Slecht starten V50 2.0D
- Mistral
- 2nd Gear member
Ik ben het eens met bovenstaande positieve reacties. Het is een fijne en krachtige motor met een prettig koppelverloop, waardoor er altijd kracht voorhanden is. Is het er even niet, dan maak je die door de prettig (strak en kort) schakelende zesbak van verzet te wisselen.
Naast de koude startproblemen die nu grotendeels zijn opgelost heb ik sinds het begin (feb 05) dat de motor (indien warm) niet altijd heel mooi stationnair loopt. De andere problemen met de EGR-klep geldt met name voor modeljaar 2004. Deze auto's verloren ineens alle trekkracht. Bij mij is in september alleen de software voor de EGR-klep aangepast, om het motorgeluid dat steeds meer werd terug te dringen. Inmiddels ook opgelost.
Kortom, een fijne auto.
Naast de koude startproblemen die nu grotendeels zijn opgelost heb ik sinds het begin (feb 05) dat de motor (indien warm) niet altijd heel mooi stationnair loopt. De andere problemen met de EGR-klep geldt met name voor modeljaar 2004. Deze auto's verloren ineens alle trekkracht. Bij mij is in september alleen de software voor de EGR-klep aangepast, om het motorgeluid dat steeds meer werd terug te dringen. Inmiddels ook opgelost.
Kortom, een fijne auto.
S60 2.0T Drivers Ed. Aut., Orestes 17"; RTI High Perf., Barents blue (2008)
V50 2.4i 170 Kinetic Geartronic Premium Sound, Silver (2005)
V50 2.0D Base, Mistral Green (2005)
-
- 2nd Gear member
OK, bedankt voor jullie reacties. Het lijkt er dus op dat ik deze auto zonder problemen kan kiezen. Nu maar eens binnenkort een proefrit organiseren. Hoe langer ik er naar kijk, des te meer ik gecharmeerd ben van deze auto...
- Summum
- 6th Gear member
Oh oh...de eerste tekenen van verliefdheid! :love4:eric_audio schreef:OK, bedankt voor jullie reacties. Het lijkt er dus op dat ik deze auto zonder problemen kan kiezen. Nu maar eens binnenkort een proefrit organiseren. Hoe langer ik er naar kijk, des te meer ik gecharmeerd ben van deze auto...
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Mistral
- 2nd Gear member
Hallo Dieselaars,
Sinds een kleine week begint mijn auto langzaamaan weer wat slechter te starten.
Hebben jullie ook dezelfde ervaringen dat het "opgeloste" probleem voorzichtig weer de kop op begint te steken?
Ben benieuwd!
Sinds een kleine week begint mijn auto langzaamaan weer wat slechter te starten.
Hebben jullie ook dezelfde ervaringen dat het "opgeloste" probleem voorzichtig weer de kop op begint te steken?
Ben benieuwd!
- gnd
- 3rd Gear member
Hi Mistral,
Toen het echt onder het vriespunt was, geen startproblemen.
Nu het weer een paar graadjes in de plus is, begint het weer. :?
Volgende week gaat die weer een dagje naar de dealer.
I'll keep you informed.
Cheers,
GND
Toen het echt onder het vriespunt was, geen startproblemen.

Nu het weer een paar graadjes in de plus is, begint het weer. :?
Volgende week gaat die weer een dagje naar de dealer.
I'll keep you informed.
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- vOlOv
- 3rd Gear member
Na de SW update nog niet echt last gehad, maar ik de dealer had het wel over een foutcode mbt de klep. Als het probleem zich nog voordeed werd me gevraagd dit te melden zodat ze idd onder garantie een nieuwe klep zouden plaatsen.KEES schreef:Ga naar je dealer en vraag of hij een nieuwe egr klep plaatst
probleem opgelost
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

- Mistral
- 2nd Gear member
Op jullie advies afspraak met dealer gemaakt. Aangegeven dat ik veel gehoord had dat nieuwe EGRklep de oplossing zou bieden.
Dealer gaf echter aan dat dat voor de 2004 modellen zou gelden. Dus maar weer nieuwe software geladen en de injectoren anders afgesteld, zodat er bij (koude) starts meer brandstof ingespoten wordt.
Gistermiddag auto gehaald en gisteravond al weer problemen.
Ik heb nu de technische afdeling van de leasemij ingeschakeld. Deze gaf aan dat er meerdere gevallen bekend waren en dat men bij één van die gevallen inderdaad ook bezig was met een nieuwe EGRklep. Zij koppelen de resultaten terug en daarna wordt ook mijn auto aangepakt.
Wordt dus nog vervolgd, maar wat mij betreft in ieder geval wel bij een andere dealer.
Groeten
Dealer gaf echter aan dat dat voor de 2004 modellen zou gelden. Dus maar weer nieuwe software geladen en de injectoren anders afgesteld, zodat er bij (koude) starts meer brandstof ingespoten wordt.
Gistermiddag auto gehaald en gisteravond al weer problemen.
Ik heb nu de technische afdeling van de leasemij ingeschakeld. Deze gaf aan dat er meerdere gevallen bekend waren en dat men bij één van die gevallen inderdaad ook bezig was met een nieuwe EGRklep. Zij koppelen de resultaten terug en daarna wordt ook mijn auto aangepakt.
Wordt dus nog vervolgd, maar wat mij betreft in ieder geval wel bij een andere dealer.
Groeten
- Mistral
- 2nd Gear member
7 februari gaat mijn auto naar de leverende dealer. Mij is beloofd dat ik hem niet eerder terug krijg dan dat het opgelost is.
Maar meteen aangegeven dat ik ook steeds meer last heb van fluitende geluiden bij het voorportier, het welbekende ruit-/deurrubber probleem.
Wordt dus vervolgd.
Maar meteen aangegeven dat ik ook steeds meer last heb van fluitende geluiden bij het voorportier, het welbekende ruit-/deurrubber probleem.
Wordt dus vervolgd.
- vOlOv
- 3rd Gear member
Morgen wordt de EGR klep vervangen. Ook zal ik vragen de dieselpomp (<--heet dat zo?) na te kijken aangezien ik op andere fora heb vernomen dat daar ook de oplossing kan liggen.
Update volgt.
Update volgt.

