Welk type navigatie heeft V40

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
robiwankenobi
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18.03.2008 - 20:53

Ik ga aanstaande vrijdag trotse eigenaar worden van een prachtige v40 en daarmee ga ik mij scharen tot het selecte gezelschap volvo rijders!!! Ik ben echter aan het zoeken geslagen naar het type/merk/nummer van mijn navtech (of is het navteq) navigatiesysteem maar weet iemand hoe ik daar achter kan komen?? Het is een standaard geintegreerd systeem van Navtech, maar ik weet niet welke soort kaarten ik moet aanschaffen. Wie kan mij helpen? Het gaat om een Volvo V40 Bouwjaar 10-2002.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Is dat niet de HU1205?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
robiwankenobi
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18.03.2008 - 20:53

Oceanracer schreef:Is dat niet de HU1205?
Bedankt! Ik heb even een foto van het interier bekeken en het is duidelijk. Ik heb inderdaad een HU1205. Ontzettend bedankt voor de snelle reactie!!!
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

CDrom's is via de dealer aan te komen, maar ook "via via".
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Robbyboy
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27.10.2007 - 23:16
Locatie: hoofddorp

via via ?

ook ik ga over enkele dagen de trotse bezitter worden van mijn eerste Volvo en wel een V40.
beter een ster in m'n ruit dan in m'n gril.




'
Trallie
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.03.2008 - 23:59
Locatie: Deventer

Ik krijg vrijdag ook een V40 uit 2004. Hier zit ook de HU-1205 in. Misschien stom, maar als je de navigatie aan hebt staan kun je dan geen CD Muziek meer draaien? Of laadt je de Navigatie CD in het geheugen? Als dat namelijk niet samen kan werken dan overweeg ik het hele ding eruit te halen en mijn USB radio over te laten zetten en een losse navigatie op het raam te plakken. Wie heeft hier ervaring mee. Nogmaals misschien dom, maar ik weet niets van deze HU-1205.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Je kunt aan het begin van de rit de CD-rom plaatsen voor het bepalen van de route. Als deze is ingelezen, kun je de CD-rom verwijderen en een muziek CD plaatsen. Mocht je onverhoopt van de route afwijken, is dit niet gelijk een probleem. Mocht dit meer dan enkele kilometers betreffen, dan zal de HU1205 weer (voor even) om de CD-rom vragen.

Je kunt ook overwegen een 10 CD-wisselaar aan te sluiten, waarin je de muziek CD's plaatst en je in de HU1205 zelf denavigatie CD-rom kunt laten zitten. Deze zijn gebruikt niet al te duur meer.

Een andere optie is het aansluiten van je iPod. Hiervoor is een iMIV noodzakelijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Trallie
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.03.2008 - 23:59
Locatie: Deventer

Heel erg bedankt. Ik ben hier reuze mee geholpen. Nou nog op zoek naar de Navigatie CD's, die zitten er niet bij. Ik heb geen iPod en wat een iMIV is weet ik niet. Ik heb nu een radio cd met USB sticks en die is fantastisch, maar eigenlijk vond ik het zonde om de originele navi eruit te gooien en mijn radio te plaatsen. Met MP3 CD's heb je ook uren muziek immers. Nogmaals fijn en bedankt voor je hulp.
Gebruikersavatar
Franswa
5th Gear member
Berichten: 1188
Lid geworden op: 05.01.2007 - 16:46
Locatie: Z-Holland

Als je belangstelling hebt moet je me even een PM sturen ik heb nog een set liggen van 2005.
V40 T3R Polar + Sport GT
robiwankenobi
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18.03.2008 - 20:53

Trallie schreef:Heel erg bedankt. Ik ben hier reuze mee geholpen. Nou nog op zoek naar de Navigatie CD's, die zitten er niet bij. Ik heb geen iPod en wat een iMIV is weet ik niet. Ik heb nu een radio cd met USB sticks en die is fantastisch, maar eigenlijk vond ik het zonde om de originele navi eruit te gooien en mijn radio te plaatsen. Met MP3 CD's heb je ook uren muziek immers. Nogmaals fijn en bedankt voor je hulp.
Hallo mede Volvo rijder! Ben je ook al lekker rondjes aan het rijden in je "nieuwe" volvo? Ik heb mezelf alvast wat verdiept in de navigatie cd's en ik heb inmiddels via internet de gehele collectie Europa 2007 binnengehaald. Alleen nog even testen, maar als je interesse hebt, laat het maar even weten! Groetjes, Robert
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

[quote="Trallie"]Met MP3 CD's heb je ook uren muziek immers. quote]

Helaas zal de HU-1205 geen mp3's af kunnen spelen, mits ze uit je iPod komen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Trallie
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.03.2008 - 23:59
Locatie: Deventer

Jammer, dus maar gewone cd's mee. Bedankt voor de info, anders had ik op mijn a.s. vakantie raar staan te kijken en ook hevig gebaald. Beste groet,
Elaine
Trallie
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.03.2008 - 23:59
Locatie: Deventer

Iedereen die me geholpen heeft, reuze bedankt! Vanmiddag heb ik hem opgehaald en het rijdt fantastisch. Heel veel toeters en bellen erop, moet echt het boekje gaan lezen. Mijn S40 had heel veel dingen niet. Er zat een Benelux CD bij en hij heeft me al thuisgebracht. Robert, stuur je me even een e-mail of een pm? Elaine
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”