Volvo V70 2.3 T5, 2001, B5234T3, benzine
Met enige regelmaat geeft het linkerdisplay "dstc service vereist" aan.
Dit kan een week wegblijven en kan 3 keer per dag optreden.
Een reset, contact af en weer opnieuw starten verhelpt dit tijdelijk, echter geen oplossing.
1. Waar kan dit probleem zitten?
2. Is het DSTC systeem dan ook daadwerkelijk uitgeschakeld?
Een laatste variant, heb ik maar 1 keer gezien, was DSTC minder snelheid.
Graag jullie mening
DSTC service vereist
Het kan zijn dat een ABS sensor defect is.
Ik heb ook wel een gehoord dat een sensor-ring gescheurd is, waar door je onjuist signaal krijgt en dit gebeurd pas als het ABS ofwel het traction control wil ingrijpen.
Wat je zelf even kan controleren is of de centrale bout aan het linker voorwiel nog wel vast zit.
Als deze niet vast zit, wat wel vaker voorkomt (geen locktite gebruikt) heeft de aandrijfas iets speling met als gevolg onjuist signaal.
Als dit het niet is, toch even de computer uit laten lezen.
Ik heb ook wel een gehoord dat een sensor-ring gescheurd is, waar door je onjuist signaal krijgt en dit gebeurd pas als het ABS ofwel het traction control wil ingrijpen.
Wat je zelf even kan controleren is of de centrale bout aan het linker voorwiel nog wel vast zit.
Als deze niet vast zit, wat wel vaker voorkomt (geen locktite gebruikt) heeft de aandrijfas iets speling met als gevolg onjuist signaal.
Als dit het niet is, toch even de computer uit laten lezen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 27.06.2007 - 23:33
Bedankt zover!
Werkt het DSTC systeem met gyros(copen)?
Ik heb de laatste dagen, voordat ik startte, de sleutel een paar tellen in stand II laten staan. Hierdoor krijg ik nu het idee dat de gyros iets meer tijd krijgen om op toeren te komen.
Dit idee komt vanuit het feit dat ik op de middenconsole, ter hoogte van de audio een dergelijk geluid hoor...
Werkt het DSTC systeem met gyros(copen)?
Ik heb de laatste dagen, voordat ik startte, de sleutel een paar tellen in stand II laten staan. Hierdoor krijg ik nu het idee dat de gyros iets meer tijd krijgen om op toeren te komen.
Dit idee komt vanuit het feit dat ik op de middenconsole, ter hoogte van de audio een dergelijk geluid hoor...
Volvo V70 2.3 T5, 2001, B5234T3, benzine, from 0 to horny in 7,1 sec
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 15:46
- Locatie: Oegstgeest
Ha v7023t5,AlexV70 schreef: Wat je zelf even kan controleren is of de centrale bout aan het linker voorwiel nog wel vast zit.
Als deze niet vast zit, wat wel vaker voorkomt (geen locktite gebruikt) heeft de aandrijfas iets speling met als gevolg onjuist signaal.
Jouw klacht herken ik, heb ik ook weleens gehad. Bovenstaande quote van AlexV70 was bij mij de oplossing. Bij de dealer kostte het ze ongeveer 5 min. om de fout te constateren en ong. 5 min. om de centrale bout (a €5 ofzo) te vervangen. Daarna nooit meer voorgekomen.
Succes, hoop dat je er wat aan hebt.
Ive
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
werkt bij die melding de cruise controle nog of niet?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 27.06.2007 - 23:33
Sorry voor de late response, maar het probleem is OPGELOST!
Ik moet Mathijs4 helemaal gelijk geven, er is 3 maanden geleden een nieuwe accu geplaatst en het probleem heeft zich nadien niet meer voorgedaan.
Alle andere inbreng bedankt, alleen voor mijn auto bleek dit niet de oplossing, wel de nieuwe accu.
ps. het is inderdaad een gyroscoop systeem die binnen een bepaalde tijd een bepaald toerental moeten hebben om het DSTC systeem goed te activeren, bij een te lage stroom wordt het te lage toerental van de gyros gezien als een foutmelding.
Ik moet Mathijs4 helemaal gelijk geven, er is 3 maanden geleden een nieuwe accu geplaatst en het probleem heeft zich nadien niet meer voorgedaan.
Alle andere inbreng bedankt, alleen voor mijn auto bleek dit niet de oplossing, wel de nieuwe accu.
ps. het is inderdaad een gyroscoop systeem die binnen een bepaalde tijd een bepaald toerental moeten hebben om het DSTC systeem goed te activeren, bij een te lage stroom wordt het te lage toerental van de gyros gezien als een foutmelding.
Volvo V70 2.3 T5, 2001, B5234T3, benzine, from 0 to horny in 7,1 sec
- tvc15
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 20:43
- Locatie: Twente
Dat is niet geheel correct, met de gyro wordt een hoeksnelheidssensor bedoeld, gemaakt m.b.v. micromachining technologie. In jouw geval (Continental MK20 DSTC-systeem) een sensor van de firma Systron Donner:ps. het is inderdaad een gyroscoop systeem die binnen een bepaalde tijd een bepaald toerental moeten hebben om het DSTC systeem goed te activeren, bij een te lage stroom wordt het te lage toerental van de gyros gezien als een foutmelding.
http://www.systronauto.com/technology/s ... ent_design