Krakend Brommend geluid

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
vaniek
Starter

Onlangs een 440 GL 1.8 gekocht. Op zich rijdt ie prima behalve dat als je hem goed vollaad hij moeite heeft om de banden uit de wielkappen te houden. Ik heb onlangs nieuwe schokdempers achterop gemonteerd en dit helpt iig voor de wegligging.

Ik heb echter nog een ander probleem en ik kan maar niet bedenken wat het is. Bij het weg rijden met lagere toeren komt er een krakend knarsend geluid vanuit de onderkant van de auto. Ik heb het idee dat dit de koppeling zou kunnen zijn maar ik weet het niet zeker. Als ik met hogere toeren wegrijd dan is dat gekraak er niet meer. Verder kan ik het ook horen als ik over een ruw wegdek rijd.

Daarnaast ben ik van plan om de schokdempers voor ook te vervangen, mijn vraag is of dit erg ingewikkeld is en of ik dat net zo eenvoudig als de achterdempers kan doen.

Hartelijk dank alvast,
Vaniek
schaefer
3rd Gear member

uitlaat? Zet 'm ff op de brug en kijk iig ff naar de onderkant.
gr.
Iroll
6th Gear member

Krakend/knarsend geluid kunnen de links van de stabilisatorstang zijn. Deze kosten iets van €20 p.st en zijn heel makkelijk te vervangen.
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... p=hm&cat=s
Schokbrekers voor zijn wat lastiger te vervangen aan de voorkant. Je moet de hele voorpoot eraf halen om de schokbreker te kunnen vervangen. Bovendien zijn schokbrekers voor een stuk duurder als die van de achterzijde.
Als je banden de wielkast raken bij belasting dan ligt dat aan versleten veren. Schokbrekers verhelpen dat niet.
vaniek
Starter

Bedankt voor de reacties, ik ga de stabilisator stangen aan de achterkant maar eens inspecteren, n.a.v. andere posts op dit forum klinkt het alsof dat idd het probleem is.

Verder ga ik een setje hulpveren bestellen en die ook monteren. Heeft iemand mischien tips over het monteren van deze sets? En zijn er ook hulpveren voor de voor kant te vinden, of zijn sets vaak compleet met voor en achter veren?
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”