- vOlOv
- 3rd Gear member
Bij deze: EGR klep is vandaag vervangen en de eerste indruk is goed. Start mooi gelijkmatig zonder gasgeven in zijn vrij. Daarbij loopt ie mooier en pakt ie beter op lijkt wel wanneer je door de versnellingen gaat. Ik bennuh heel blijvOlOv schreef:Update volgt.

- Mistral
- 2nd Gear member
Auto 7 tot en met 9 februari bij dealer geweest.
Men heeft een drijfnat luchtfilter aangetroffen. Dit bleek ontstaan door de buis tussen de resonantiekamer (onder voorscherm) en het luchtfilterhuis. Een verbinding in deze buis is zo ontwikkeld dat er water naar binnen kan komen. Hierdoor erg slechte start en vaak ook geen goede motorloop.
Daarnaast wederom de allerallernieuwste software geladen, brandstoffilter vervangen en EGRklep gereinigd (substantie aangetroffen).
Auto start tot nu toe prima, maar loopt daarnaast ook veel beter. Hij krijg tenslotte weer schone lucht en electronica weet ook weer wat te doen met brandstoftoevoer etc.. Doordat er bij mijn auto geen EGRklep probleem was zijn er geen foutcodes aangetroffen, vandaar dat men het in andere zaken gezocht heeft (en gelukkig niet alleen in nieuwe software).
Zo hoort de auto dus te rijden!! Ook stationnairloop bij warme motor is beter, maar nog niet helemaal strak. Men gaf aan dat dat ook komt agv een eigenschap van iedere diesel met EGRklep. Hoort er dus bij dat hij af en toe wat onregelmatig loopt. Zijn er meerdere dieselrijders die dit ook herkennen?
Nieuw raamrubber is besteld en wordt over 5.000km bij 40.000km beurt vervangen.
Dan is alles weer in orde.
Groeten,
Mistral
Men heeft een drijfnat luchtfilter aangetroffen. Dit bleek ontstaan door de buis tussen de resonantiekamer (onder voorscherm) en het luchtfilterhuis. Een verbinding in deze buis is zo ontwikkeld dat er water naar binnen kan komen. Hierdoor erg slechte start en vaak ook geen goede motorloop.
Daarnaast wederom de allerallernieuwste software geladen, brandstoffilter vervangen en EGRklep gereinigd (substantie aangetroffen).
Auto start tot nu toe prima, maar loopt daarnaast ook veel beter. Hij krijg tenslotte weer schone lucht en electronica weet ook weer wat te doen met brandstoftoevoer etc.. Doordat er bij mijn auto geen EGRklep probleem was zijn er geen foutcodes aangetroffen, vandaar dat men het in andere zaken gezocht heeft (en gelukkig niet alleen in nieuwe software).
Zo hoort de auto dus te rijden!! Ook stationnairloop bij warme motor is beter, maar nog niet helemaal strak. Men gaf aan dat dat ook komt agv een eigenschap van iedere diesel met EGRklep. Hoort er dus bij dat hij af en toe wat onregelmatig loopt. Zijn er meerdere dieselrijders die dit ook herkennen?
Nieuw raamrubber is besteld en wordt over 5.000km bij 40.000km beurt vervangen.
Dan is alles weer in orde.
Groeten,
Mistral
- vOlOv
- 3rd Gear member
Herken ik idd, maar hij rijdt stukke beter/soepeler na de EGR klep wissel bij mij. Goed om te horen dat ie van jou ook weer beter rijdtMistral schreef:...Zo hoort de auto dus te rijden!! Ook stationnairloop bij warme motor is beter, maar nog niet helemaal strak. Men gaf aan dat dat ook komt agv een eigenschap van iedere diesel met EGRklep. Hoort er dus bij dat hij af en toe wat onregelmatig loopt. Zijn er meerdere dieselrijders die dit ook herkennen?...
Groeten,
Mistral