Gelaagd glas en lifehammers
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Topic ontdaan van alle off topic en verplaatst naar een rubriek die voor alle modellen van toepassing is
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
ik heb een 4D maglite onder mijn bestuurdersstoel liggen, daar zal je ook vast wel kracht mee kunnen zetten. de achterkant van de zaklamp zal vast wel wat kracht kunnen geven. met een zwaaibeweging en de hoek van de achterkant zal hij wel kapot springen.
als je hoofdsteunen heb dan zou je die ook los kunnen trekken, zitten meestal met 2 ijzeren pinnen in je stoel. je hebt met het hoofdkussen ook meteen een goed houvast om kracht te zetten. en je beschermt je armen en handen.
als je hoofdsteunen heb dan zou je die ook los kunnen trekken, zitten meestal met 2 ijzeren pinnen in je stoel. je hebt met het hoofdkussen ook meteen een goed houvast om kracht te zetten. en je beschermt je armen en handen.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Allemaal suggesties die geen oplossing bieden, met die maglite sla je dat gelaagde glas er zomaar niet uit en je hoofdsteun er (vanaf de voorstoel) even uittrekken is en absolute onmogelijkheidsjoerdb schreef:ik heb een 4D maglite onder mijn bestuurdersstoel liggen, daar zal je ook vast wel kracht mee kunnen zetten. de achterkant van de zaklamp zal vast wel wat kracht kunnen geven. met een zwaaibeweging en de hoek van de achterkant zal hij wel kapot springen.
- bardos
- 3rd Gear member
En als je auto onverhoopt op de kop ligt en jij hangt in je gordels, kom je dan nog met je handen onder je stoel en ligt die 4D Maglite dan daar nog wel?ik heb een 4D maglite onder mijn bestuurdersstoel liggen, daar zal je ook vast wel kracht mee kunnen zetten. de achterkant van de zaklamp zal vast wel wat kracht kunnen geven. met een zwaaibeweging en de hoek van de achterkant zal hij wel kapot springen.
Je rijdt zeer waarschijnlijk niet met 15 km/u het water in, dus moet je er vanuit gaan dat er ook nog wat airbags in je auto ronddobberen....
Bovendien zal je je door de klap ook niet al te helder voelen.
Ga nu maar van het gezonde optimisme uit dat je niet voor niets voor Volvo hebt gekozen en dat er nog een deur of raam te openen is.
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
Die is fijn, heb ik 2 weken geleden (actie Volvo-dealer) zo'n mooi (zwarte) lifehammer gekregen.
Ik zal wel geen gelaagd glas hebben en anders kan ik hem altijd nog bij andere auto's gebruiken.
Ik zal wel geen gelaagd glas hebben en anders kan ik hem altijd nog bij andere auto's gebruiken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo geeft ook heel expliciet de onbruikbaarheid van de lifehammer aan bij gelaagd glas
Volvo for life
- MDA
- 5th Gear member
Ik heb net een hoop nuttige dingen gelezen over life hamers en ruiten (en ook een paar minder nuttigehans98 schreef:Nadat een collega van mij is overvallen bij het stoplicht laat ik de deuren altijd automatisch op slot gaan bij het wegrijden.
Maar nadat ik het verhaal las van dat dramatische ongeval gisteren waarbij mensen hun auto niet uit konden komen ga je toch wel twijfelen.
Lifehammers kunnen een goed hulpmiddel zijn. Zowel voor jezelf om uit de auto te komen, of voor een ander als jij in je auto zit en ze er van buitenaf bij moeten (als zij die lifehammer dan in hun auto hebben).
De vraag die ik heb is de volgende: kan je met lifehammers het gelaagde glas van je Volvo kapot krijgen, of sla je er alleen een deuk in en kom je niet verder dan dat omdat er een laag kunststof tussen zit?

Toch?
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Tenzij je al onmiddelijk kortsluiting hebt...
Een life hamer is niets voor gelaagd glas, een goede voorhamer (van meer dan 1kilo) klop je ze zo kapot, laatst stond er een V70 op de sloop (ongeval) en waren ze ook met life hamers aan het hakken op de ramen, maar ze gingen niet kapot, ik nam een grote "echte" hamer, en de 2de slag in het midden was het kapot, als je meer in de hoeken klopt is ze bij 1 slag al kapot.
Een life hamer is niets voor gelaagd glas, een goede voorhamer (van meer dan 1kilo) klop je ze zo kapot, laatst stond er een V70 op de sloop (ongeval) en waren ze ook met life hamers aan het hakken op de ramen, maar ze gingen niet kapot, ik nam een grote "echte" hamer, en de 2de slag in het midden was het kapot, als je meer in de hoeken klopt is ze bij 1 slag al kapot.
Vw Corrado 2.0 8v. 1994. project.
Vw Corrado 2.0 16v 1991 project.Weg
Volvo V70 D5 (163pk) 2004. Daily ride.Weg
Ford Mustang 1964 1/2. D code.
Fiat ducato. 2008. Weg.
Dodge Ram 1500 2011. Weg
Renault master 2015. Weg
Volvo 240 estate se 1991.
Renault master 2021.
Volvo V90 t6 recharge 2021.
Vw Corrado 2.0 16v 1991 project.Weg
Volvo V70 D5 (163pk) 2004. Daily ride.Weg
Ford Mustang 1964 1/2. D code.
Fiat ducato. 2008. Weg.
Dodge Ram 1500 2011. Weg
Renault master 2015. Weg
Volvo 240 estate se 1991.
Renault master 2021.
Volvo V90 t6 recharge 2021.
- menjo
- 7th Gear member
Renault zeker? Behalve bij die brandende Kangoo met die kindertjes achterin laatst...MDA schreef: Ik heb net een hoop nuttige dingen gelezen over life hamers en ruiten (en ook een paar minder nuttige), maar ik heb toch het gevoel dat er een veel simpeler antwoord is op de vraag van Hans. MIJN deuren gaan gewoon open van binnen ook als ik ze electronisch op slot heb gedaan bij het wegrijden... Verder is het zo dat een boel auto's van het slot springen op het moment dat de airbags afgaan (Renaults zeker, MB ook, ik gok dat Volvo dat ook doet). Dus de hele life hamer is niet nodig: je deur gaat gewoon open in geval van nood (ook van buiten).
Toch?
En ook een paar cm onder water zul je je deuren niet meer openkrijgen, pas als je auto vervolgens van binnen ook helemaal gevuld is met water lukt dat weer.