ok
heb deze auto nu 6 weken
4000+ km mee gereden
geen rammeltjes/ vreemde geluidjes of wat dan dan ook
enigste minpuntje : banden keuze van de garage waar ik de auto gekocht heb ( vredestein snowtrac 2 )
mijn fout ( niet goed opgelet ) - rij ze op - en van daar zie ik wel verder ( uniroyal 550 ? )
heb 2 tests uitgevoerd ( zie andere topic )
de vorige eigenaar heeft in iets minder dan 5 jaar tijd 190.000 km gedraaid - auto" komt uit de lease " - altijd dealer onderhouden ( airco is lezende andere topics een aandachtspuntje )
0m 40.000 km per jaar te draaien mag men aannemen dat er veel snelweg km. gemaakt zijn
de andere topic doorlezende ( m.b.t. verbruik D5 ) rest mij de vraag :
heeft de voorgeschiedenis van een auto ( eerste xxx gereden km. ) enige invloed op het latere brandstof verbruik ?
( "inrijden " van een motor is toch iets uit een ver verleden ? )
(motor lijkt mij in goede conditie daar na 4000+ km er slechts geringe vervuiling in de motorolie aanwezig is )
voorgeschiedenis van invloed op verbruik ?
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Contacteer:
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Eerste 6000 a 10000km moet er rustiger warm gereden worden dan met latere kilometers. Dat heet nog steeds inrijden.
Verbruik zal altijd varieren. Het olieverbruik zal het sterkste varieren bij goed en fout inrijden. Schone olie en weinig verbruik is vaak een goed teken. Bij mijn benzine motor ruik ik soms aan de olie of deze nog lekker fris is :roll:
Als je verbuik gunstig is is het mogelijk dat je Injectoren al een keer vanvangen kunnen zijn.
Verbruik zal altijd varieren. Het olieverbruik zal het sterkste varieren bij goed en fout inrijden. Schone olie en weinig verbruik is vaak een goed teken. Bij mijn benzine motor ruik ik soms aan de olie of deze nog lekker fris is :roll:
Als je verbuik gunstig is is het mogelijk dat je Injectoren al een keer vanvangen kunnen zijn.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///