Alarm gaat steeds af

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
gerbenh
2nd Gear member

Dag allemaal,

Sinds een paar dagen gaat de hele tijd het alarm af. Terwijl er niemand in of aan zit. Heb al gekeken of er misschien een vlieg in rondvliegt of zo maar dat is het niet. Iemand een idee van het kan zijn?

Merci,
Gerben
Volvo S60 D5 Edition '04
Battlecruiser
8th Gear member

Grote kans dat er een onderdeel kapot is. De unit van de sirene geeft wel eens storing. Vervanging kost 210,-

Maar dat zul je toch moeten laten uitlezen door de dealer: alleen hij kan het zeker weten. Zonder de juiste apparatuur doe je niks.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
gerbenh
2nd Gear member

210 euri's? Heb vorige week al een vermogen uitgegeven aan mijn airco. Nou ja, laat het eerst maar eens uitlezen. Ik laat weten wat het is...
Volvo S60 D5 Edition '04
Gast

Motorkap laatste tijd nog open gehad? En weer goed dicht gedaan?
C 30 T5
4th Gear member

Je kan beginnen met uitschakelen van je mms en kantelsensor dmv knopje in je ECC.

Een van de twee kan storing geven.
gerbenh
2nd Gear member

C 30 T5 schreef:Je kan beginnen met uitschakelen van je mms en kantelsensor dmv knopje in je ECC.

Een van de twee kan storing geven.
Watte??? :shock:
Volvo S60 D5 Edition '04
gerbenh
2nd Gear member

AlexV70 schreef:Motorkap laatste tijd nog open gehad? En weer goed dicht gedaan?
Dat heb ik wel geprobeerd, motorkap is idd open geweest. Heeft niet geholpen. Misschien nog een keer doen...
Volvo S60 D5 Edition '04
IkeV70
5th Gear member

De motorkap niet goed dichtgooien is een veel voorkomende oorzaak voor het helemaal niet meer kunnen inschakelen van je alarm, niet zozeer voor het spontaan afgaan.

Ik had onlangs dezelfde symtomen, bij mij lag het aan een draadbreuk naar het slot van de achterklep. De auto dacht te pas en te onpas dat iemand de achterklep opende.
Je moet even proberen van C30T5 voorstelt: Op dat knopje drukken onder je tempregeling waarmee je de binnensensoren van het alarm uitschakelt.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gast

gerbenh schreef:
AlexV70 schreef:Motorkap laatste tijd nog open gehad? En weer goed dicht gedaan?
Dat heb ik wel geprobeerd, motorkap is idd open geweest. Heeft niet geholpen. Misschien nog een keer doen...
Goed hard dicht gooien (met mate natuurlijk). Soms sluit één van de sloten niet goed.
Dan heb je meestal ook de klacht dat de alarm verlichting het niet doet bij inschakelen.
C 30 T5
4th Gear member

Motorkap geeft eigenlijk nooit vals alarm, maar is als volgt te controleren.

Auto op alarm zetten 1 min wachten totdat het "scherp" staat en dan met je vingers aan de linker zijde ( waar hetstuur zit ) van de voorkant van de moterkop proberen deze op te lichten, als deze alarm geeft als deze gelicht wordt is de micro schakelaar in de vergrendeling te gevoelig, einige oplossing is dan vernieuwen.

Mocht het nu zijn dat je geen vals alarm meer hebt nadat je de binnensensors hebt uitgeschakeld kun je als volgt te werk gaan.

Je neemt van de kantelsensor links achter ( grijs kastje met groene stekker , achter kunstof klep naast de zekeringskast, de REM ) de groene stekker los. Het alarm werkt dan weer normaal alleen zonder de kantelsensor.

M.A.W heb je geen vals alarm meer is de kantelsensor niet goed meer, heb je nog steeds een vals alarm dan is de MMS niet goed meer, dit omdat deze nog aangesloten zit.

Mocht een van beiden niet goed zijn moeten deze compleet vv worden, of de stekker los nemen , werkt dan ook niet meer maar ook geen vals alarm meer.

Mocht je dit allemaal niet zelf willen doen , de volvo dealer kan in vida de alarmoorzaak aflezen. :shock:
gerbenh
2nd Gear member

Ik ga aan de slag! Hou jullie op de hoogte. Overigens heb ik vanochtend de auto op alarm gezet en tot nu toe (bijna 11 uur) nog niet afgegaan. Misschien is het probleem al opgelost.

Groet!
Volvo S60 D5 Edition '04
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”