Sneeuwkettingen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
maj.meier
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 28.12.2005 - 17:44
Locatie: Vlak bij m'n V70

Beste allemaal,
zojuist lid geworden nadat ik 3 weken geleden mijn eerste eigen volvo S60 (2.4, 170pk) ben gaan rijden 8) ...
In verband met de voorbereidingen op de wintersport meteen maar winterbanden erbij :?

Ik zou graag wat gebruikservaringen horen over sneeuwkettingen met de volvo S60. Ik vond het nogal bijzonder om te lezen dat volvo de centrax sneeuwkettingen aanbied, terwijl deze bij diverse testen als benedengemiddeld wordt genoemd. Iemand ervaring met de centrac kettingen ? andere kettingen ?

alvast bedankt voor de reactie(s)
Goofy07
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15.04.2005 - 19:36

Heb ze vorig jaar gebruikt en toen schoten ze eraf. Waarschijnlijk verkeerd gemonteerd. Daarom dit jaar maar een AWD gekocht :)

Jeffrey
Volvo V70 2005 D5 AWD Geartronic
Gebruikersavatar
HMG
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
Locatie: Veynes

Goofy07 schreef:Heb ze vorig jaar gebruikt en toen schoten ze eraf. Waarschijnlijk verkeerd gemonteerd. Daarom dit jaar maar een AWD gekocht :)

Jeffrey
Was er geen goedkopere oplossing?
Goofy07
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 15.04.2005 - 19:36

HMG schreef:
Goofy07 schreef:Heb ze vorig jaar gebruikt en toen schoten ze eraf. Waarschijnlijk verkeerd gemonteerd. Daarom dit jaar maar een AWD gekocht :)

Jeffrey
Was er geen goedkopere oplossing?
Ongetwijfeld, maar niet zo leuk :) Rijd btw super zeker icm winterbanden. Ga vrijdag naar Frankrijk en met de weersverwachtingen hoor je mij niet klagen: awd + winterbanden.
Volvo V70 2005 D5 AWD Geartronic
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”