Ik weet het, het is niet echt airco weer, maar ik kom zojuist uit Maastricht, trap het gas ff stevig in (200+)en na een paar kilometer is de lol eraf en laat het gas los. Vervolgens is binnen een minuut de auto van binnen helemaal aangeslagen en ruikt het een beetje muffig (paddestoelenlucht) binnen. De airco staat bij mij altijd aan (ECC)en deze condens/mist/aanslag is ook met geen mogelijkheid van de ruiten af te krijgen. Tevens ik krijg de indruk dat het om verdampte koelvloeistof gaat(tis ook een beetje die lucht)Herkent iemand dit probleem?
Kheb natuurlijk meteen ff een kijkje onder mijn dashb genomen en natuurlijk geen lekkage waarneembaar. Wel een heel klein druppeltje koelvloeistof aan een kabeltje gevonden, maar niets buitensporigs.... :?
Airco -> mistig
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik heb laatst mijn V40 bij de dealer afgegeven voor een beurt, met de melding dat het voor mij gevoel een stuk langer duurde voordat de voorruit ontwasemd was dan toen ik 'm twee jaar geleden kocht.
(Ik heb een simpele manual airco)
Ze belden met de melding dat er waarschijnlijk een lekkage in de uitvoer zat waardoor het vermogen van de luchtstroom over de voorruit minder was geworden. En als ze het moesten aanpakken dat ze het hele dashboard moesten demonteren... Grapje van enkele honderden euro's aan werkloon....
De muffige lucht krijg ik alleen als ik de lucht-recycle-knop ingedrukt heb, als ik alleen de airco aan heb krijgt de lucht wel een iets ander geurtje, maar niet echt muf...
Kan het zijn dat het interieurfilter bij jou z'n langste tijd gehad heeft?
Met m'n 1.8 nog niet verder gegaan dan zo'n 170-180km/u, dus boven de 200 geen ervaring
Mijn airco staat tijdens stadsritjes bijna altijd aan, op lange afstanden (vooral als de binnentemp en luchtvochtigheid tot rust zijn gekomen) meestal uit.
(Ik heb een simpele manual airco)
Ze belden met de melding dat er waarschijnlijk een lekkage in de uitvoer zat waardoor het vermogen van de luchtstroom over de voorruit minder was geworden. En als ze het moesten aanpakken dat ze het hele dashboard moesten demonteren... Grapje van enkele honderden euro's aan werkloon....
De muffige lucht krijg ik alleen als ik de lucht-recycle-knop ingedrukt heb, als ik alleen de airco aan heb krijgt de lucht wel een iets ander geurtje, maar niet echt muf...
Kan het zijn dat het interieurfilter bij jou z'n langste tijd gehad heeft?
Met m'n 1.8 nog niet verder gegaan dan zo'n 170-180km/u, dus boven de 200 geen ervaring

Mijn airco staat tijdens stadsritjes bijna altijd aan, op lange afstanden (vooral als de binnentemp en luchtvochtigheid tot rust zijn gekomen) meestal uit.
Off Topic
mmmm, waarom ruikt V-Power zo lekker?
ach, de baas betaald de benzine toch 


-
- 3rd Gear member
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 18.01.2006 - 22:28
Let op, er is bij modellen rond bjr. 2000 een modificatie geweest betreffende een lek in de luchttoevoer (dashbord). Dit is bij mij ook het geval geweest en ik heb een nieuw dashbord onder garantie gekregen. Wellicht kun je met je dealer een coullance regeling treffen.
V70N 2.5T fasttech
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Jongens bedankt voor de antwoorden, maar ik zoek het meer richting een lekkende kachelkraan. De vooruit ontwasemen doet-ie normaal gesproken goed, allen deze aanslag dus niet...Overigens heb ik een 'oud' model ('97) dus geen modificatie van toepassing, noch een interieurfilter.
Ik wil alleen nog ff zoeken waar-ie lekt en of er een soort overdrukventiel ergens zit, daar dit zich alleen voordoet bij extreem hoge snelheden (lees toerentallen) en volgens mij ook alleen met de airco aan; Ik zet de airco meestal uit als ik een stukje ga planken.
Ik wil alleen nog ff zoeken waar-ie lekt en of er een soort overdrukventiel ergens zit, daar dit zich alleen voordoet bij extreem hoge snelheden (lees toerentallen) en volgens mij ook alleen met de airco aan; Ik zet de airco meestal uit als ik een stukje ga planken.
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Ik ben alweer wat wijzer geworden: Net maar even halve verlofdag opgenomen en thuis gaan slopen... Bij de bijrijderskant was de vloerbedekking vochtig en wanneer ik tegen de verwarmingsunit keek zag ik dat het een beetje lekte langs een kabel. Kan het zo zijn dat er ergens een verbinding zit en dat tijdens het stevig doorrijden er teveel druk op deze (rubber?) verbinding staat, :?: waardoor ze gaat lekken? Is de kachelradiator wellicht defect?
Het probleem is nu spoorloos verdwenen; mocht het zich weer voordoen, dan gaan we het dashboard maar uitbouwen... :roll: Lekker klusje voor een zondag... :?
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k