Vadis, beter contact met je volvo

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jgruijs
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 20.11.2005 - 21:02
Locatie: Engelen

Om het een en ander zelf te kunnen doen ben ik voornemens vadis op de kop te tikken. Je schijnt hiermee de Volvo uit te kunnen lezen en hier en daar zelfs wijzigingen aan te kunnen brengen. Denk maar aan het in twee fasen je volvo ontgrendelen (eerste druk is alleen de bestuurders kant, tweede druk alle deuren). Weet iemand of dit werkelijk kan? En kun je dan ook zelf software uploaden naar je volvo?

Lijkt me een leuke topic, want de software is regelmatig te verkrijgen op internet en zou dan leuke uurtjes volvo-communicatie plezier opleveren ;)

Er staat trouwens een leuke cursus op internet over vida/vadis check it!!

https://www.volvotechinfo.com
BAM!!!..sorry did i break your concentration? Must have been my Volvo
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Ik heb ook Vadis. het is leuk om te kijken hoe je auto in elkaar steekt. Maar contact maken met je auto verreist volgens mij wel iets meer als een stekker aan je laptop.
Ik zou me overgens niet wagen aan het uploaden van software in je auto.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
jgruijs
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 20.11.2005 - 21:02
Locatie: Engelen

Misschien zal ik ook niet direct software uploaden, maar mijn laptop aansluiten zal ik wel proberen, als ik weet hoe ik dit moet doen ;)

Misschien dat een mede forummer mij kan vertellen hoe dat moet? (iets met vtc2000 met een kabel??)
BAM!!!..sorry did i break your concentration? Must have been my Volvo
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

jgruijs schreef: Denk maar aan het in twee fasen je volvo ontgrendelen (eerste druk is alleen de bestuurders kant, tweede druk alle deuren). Weet iemand of dit werkelijk kan?
kan altijd.
maar.... dan moet je niet enkel wat draadjes en relais bijleggen, ook de benodigde software kunnen vinden/bemachtigen om het geheel aan te sturen als je origineel Volvo wil.
over de prijs/tijd mag je dan ook niet zeuren... :wink:
s80 1999
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05

Een maand of 2 geleden stond er een gebeuren op marktplaats om alle volvo's uit te lezen, was idd vtc 2000.
koste slecht rond de 2000 euro, vond ik toch wel iets te gek.
ik wou het nog melden hier op het forum maar toen ik een uurtje later keek was de advertentie ook weg.
Gebruikersavatar
HMG
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
Locatie: Veynes

Het is voor een particulier bijna onmogelijk om communicatie op te zetten tussen een Volvo en een Laptop. Wanneer dit gelukt is kun je geen software bestellen. Dit komt via een beveiligde lijn op de Vida trolley bij de garage binnen. Bijna onmogelijk om dat thuis te doen, maarja, er zijn natuurlijk altijd mensen die dat voor mekaar krijgen! Laat eens van je horen zou ik zeggen!
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”