Hoop dat ze je een keer aanpakken, was het niet in jouw land dat men recent een snelheidbeperking had door de te grote concentratie fijnstof?
Wetten en regels (dus ook ten aanzien het leefmileu) zijn er volgens sommigen alleen voor anderen, tikkie asociaal wel.
xc70 D5 my08 Geartronic tunen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
-
- 6th Gear member
soms zijn die wetten en regels absurd Bart.bart simpson schreef:Hoop dat ze je een keer aanpakken, was het niet in jouw land dat men recent een snelheidbeperking had door de te grote concentratie fijnstof?
Wetten en regels (dus ook ten aanzien het leefmileu) zijn er volgens sommigen alleen voor anderen, tikkie asociaal wel.
studies hebben zelfs uitgewezen dat de snelheidsbeperkingen voor de concentraties geen enkel resultaat bereikt hebben.
maar toch blijven de regels van kracht.
waar gaat het dan over?.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Je hebt een gekozen volksvertegenwoordiging die wetten en regels op democratische wijze maakt, veranderd c.q. verbeterd, kies dan massaal voor anders, tot die tijd zijn het wetten waar je je aan te houden hebt.
Alleen is die volksvertegenwoordiging van jullie momenteel niet in staat om de bijzaken van hoofdzaken te scheiden.
Of was die snelheidsbeperking door te hoge fijnstofconcentraties ergens anders? dan heb ik me namelijk vergist
Alleen is die volksvertegenwoordiging van jullie momenteel niet in staat om de bijzaken van hoofdzaken te scheiden.
Of was die snelheidsbeperking door te hoge fijnstofconcentraties ergens anders? dan heb ik me namelijk vergist
-
- 6th Gear member
ach over de volksvertegenwoordiging zullen we het maar even niet hebben.
als je weet dat er de ene wet moet uitgevonden worden om de andere hard te maken, of de wetten continu aanpast, waardoor het volk het bos niet meer ziet door de bomen ben je zowieso al verkeerd bezig.
en zo blijft het hier maar doorgaan...
en wat dacht je van rechters, die denken boven de wet te staan.
daar zijn geen tientallen voorbeelden van, maar honderden.
hier een recent voorbeeld:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... niet.dhtml
gezien de bijzondere bewijswaarde (ook weer volgens die wetten en regels die jij aanhaalt) is deze rechter verplicht een straf op te leggen.
het moraal is dat alle volksvertegenwoordigers hetzelfde zijn.
ze weten van geen hout pijlen maken, maar willen wel het volk (absurde) regels opleggen. :roll:

als je weet dat er de ene wet moet uitgevonden worden om de andere hard te maken, of de wetten continu aanpast, waardoor het volk het bos niet meer ziet door de bomen ben je zowieso al verkeerd bezig.
en zo blijft het hier maar doorgaan...
en wat dacht je van rechters, die denken boven de wet te staan.
daar zijn geen tientallen voorbeelden van, maar honderden.
hier een recent voorbeeld:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... niet.dhtml
gezien de bijzondere bewijswaarde (ook weer volgens die wetten en regels die jij aanhaalt) is deze rechter verplicht een straf op te leggen.
het moraal is dat alle volksvertegenwoordigers hetzelfde zijn.
ze weten van geen hout pijlen maken, maar willen wel het volk (absurde) regels opleggen. :roll:
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Toch is enige rudementaire zorg voor het eigen milieu niet echts iets dat de gemiddelde belg niet zou kunnen begrijpen, wetten en regels buiten beschouwing latende, tunen verhoogd o.a. de CO2 uitstoot, en zoals mYst zelf ook al aangeeft ook de fijnstofuitstoot, wentel je er maar in
- Koidream
- 3rd Gear member
En toch zijn het 99% Nederlanders die het het hier hebben over tunen (en extra vervuilen dus) en zeker niet de Belgen...bart simpson schreef:Toch is enige rudementaire zorg voor het eigen milieu niet echts iets dat de gemiddelde belg niet zou kunnen begrijpen, wetten en regels buiten beschouwing latende, tunen verhoogd o.a. de CO2 uitstoot, en zoals mYst zelf ook al aangeeft ook de fijnstofuitstoot, wentel je er maar in
Kijk nu even in je eigen kast voor je begint te kokhalzen...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Lees hier van een Belg die zijn roetpartikelfilter wil gaan verwijderen, dat kom ik van Hollanders (nog) niet tegen.Koidream schreef:En toch zijn het 99% Nederlanders die het het hier hebben over tunen (en extra vervuilen dus) en zeker niet de Belgen...bart simpson schreef:Toch is enige rudementaire zorg voor het eigen milieu niet echts iets dat de gemiddelde belg niet zou kunnen begrijpen, wetten en regels buiten beschouwing latende, tunen verhoogd o.a. de CO2 uitstoot, en zoals mYst zelf ook al aangeeft ook de fijnstofuitstoot, wentel je er maar in
Kijk nu even in je eigen kast voor je begint te kokhalzen...
