Goedendag
Heeft hier iemand ervaring met het plaatsen van een turbo op een 2.0 s40 uit 1996 ?.
Zoja zou ik het graag horen tegen wat voorn problemen jullie zijn aangelopen .
Mvg
Tim
Iemand ervaring met plaatsen van turbo op 2.0 ?
- J
- 3rd Gear member
Op de amrikaanse zuster site http://www.s40concepts.net/ kan je meer info vinden.
Is het alleen niet makkelijker om een 2.0T auto/blok te zoeken?
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
-
- Starter
Ja dit is waarschijnlijk wel makelijker ja ,maar helaas heb ik daar niet echt de ruimte voor .J schreef:Op de amrikaanse zuster site http://www.s40concepts.net/ kan je meer info vinden.
Ben al eens wezen kijken voor een betaalbare ruimte om hem helemaal beet te pakken maar helaas zijn deze schaars .
Ik werk zelf overigens in een garage maar daar zijn grote werkzaamheden niet toegestaan .

(overigens zijn bij de turbo motoren wel een helehoop onderdelen anders hoor ,diverse electronica ,versnelingsbak ,etc etc )
Mvg
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
volgens mij haal je veel te veel op je hals. Blok is inwendig ook nogal anders (compressie ed) dus moet je veel aanpassen om het heel te houden.
Het is voordeliger te kijken naar een 2.0T of T4 en de 2.0 aan een nieuwe trotse eigenaar te helpen. Zeker als je niet de ruimte hebt...
Het is voordeliger te kijken naar een 2.0T of T4 en de 2.0 aan een nieuwe trotse eigenaar te helpen. Zeker als je niet de ruimte hebt...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
HeeyyyVolvoMafia schreef:volgens mij haal je veel te veel op je hals. Blok is inwendig ook nogal anders (compressie ed) dus moet je veel aanpassen om het heel te houden.
Je hebt helemaal gelijk helaas ,maar ik wou het denk toch ook van andere horen .
De reden dat ik he graag wou is omdat de auto een erfenis is en ik er toch een soort van band mee heb (ik weet ut klinkt raar )
Ik moet eerlijk zegge dat ik geen volvo meer trug zou kopen ,al zou ik gaan kijken voor een andere auto .
Niet dat ik het slechte auto,s vind maar ik heb liever een awd of rwd .
Mvg
Tim
Hot word dus of er mee leven of een ander kopen

-
- 4th Gear member
En een chip anders dan? Geeft ook iets meer vermogen. Misschien het overwegen waard?!
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...