijs, de garage open was om mijn oude wagen terug te nemen, (toyota celica) en dan nog 1500 euro meer dan bij toyota zelf...
een zeer goede garage dus, met goede klantendienst, zeer goede en vriendelijke verkoper, en voor zo een garage maak ik goede publiciteit, ik heb hem al twee nieuwe klanten gestuurd, die ook heel blij zijn
(ps: aangezien ik mijn wagen zelf heb kunnen verkopen aan een particulier, en dat die 1 maand voor leveringstijd van de v50 al weg was, heb ik nog een gratis vervangwagen gekregen ook
)
volvo for life, ik denk het wel, maar dat zal dus ook afhangen van de garage en zeker van de verkoper, ik ben een trouwe klant, en ik ben de verkoper blijven volgen van toyota tot volvo, hopelijk blijft hij daar maar een beetje...
een zeer goede garage dus, met goede klantendienst, zeer goede en vriendelijke verkoper, en voor zo een garage maak ik goede publiciteit, ik heb hem al twee nieuwe klanten gestuurd, die ook heel blij zijn

(ps: aangezien ik mijn wagen zelf heb kunnen verkopen aan een particulier, en dat die 1 maand voor leveringstijd van de v50 al weg was, heb ik nog een gratis vervangwagen gekregen ook

volvo for life, ik denk het wel, maar dat zal dus ook afhangen van de garage en zeker van de verkoper, ik ben een trouwe klant, en ik ben de verkoper blijven volgen van toyota tot volvo, hopelijk blijft hij daar maar een beetje...
volvo v50 1.6d topline titanium grey, calacite cream leer, high performance audio, 17 duim aez intenso
-
- 2nd Gear member
Was die 8% alleen op de catalogusprijs en de fabrieksopties, of kreeg je ook nog korting op de accessoires?Herror schreef:Ik kreeg ook 8%, en toen bekend werd dat de prijzen veranderden bij de overgang van MY07 naar MY08 ben ik daar ook nog in gecompenseerd ... dus al met al meer dan die 8% gekregen
Ik heb een offerte gekregen met 8% korting op catalogusprijs en fabrieksopties (dus audio-line, metallic lak, 17" en loadcover bv), maar geen enkele korting op de accessoires (bodykit, sportstuur, parrot etc). Ik heb het idee dat daar nog wel wat vanaf kan, niet? Overigens gaat het in mijn geval om een leasewagen, dus van inruil is geen sprake.
- Poolrev
- 5th Gear member
Waarom zou je korting willen hebben op de catalogusprijs (af-fabriek) met een lease-wagen? Want daar heb je zelf geen voordeel bij, want je bijtelling blijft op hetzelfde niveau. De enige die een voordeel bij die korting heeft, is de lease-maatschappij.Roach schreef:Overigens gaat het in mijn geval om een leasewagen, dus van inruil is geen sprake.
Ik zou als ik jou was die korting om laten zetten naar een korting op accessoires ipv fabrieksopties, dan heb je er zelf ook wat aan
-
- 2nd Gear member
He? Ik heb toch nu een offerte met een lagere catalogusprijs (hmm, bij nader inzien klinkt dit niet logisch)? De fiscale waarde voor de bijtelling wordt toch berekend op basis van de prijs van de auto plus fabrieksopties?Poolrev schreef:Waarom zou je korting willen hebben op de catalogusprijs (af-fabriek) met een lease-wagen? Want daar heb je zelf geen voordeel bij, want je bijtelling blijft op hetzelfde niveau. De enige die een voordeel bij die korting heeft, is de lease-maatschappij.Roach schreef:Overigens gaat het in mijn geval om een leasewagen, dus van inruil is geen sprake.
Ik zou als ik jou was die korting om laten zetten naar een korting op accessoires ipv fabrieksopties, dan heb je er zelf ook wat aan.
-
- 1st Gear member
Niet helemaal, je betaalt bijtelling over de catalogusprijs zonder korting. Zoals deze in de folder=catalogus van volvo staat. Voor de bijtelling schiet je daar niets mee op. Het maandelijkse leasebedrag wordt bepaald door de leasemaatschallij op basis van de werkelijke aanschafprijs. Als je dus zelf bij moet betalen dan wordt dat bij een hogere korting natuurlijk minder.
-
- 2nd Gear member
Ah, dus ik krijg er wel een lager leasebedrag mee, waarmee ik dus inderdaad minder eigen bijdrage betaal, maar korting op de bijtelling is dus sowieso niet haalbaar omdat daarvoor naar de originele catalogusprijs wordt gekeken en niet naar de daadwerkelijk betaalde prijs? Ik vind het belachelijk als dat zo zou werken trouwens!
May 9th: C30 2.0D Momentum Cosmic White & Flint Grey / Zaurak Diamond Cut 17"; / off black and aluminium interior / Audio Line / sports steering wheel, gear knob, pedals and floor mats
- Poolrev
- 5th Gear member
Of je een lager leasebedrag zal krijgen hangt van je leasemaatschappij af. Maar als je korting op accessoires krijgt van de dealer, krijg je sowieso een lagere leaseprijs. Dit omdat je op de offerte de korting niet terug hoeft te laten komen. De accessoires worden dan voor een lager bedrag op de offerte gezet, tenminste, zo is het bij mij gedaan en dat heeft heel goed gewerktRoach schreef:Ah, dus ik krijg er wel een lager leasebedrag mee, waarmee ik dus inderdaad minder eigen bijdrage betaal, maar korting op de bijtelling is dus sowieso niet haalbaar omdat daarvoor naar de originele catalogusprijs wordt gekeken en niet naar de daadwerkelijk betaalde prijs? Ik vind het belachelijk als dat zo zou werken trouwens!

En idd, de belastingdienst kijkt naar de cataloguswaarde zoals in de brochure zegmaar, niet naar de prijs zoalstie is betaald, want het bedrag van de btw en bpm blijft even hoog...
-
- 1st Gear member
Bij accessoires is de bijtelling afhankelijk of deze af-fabriek of door de dealer worden aangebracht. Af-fabriek dan betaal je over de cataloguswaarde van de accessoire. Vandaar dat je vaak de business paketten ziet die in de catalogus erg goedkoop zijn, maar waar je vervolgens geen korting meer op krijgt. Alles dat de dealer doet is vervolgens bijtellingsvrij.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
de btw kan door korting natuurlijk wel afwijken, de bpm daarentegen nooit en daardaan is je bijtelling gerelateerd
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Dat weet ik. Echter, metallic lak en bv audio-line zijn af-fabriek, en daar betaal je dus bijtelling over. Als je daar vervolgens korting op weet te bedingen, hetgeen betekent dat de leasemaatschappij een lager bedrag betaalt voor die auto, dan moet je nog steeds over de cataloguswaarde bijtelling betalen. Het is toch idioot dat je dan dus belasting zit te betalen over een bedrag dat helemaal nooit betaald is?!mterlaak schreef:... Alles dat de dealer doet is vervolgens bijtellingsvrij.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Nee, er is een BPM bepaald voor jouw auto, die BPM wordt ook 1 op 1 betaald en die BPM is dan weer de basis waarop bijtelling betaald dient te worden.
Als jij jouw auto zakelijk gratis krijgen zou (wat in loondienst ook min of meer zo is) betaal je altijd diezelfde aan de BPM gerelateerde bijtelling, het is allemaal niet anders.
Als jij jouw auto zakelijk gratis krijgen zou (wat in loondienst ook min of meer zo is) betaal je altijd diezelfde aan de BPM gerelateerde bijtelling, het is allemaal niet anders.
-
- 2nd Gear member
Bij mijn weten is bijtelling gebaseerd op 25% van de netto catalogusprijs.
Overigens krijg ik mijn auto helemaal niet gratis, ik betaal namelijk naast de bijtelling (op een auto van 36.000 is dat bruto 750 euro per maand!) en ook een eigen bijdrage. Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.
Ik merk dat ik bij de dealer vooral profijt ga hebben van korting op de accessoires, en dat korting op de auto zelf vooral een voordeel oplevert voor de leasemaatschappij. Of ik er een lager leasetarief voor krijg is dus onzeker.
Overigens krijg ik mijn auto helemaal niet gratis, ik betaal namelijk naast de bijtelling (op een auto van 36.000 is dat bruto 750 euro per maand!) en ook een eigen bijdrage. Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.
Ik merk dat ik bij de dealer vooral profijt ga hebben van korting op de accessoires, en dat korting op de auto zelf vooral een voordeel oplevert voor de leasemaatschappij. Of ik er een lager leasetarief voor krijg is dus onzeker.
May 9th: C30 2.0D Momentum Cosmic White & Flint Grey / Zaurak Diamond Cut 17"; / off black and aluminium interior / Audio Line / sports steering wheel, gear knob, pedals and floor mats
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
De nettocatalogusprijs is de brutoprijs minus de BPM, dat klopt dus niet, de bijtelling is altijd bepaald over de brutoacataloguswaarde.
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Ik betaal momenteel bijtelling over mijn voorloopauto, en dat is een Corsa 1.3 CDTI Business van 20.145 euro catalogusprijs.
De bijtelling bij 22% was 369,33 bruto per maand, hetgeen precies klopt. Immers, 369,33 x 12 / 0,22 = 20.145. Mijn huidige salarisstrook heb ik nog niet gezien, maar ik ben er zeker van dat de bruto bijtelling voor die Corsa nu 20145 * 0,25 / 12 = 419,69 is.
De bijtelling bij 22% was 369,33 bruto per maand, hetgeen precies klopt. Immers, 369,33 x 12 / 0,22 = 20.145. Mijn huidige salarisstrook heb ik nog niet gezien, maar ik ben er zeker van dat de bruto bijtelling voor die Corsa nu 20145 * 0,25 / 12 = 419,69 is.