En zat ik er nu zo naast dat het Belgie was waar de fijnstofnorm zo royaal was overschreden dat het verkeer verplicht een snelheidsbeperking kreeg? kokhals lekker thuis.
- Koidream
- 3rd Gear member
Helemaal juist, maar misschien zijn wij het enige land dat een controle op het fijn stof uitvoert en actie onderneemt. Of denk je nu echt dat de wereld windstil is en dat enkel je eigen vervuiling aan je voordeur voorbijkomt.bart simpson schreef: En zat ik er nu zo naast dat het Belgie was waar de fijnstofnorm zo royaal was overschreden dat het verkeer verplicht een snelheidsbeperking kreeg?
Ik vond je hier een klein beetje kortzichtig Bart, dit ben ik niet van je gewoon...
Testen hebben uitgewezen dat een groot deel van de vervuiling op die enkele dagen vooral uit Duitsland (Ruhrgebied) kwam. En ja, dan moet het eerst door Nederland hé... :razz:
- Koidream
- 3rd Gear member
En ook hier heb je weer volkomen gelijk als je stelt dat het onzin is om je roetfilter te verwijderen, maar je leest dit van één Belg, maar je spreekt alweer (zoals het jou past) over ik citeer: "de gemiddelde Belg".bart simpson schreef:...Lees hier van een Belg die zijn roetpartikelfilter wil gaan verwijderen...
Weer kort door de bocht hé Bart.
Case closed, ik heb mijn zegje weer gedaan...

Een Nederbelg of was ik nu weer een Belglander? (zie andere topic voor degene die niet kan volgen :twisted: )
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Je hebt gelijk dat ik hier incidenten schets, maar de onnadenkende vanzelfsprekendheid waarmee deze acties overwogen worden is wel iets dat mij in milieuverband bezien zorgen baart, uiteraard net zozeer in Nederland.
-
- 6th Gear member
tja Bart, dat lijntje kan je even doortrekken.bart simpson schreef:de onnadenkende vanzelfsprekendheid waarmee deze acties overwogen worden is wel iets dat mij in milieuverband bezien zorgen baart,
men roept ook al meer dan jaaren dag dat lpg een schone brandstof is.
waarom worden we dan gestraft met een extra belasting als je ermee rijd?.
het antwoord is dan duidelijk lijkt me, blijkbaar gaat het toch niet om het milieu, dus wat let ons dan om te zeggen, Fuck met het milieu?.
- kmser
- 4th Gear member
Over het milieutoppic kan je lang bezig zijn. België is het land waar de roetfilters het laatst geïntroduceerd zijn. Ze zijn pas massaal afgekomen en beschikbaar geworden sinds de invoering van de EURO 4 norm. (Wij hebben 2 diesels uit 2005 waarop van de fabriek geen mogelijkheid bestond om een roetfilter te monteren BMW en Volvo), terwijl dit in Duitsland al standaard was. Over de volksvertegenwoordigers valt er niet veel te zeggen, zelf houden ze zich er niet aan, zijn er genoeg bewijzen van , en rijden ze met zware wagens. Maar als ze er iets van zouden zeggen worden ze direct onpopulair en zal de partij wel maatregelen nemen, want wij leven in een particratie en niet in een echte democratie. Dedecker is een mooi bewijs hiervan.
Grootste hilariteit voor Flahaut (ex minister defensie) die naar de voorstelling van 'An inconvenient truth' ging met de heli, maar zijn chauffeur moest ook komen (van de zelfde plaats als hem) om hem van de locale luchthaven naar de deur van de cinema te brengen. Zullen wij hun voorbeeld volgen, ze hebben toch een voorbeeldfunctie of is dat selectief?
Grootste hilariteit voor Flahaut (ex minister defensie) die naar de voorstelling van 'An inconvenient truth' ging met de heli, maar zijn chauffeur moest ook komen (van de zelfde plaats als hem) om hem van de locale luchthaven naar de deur van de cinema te brengen. Zullen wij hun voorbeeld volgen, ze hebben toch een voorbeeldfunctie of is dat selectief?
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
-
- 4th Gear member
Als je echt over het milieu wilt zeiken moetje maar ff hierheen komen. Auto's die klakkeloos 1 op 6 rijden of nog veel erger is de normaalste zaak van de wereld. katalysators kennen ze hier niet dus met de uitstoot van iedere SUV, VAN en pick-up zit het wel snor. Wat denkje anders van diesels (als die hier al rondrijden) daar komt pas een zwarte roetwolk uit. Loop dus nou niet op elkaar te zeiken.
- kmser
- 4th Gear member
Ik heb nog een bedenking bij tuning, wat is het alternatief? Rechtstreeks een grotere motor nemen (wat ik van plan ben) die direct ook meer vervuild. Deze redenering geld wel niet voor de starter van dit toppic aangezien dit al de zwaarste motor is.
