Ik ben al langer lid en kom hier al een tijdje voor tips enz. Wilde mijn project met jullie delen omdat ik het nog niet tegen ben gekomen op dit forum.
Ik deze week bezig geweest met het inbouwen van een multimedia apparaat (pda). Ben er totaal 3 dagen mee bezig geweest maar het is het zeker waard geweest al zeg ik het zelf.
Wilde niet voor de makkelijk weg gaan en hem in het bakje onder het dasboard plakken. Ik wilde hem zo origineel mogelijk ogend in het dashboard intergreren en dat koste flink wat tijd.
Uiteindelijk wil mijn muziek op het 2GB geheugenkaartje kunnen opslaan en afspelen via de line in op mijn radio. Verder kan ik er straks mee navigeren mbv tom tom waarbij de stem ook netjes over de speakers zal klinken, en nog veel meer. De mogelijkheden zijn eindeloos omdat je voor een pocketpc duizenden programma's kunt vinden.
Pda beschikt over WLAN en bluetooth.
De pda

De 460

Omdat ik er pas later aan dacht dat het wel leuk kon zijn om dit op het forum te plaatsen heb ik geen foto's gemaakt tijdens het bouwen. Dit is het resultaat achteraf:
Ik ben begonnen met het opmaat maken van een plastic frontje. Vervolgens daar een gat in gemaakt voor het scherm met een houder erachter waarin de pda precies past.

Voeding is een normale mini-usb kabel maar dan volledig ontmanteld omdat deze te groot was om netjes in het dasboard te verwerken. Deze heb ik geschakeld op de schakelaar van de stoelverwarming. Dit heeft als voordeel dat de pda geschakeld is via het contactslot. Zo gaat het netjes aan wanneer je de auto start en uit wanneer je hem stopt.

De mensen die het 440/460 dashboard kennen zien nu ook dat ik de alarmknop heb moeten verplaatsen. Verder ontbreken nu een centenbakje, een digitaleklok, en wat lege opvul knoppen. Ik moest behoorlijk wat wegzagen om het geheel te laten passen. Achteraf heb ik het dashboard verstevigd met hetzelfde materiaal als het frontje.
Toen alles op de juiste manier paste en werkte heb ik een spuitbus semi-gloss gekocht en alles zwart gespoten. De kleur komt nagenoeg overeen met dat van het originele dashboard. Het front/houder blijft zitten mbv klitteband. Klinkt raar maar dit werkt echt perfect. Voordeel is dat je het eindeloos kunt loshalen vastzetten, omdat lijmen geen optie was. Na een proefrit van 100km geen problemen en is het dashboard zelfs stiller dan ervoor omdat alles er erg strak inzit.
En dan hier het eind resultaat:

Hier nog wat filmpjes van het geheel in actie.
http://www.youtube.com/watch?v=PEg0RiZiCww
http://www.youtube.com/watch?v=1DELk0LCPG0
Hoor graag wat jullie er van vinden!