OLIELEKKAGE

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pephond
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.10.2007 - 21:36

Enige weken geleden had ik een behoorlijke olielekkage o.m. via de keerring van de krukas. Die is vervangen maar lekt nog steeds. Ik heb begrepen dat dit te maken heeft met een "axiaal" bewegende krukas en derhalve is daar weinig aan te doen. Ik heb nu LecWec aan de olie toegevoegd hetgeen lekkende keerringen en pakkingen moet dichten. Heeft iemand hier ervaring mee of een ander idee misschien?
Afbeelding VOLVO 850 2.0I 20V GLT op LPG
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

ondermeer zeg je ? Op welke plekken nog meer wellicht heb je ook een te hoge carterdruk ten gevolge van lekkage langs je zuigerveren.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Dat soort middeltjes is eigenlijk bedoelt voor oude en verharde keerringen, daar zitten weekmakers in om ze weer soepel te maken. Op een nwe keerring werkt dit niet, die zijn nog soepel van nieuwheid. Ik denk dat bij nwe keerringen dit middel weleens averechts kan werken. Vaak is het probleem dat er een groefje op de krukas is ingesleten door de oude en verharde keerringen en inwerking van vuil. Daardoor kan een nwe niet meer goed aansluiten op de as. Soms lukt het met een andersoortige keerring met een dubbele lip, maar of deze ook verkrijgbaar zijn voor deze toepassing weet ik niet.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

2 vragen: Heb je het over de voorkant van het blok of de achterkant en is de keerring vervangen door een viltring zoals er origineel inzit of door een rubber keerring?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
pephond
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.10.2007 - 21:36

Er zat een rubber keerring in en nu ook weer (het blok is pas van 1993). Ik bedoel de voorkant van het blok (distributiezijde). De fabrikant van het middel beschrijft overigens dat het zeker ook werkzaam is bij nieuwe keerringen.... al was het maar uit voorzorg. Het moet ook werken bij pakkingen, dus of we het hier over weekmakers hebben betwijfel ik dan weer! Het middel is pas werkzaam na 150 Km. gereden te hebben. De andere lekkage die ik bescheef betrof een pakking tussen een deksel en het blok achter de distributie. Die pakking is ook vervangen.
Afbeelding VOLVO 850 2.0I 20V GLT op LPG
volvo rob
2nd Gear member
Berichten: 242
Lid geworden op: 04.07.2007 - 11:25
Locatie: Boornbergum

Carterventilatie misschien verstopt?


Klik voor een foto
..
.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”