We zijn denk ik toch weer een beetje aan het afwijken.
We zijn denk ik toch weer een beetje aan het afwijken.
BMW F800ST MY09
BMW F800ST MY09
- kmser
- 4th Gear member
Toch mogen onze diesels daar niet rijden, behalve de Bluetech's dan.Aantje schreef:Als je echt over het milieu wilt zeiken moetje maar ff hierheen komen. Auto's die klakkeloos 1 op 6 rijden of nog veel erger is de normaalste zaak van de wereld. katalysators kennen ze hier niet dus met de uitstoot van iedere SUV, VAN en pick-up zit het wel snor. Wat denkje anders van diesels (als die hier al rondrijden) daar komt pas een zwarte roetwolk uit. Loop dus nou niet op elkaar te zeiken.
BMW F800ST MY09
BMW F800ST MY09
- Fulaks
- 6th Gear member
België doet veel te weinig voor het milieu, dat staat als een paal boven water. Als milieubewuste mens heb ik bij de verbouwing van mijn huis resoluut gekozen voor extra dikke isolatie, luchtdichting, ventilatie met warmterecuperatie. Donderdag zijn de zonnepanelen geplaats voor warm water. Op mijn bedrijfsgebouw zijn we bezig om te onderzoeken of we het dak niet vol kunnen zetten met photovoltaïsche cellen voor stroomopwekking. Kortom : als je als Belg iets aan het milieu wil doen, dan moet je het gewoon zelf doen uit overtuiging, en niet voor de premies die er toch wel zijn.
Dit gezegd zijnde, als ik op de Antwerpse ring rustig de maximumsnelheid van 100 km/h rijdt, en ik kijk naar de nummerplaat van de auto's die mij aan 120 of véél meer voorbijgaan, dan zijn dit 9 van de 10 keer Nederlanders. Dus kom mij a.u.b. niet met opgestoken vingertje vertellen dat jullie veel meer doen voor het milieu, want blijkbaar stopt dat dan toch aan de grens.
Voor de rest even goede vrienden hoor. Feit is dat de overheid hier moet optreden, en iedereen gelijk voor de wet met een voor iedereen gelijke en redelijk pakkans. Wie niet horen wil moet voelen.
Overigens zal mijn auto NIET gechipt worden, hij is snel en soepel genoeg. Ik rij er doodgraag mee, maar ik ga zoveel mogelijk te voet of met de fiets.
Dit gezegd zijnde, als ik op de Antwerpse ring rustig de maximumsnelheid van 100 km/h rijdt, en ik kijk naar de nummerplaat van de auto's die mij aan 120 of véél meer voorbijgaan, dan zijn dit 9 van de 10 keer Nederlanders. Dus kom mij a.u.b. niet met opgestoken vingertje vertellen dat jullie veel meer doen voor het milieu, want blijkbaar stopt dat dan toch aan de grens.
Voor de rest even goede vrienden hoor. Feit is dat de overheid hier moet optreden, en iedereen gelijk voor de wet met een voor iedereen gelijke en redelijk pakkans. Wie niet horen wil moet voelen.
Overigens zal mijn auto NIET gechipt worden, hij is snel en soepel genoeg. Ik rij er doodgraag mee, maar ik ga zoveel mogelijk te voet of met de fiets.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Paul
- Geartronic member
(ff offtopic)
hehehe, ja rij daar bij de ring inderdaad meestal ook 120 (en ja heb zo'n gele plaat)
Maar net even verder richting Breda (maar dan eigenlijk de andere kant op, richting antwerpen) staat tegenwoordig een vallende ster.
hehehe, ja rij daar bij de ring inderdaad meestal ook 120 (en ja heb zo'n gele plaat)
Maar net even verder richting Breda (maar dan eigenlijk de andere kant op, richting antwerpen) staat tegenwoordig een vallende ster.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
IK verblijf zelf ook niet langer dan strikt noodzakelijk in zo'n omgeving, neem ons dat dus aub niet kwalijkFulaks schreef:Dit gezegd zijnde, als ik op de Antwerpse ring rustig de maximumsnelheid van 100 km/h rijdt, en ik kijk naar de nummerplaat van de auto's die mij aan 120 of véél meer voorbijgaan, dan zijn dit 9 van de 10 keer Nederlanders. Dus kom mij a.u.b. niet met opgestoken vingertje vertellen dat jullie veel meer doen voor het milieu, want blijkbaar stopt dat dan toch aan de grens.
- Fulaks
- 6th Gear member
Toch was jij het die anderen gebrek aan burgerzin en aandacht voor het milieu verweet. Met welke gedachte rij je dan over die ring ? België is toch al naar de kl***n, dus hier mag alles ?bart simpson schreef:IK verblijf zelf ook niet langer dan strikt noodzakelijk in zo'n omgeving, neem ons dat dus aub niet kwalijk
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault