Bij deze stel ik me even voor: ik ben Wouter, 19 jaar, studeer aan de Hogeschool Zuyd te Maastricht, hier studeer ik International Business and Languages.
Dit jaar wil ik een Volvo 460 aanschaffen (440 kan ook, volgens mij is het enigste verschil de achterklep) Het zijn in principe geen zware auto's (1000 kilo) en volgens mij slurpen ze ook niet zoveel door de lichte motoren. (Renault)
Ik kan er niets aan doen, ik houd van stijl, ruimte, en degelijkheid. Een aziaat is voor mij niet weggelegd.

De belasting is dan € 20,75 per maand, verzekering is een ander verhaal, dat wordt een duurdere grap, zeker voor mijn 0 schadevrije jaren, en risicogroep

Graag van advies over de volvo 460/440.
- Waar moet ik op letten bij aankoop?
- Wat zijn de kostenposten van zo een auto?
- Eventuele extra dingen die ik zou moeten weten van deze auto?
- Extra vragen waar ik dus totaal niet aan heb gedacht

En conclusie: raden jullie het mij aan deze auto te kopen?
Mijn budget is momenteel rond de € 1.400, zoekmachinetjes op internet laten zien dat deze auto's al vanaf 250 euro (met APK) van de toonbank rollen. Dit is natuurlijk niet realistisch, toch moet ik volgens mij rekening houden met de kilometerstand omdat het Renault motoren blijven, geen auto kopen boven de 300.000 km zeg maar.
Maar ik ben natuurlijk maar een liefhebber. Ik ben opgevoed met Volvo, we hebben een 244, 945, en 855 thuis gehad en nu een V70 in de garage staan.
Bij voorbaat dank voor je reactie!
mgv,
Wouter van Kempen