Kwaliteit? DEEL II

Plaats reactie
Herbal
2nd Gear member

Vandaag dus bij de dealer geweest nav het olielek waar ik het over had. Voor zij die niet kunnen volgen: V70 2.0D, momentum-uitvoerig, mei 08, lekt olie op de garagevloer na een nacht stalling.

Beschermplaat onder het motorblok los gemaakt en wat bleek? De olie is blijkbaar afkomstig van de turbo-intercooler. De rubberen slang die voor transmissie van de turbodruk van de intercooler naar de motor zorgt, was niet goed op de intercooler bevestigd in de fabriek. De spanring was niet voldoende vast gedraaid en daar lekte de olie uit. Vreemd verhaal eigenlijk, ik dacht dat er in zo'n intercooler geen olie dient te zitten. Soit, het is opgelost.
Ze hebben de hele zooi proper gemaakt en naar behoren opnieuw aangesloten. Ook zag ik dat de dichtingsschroef aan het oliecarter olie lekte. Die zat blijkbaar ook niet goed vast. Ze hebben hem even bijgedraaid en de gelekte olie waggegeveegd. Heel de herstelling van dichtbij gevolgd in de werkplaats. Had de indruk dat de technieker dat niet erg apprecieerde, maar ze kunnen me wat. Heb recht om precies te weten wat er aan de hand is / was.

Ik heb de indruk dat de schroefmeneer / -mevrouw in Torslanda geen zin had om alles stevig vast te draaien die morgen in april...

Hopelijk is het probleem hiermee opgelost.
Thuurc
4th Gear member

Heel vervelend dit probleem, hopelijk is het hiermee opgelost. Waar het aan heeft gelegen kunnen we alleen maar naar gissen, maar het klinkt als een niet wakker iemand in de fabriek... (bij montage en controle?)
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Rene68
4th Gear member

Bij beide zou ik zeggen....
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
LeonW
3rd Gear member

Tja je hebt van die dagen he
Volvo S70 2.5T
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”