Verschil in type interface

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
digikorrie
2nd Gear member
Contacteer:

Hoi,

Wie kan mij vertellen wat het verschil in werking is van de verschillende merken interfaces, om video te krijgen op je RTI scherm.

In dit geval een S80 van 1999

Ik heb begrepen dat VolvoTech ze levert.
Maar ook Navco en ook NavInc.

Het zal wel weer de prijs zijn want volgens mij moeten ze het zelfde doen en dat is beeld geven.
En wat betreft de hardware doe ze voor elkaar niet onder.

Vertel vertel

korrie
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi Korrie,

Wij leveren 2 mogelijkheden;
1- iMIV. iPod adapter met Aux/Video in/uit a 245,=
(iPod adapter, iPod laden via kabel, iPod texten op je HU, iPod video op je RTI scherm, geluid van iPod en AUX bronnen over je HU, Rearviewcam aan te sluiten etc. etc.)

2- Video interface a 145,= tot 160,=
(uitsluitend video-ingang, 1 a 145,= en als je er 2 ingangen op wilt 160,=, daar kan dan bijvoorbeeld ook een rearviewcam op aangesloten worden).

Prefered oplossing is oplossing 1, ivm verdere uitbreidings mogelijkheden.

Groetjes
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
digikorrie
2nd Gear member
Contacteer:

Hoi,

Ik heb begrepen dat er twee typen zijn.
Alleen zal ik nooit een Ipod hebben want volgende week is er weer een nieuwe rage. :oops:

Dus begrijp ik het dan goed dat ik het met type twee kan doen.

met vriendelijke groet.

Korrie
Paul
Geartronic member

Ja, Ipod is echt zo'n rage dat 2 weken duurt en de week daarna iets anders uitkomt.
Maar goed, wil je mooi geluid zou ik toch voor dat rage apparaat gaan, wil je geld besparen koop je een oude ipod via marktplaats want je stopt dat ding in je armsteun en je ziet hem verder nooit meer.
Bediening aan het stuur en via de HU!

Wil je kwaliteit wil je goed geluid en wil je gemak ...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
digikorrie
2nd Gear member
Contacteer:

Hoi,

Bedankt voor je antwoord ik moet het even laten bezinken.
Kan ik contact met je opnemen telefonisch om nog enkele vragen door te nemen.
.

telnummer natuurlijk graag via PM

mvg
korrie
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

mail maar even naar info@volvotech.eu , dan wisselen we gegevens uit.

Groet
Bob
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
digikorrie
2nd Gear member
Contacteer:

mail is al onderweg

mvg
korrie
joost_sipkes
2nd Gear member

Het is inderdaad jammer dat het digitale geluid van een mp3 speler niet via een imiv te beluisteren valt.

Ipod is niet de top als het gaat om geluidskwaliteit er zijn toch een aantal andere merken die beter zijn (I-audio, Iriver, Archos) (volgens mijn smaak). De Imiv geeft natuurlijk wel een mooi alternatief voor deze mooie spelers. Ik ga hem ook bestellen voor mijn nieuwe S80.

was I-pod maar een rage dan kwamen er voor die andere spelers tenminste ook van dit soort gadgets uit
460 2.0l
S70 2.5 europa 1998
S80 2.4 170PK 2002 Automaat G3
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

@joost,

Meten is weten.
%afwijking Db Noise ratio van iPod is vele (!) malen minder dan in ieder geval de Archos en i-audio...

Hoe kom je bij die geluidskwaliteit?
Koptelefoon/oordopjes?

Betere "kwaliteit", dat blijkt in vele gevallen gewoon interpretatie, smaak en een beetje mazzel te zijn.
De een is duidelijk beter dan de andere, maar geluids-wens versus gehoorghang-vorm versus oordopje... vele verschillen.

Ik durf mezelf onder de audiofielen te scharen, en hoor op mijn huisinstallatie (waar ik zelfs faseverschuiving op 220v hoor...) met moeite verschil tussen de iPod, iAudio en Archos, terwijl een meting wel het verschil aangeeft.

Groet
Bob
www.volvotech.eu

joost_sipkes
2nd Gear member

Wauw... fase verschuiving op 220 horen...

Nee zo'n audio fiel ben ik niet, misschien is het idd wel de smaak die je hebt. Misschien het gemak van een ander programma op de PC..... Misschien wel de meerdere mogelijkheden van een ander apparaat.... Misschien wel het feit dat je meerdere soorten kan afspelen (niet alleen mp3).....

Ach er zijn hier meerdere discussies op meerdere fora geweest en laten we wel wezen; mijn volvo is niet de HMH dus echt van acoustic genieten kan toch niet.

Dit wil allemaal niet zeggen dat ik niet van plan ben een Imiv aan te schaffen..... Muziek van italie en terug zonder 1 en hetzelfde nummer te horen is heeeeeerlijk
460 2.0l
S70 2.5 europa 1998
S80 2.4 170PK 2002 Automaat G3
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Als je geen iPod hebt/wil, dan kun je beter geen iMIV aanschaffen hoor ;-)
Overweeg dan eerder een MII, deze genereert 2x een aux-ingang van hoge kwaliteit. (VELE malen beter dan die je nu in de nieuwe Volvo's kunt aantreffen).

Daar kan dan het andere apparaat aangesloten worden middels RCA (Tulp) stekkertjes.

Houd wel rekening met het feit dat je zelf voor een laad-apparaat voor je device moet zorgen.

Groet
Bob
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”