Zo tussen de buien door scheen hier warempel zelfs de zon nog even dus even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de stekkers onder de motorkap eens te voorzien van een laagje contactspray.
Aan de voorzijde van de motor een stekker gevonden waarvan de twee draden helemaal kaal waren en dus het koperwerk bloot lag, stekker losgehaald beschermkapje eraf en alles goed geisolleerd en weer teruggeplaatst, wilde nog een schema zoeken maar niet te vinden in de berg informatie op de nieuwe info site van onze mede volvo forum leden.
Heren erg bedankt voor het ter beschikking stellen en opzetten van deze site, een hoop werk geweest wat door mij zeker gewaardeerd word.
Afgelopen nacht door werkelijk hondenweer vanuit tilburg richting spijkenisse gereden en omdat mijn auto lijkt af te slaan bij intrappen koppeling bij lage toeren af en toe besloten om dus een rondje contactspray te doen.....
Recent zijn bougies en luchtfilter vervangen en ik denk persoonlijk dat ik bij een volgende tankbeurt een flesje injector cleaner erin moet gooien?
Komende nacht weer terug naar tilburg en kijken of er resultaat is behaald met misschien de contactspray. ( je weet het nooit natuurlijk )
Ook verdeelkap en kabels gedaan dus duimen maar.
Jullie horen nog van me.
Fijn weekend Ron.
jaarlijks contactspray rondje..
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
Zo eindelijk wakker na een nachtdienst....
Het rondje contactspray heeft daadwerkelijk geholpen denk ik alhoewel ik ook de bedrading verdenk die ik eerder vond gisteren die voor 90% bloot lag.
De bedrading van deze sensor zit onder de rechtse bougie bij mijn B18U motor dus wie weet waar deze voor is mag het zeggen?
Misschien dat ze contact maakten en voor mijn probleem zorgden, vreemd trouwens dat zo"n kabel bloot kan komen te liggen, lijkt me een erg stabiel liggende bekabeling die geen kant op kan of wil gaan tijdens het rijden ??
Nou goed ik ga me klaar maken voor een laatste nachtienst en morgenvroeg genieten van de rustige rit richting huis op een zo goed als verlaten snelweg, heerlijk om het een keer in een kleine 35 minuten te rijden ipv een uur
)
Mensen allemaal een vrolijk pasen en see-ya.
Ron
Het rondje contactspray heeft daadwerkelijk geholpen denk ik alhoewel ik ook de bedrading verdenk die ik eerder vond gisteren die voor 90% bloot lag.
De bedrading van deze sensor zit onder de rechtse bougie bij mijn B18U motor dus wie weet waar deze voor is mag het zeggen?
Misschien dat ze contact maakten en voor mijn probleem zorgden, vreemd trouwens dat zo"n kabel bloot kan komen te liggen, lijkt me een erg stabiel liggende bekabeling die geen kant op kan of wil gaan tijdens het rijden ??
Nou goed ik ga me klaar maken voor een laatste nachtienst en morgenvroeg genieten van de rustige rit richting huis op een zo goed als verlaten snelweg, heerlijk om het een keer in een kleine 35 minuten te rijden ipv een uur

Mensen allemaal een vrolijk pasen en see-ya.
Ron